سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2 Jul 2024
 
۰

اتهام یک حزب انگلیسی به BBC

سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 422313
حزب محافظه‌کار انگلیس بی‌بی‌سی را به جانبداری از حزب کارگر طی انتخابات اخیر متهم کرده است و یکی از سرسخت‌ترین منتقدان این بنگاه خبری را به عنوان وزیر فرهنگ این کشور تعیین کرد که می‌تواند تغییراتی شدید را در آن ایجاد کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پس از اینکه دیوید کامرون یکی از بزرگترین منتقدان بی‌بی‌سی را به عنوان وزیر فرهنگ کابینه جدید این کشور معرفی کرد، آینده دریافت حق اشتراک سراسری این شبکه از ساکنان از انگلستان در هاله‌ای از شک و تردید فرو رفت.

به نوشته نشریه تلگراف، معرفی جان ویتینگ‌دیل به عنوان وزیر فرهنگ انگلیس به مثابه اعلام جنگ علیه بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی است.

ویتینگ‌دیل که از سال ۲۰۰۵، ریاست کمیته منتخب فرهنگ، رسانه و ورزش را بر عهده داشته است، پیشتر گفته بود که حق اشتراک سالیانه سراسری «بدتر از مالیات ثابت سرانه است» و نهایتا «ناپایدار» است.

منابع نزدیک به دولت انگلیس عنوان کرده‌اند که ویتینگ‌دیل پیش از صدور منشور سلطنتی در مورد بی‌بی‌سی در سال آتی که آینده حق اشتراک سالیانه ۱۴۵ پوندی آن را مشخص خواهد کرد، به این بنگاه نظم و ترتیب خواهد بخشید.

مقامات ارشد حزب محافظه‌کار انگلیس عنوان کرده‌اند که آن‌ها بابت «پوشش رسانه‌ای بی‌بی‌سی از تبلیغات انتخاباتی خشمگین» شده‌اند و آن را به همکاری «غیرقابل بخشش به نفع حزب کارگر» متهم کردند.

در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که پوشش رسانه‌ای این بنگاه خبرپراکنی از همه‌پرسی این کشور در مورد باقی ماندن در اتحادیه اروپا که قرار است در سال ۲۰۱۷ برگزار شود ممکن است به تضعیف رویکردهای اروپامحورانه منجر شود.

دوستان ویتینگ‌دیل گفته‌اند که وی حداقل به دنبال متوقف کردن (دریافت) حق اشتراک است و ممکن است که کاهش عمده‌ای را در مخارج اعمال کند.

همچنین احتمال دارد که در پی سلسله رسوایی‌های ایجاد شده در مورد نوع پوشش رسانه‌ای این بنگاه و پرداختی‌های گزاف به مدیران اجرایی آن، اصلاحات شدیدی را در هیئت امنای بی‌بی‌سی که بر فعالیت‌های این بنگاه نظارت دارد، اعمال کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *