پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱

قيمت مسکن و اجاره بها در تهران + جدول

پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 282111
با توجه به این ۳ توجیه ، در چند روز اخیر کمترین ارزش هر متر مربع یک واحد مسکونی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان محاسبه شده است که قیمت فوق مربوط به یک واحد ۷۸ متری ۳ سال ساخت در شهرک ولیعصر است.
به گزارش جهان به نقل از دنیای اقتصاد، فایل‌های معرفی شده در جدول امروز نرخ‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی مربوط به آن دسته از واحدهای مسکونی است که مالکان آنها قصد دارند هر چه سریع‌تر آنها را به فروش برسانند یا اینکه فروشنده‌ها اظهار کرده‌اند نرخ پیشنهادی فروش واحدشان را زیر قیمت تعیین کرده‌اند و از سوی دیگر برخی از مالکان هم با توجه به قیمت‌های اعلامی، خود را به عنوان فروشنده واقعی معرفی کرده‌اند.

عده‌ای از بنگاهداران براین باورند آن دسته از مالکانی که اظهار می‌کنند واحدشان زیرقیمت منطقه قیمت‌گذاری شده است معمولا چند ۱۰ هزار تومانی با واحدهای مشابه اختلاف قیمت دارند و به ندرت اختلاف فاحشی بین این واحدها و واحدهای مشابه دیده می‌شود! با این حال قیمت‌هاي متری «۲» میلیون تومان که سال گذشته در فایل‌های فروش زیاد به چشم می‌خورد امسال به «۳» میلیون تومان تغییر کرده است.

با توجه به این ۳ توجیه ، در چند روز اخیر کمترین ارزش هر متر مربع یک واحد مسکونی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان محاسبه شده است که قیمت فوق مربوط به یک واحد ۷۸ متری ۳ سال ساخت در شهرک ولیعصر است.

علاوه براین بالاترین قیمت پیشنهادی هر متر مربع در جدول قیمت امروز متری ۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان از سوی مالک تعیین شده است و این قیمت، ارزش هر متر مربع واحدی ۸۵ متری در خیابان گیشا است که البته عمربنای آن مشخص نشده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همه ساله در جای جای این مملکت شاهد آن هستیم که مستأجران علاوه بر این که دلهره ی افزایش بی رویه ی اجاره بها را دارند ، یک ماه قبل از موعد پایان اجاره ، باید پذیرای مشتری یا مستأجر جدید باشند ضمن این که صاحب خانه ها مبلغ قرض الحسنه ی ودیعه را هنگام تخلیه پرداخت می کنند ، آن هم با نگهداشتن مبلغ قابل توجّهی از اجاره به عنوان ضامن خسارت و... ؛ همچنین مستأجر باید برای اجاره ی خانه ی جدید ، هنگام عقد قرارداد که شاید هفته ها پیش از موعد باشد حدّاقل یک سوّم پیش اجاره را بابت تخلیه ی خانه ی مقصد به صاحب خانه ی جدید پرداخت کند در صورتی که هیچ مبلغی از خانه ی قبلی دریافت نکرده ! و مستأجر باید قرض الحسنه !ی قبلی را بپردازد .
صاحب خانه ها هم بدون فاصله و بدون ترمیم و نظافت و چک کردن خانه ، مستأجر جدید را می آورند در صورتی که در اجاره نامه ای که قبلاً بنگاهدار تنظیم کرده ، قید شده : همه چیز سالم تحویل گردیده است !
ولی در کشورهای دیگر حتّی در کشورهای همسایه از جمله ترکیه ، در زمانی که مستأجر ، ساکن است کسی به عنوان مشتری حقّ بازدید ندارد و نیز قبل از این که خانه را تحویل دهند اقدام به مرمّت و نقّاشی و چک کردن تأسیسات منزل می کنند .
در این میان ، چرا مسؤولین مسکن و املاک کشور ، به بنگاهداران دوره های آموزش قانونی و حقوقی برگزار نمی کنند و نظارتی ندارند .
آیا کسی هست که دادگر مستأجرانی باشد که عمدتاً قشر کارمند و معلّم و کارگر هستند ؟!
آیا ستم سرمایه داران بر مستضعفان رواست ؟
کمی به واژه ی مسؤول بیندیشید ...