جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۱
۶۳
زنده شدن جریان وابسته مجلس ششم؛

تلاش غیرمنتظره جریان فتنه برای تضعیف موضع دولت در مذاکرات/ ظریف موضع می‌گیرد؟

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 396917
در حالی که دولت در میانه دور جدید مذاکرات با گروه ۱+۵ قرار دارد، جریان اصلاح طلب تلاش عجیب و غیرمنتظره ای را برای تضعیف موضع دولت در مذاکرات آغاز کرده است.
تلاش غیرمنتظره جریان فتنه برای تضعیف موضع دولت در مذاکرات/ ظریف موضع می‌گیرد؟
به گزارش جهان به نقل از ایران هسته ای، روز چهاشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ (۱۷ دسامبر ۲۰۱۴) چند تن از چهره های نزدیک به طیف های تندروی جریان های اصلاحات و فتنه با حضور در نشستی در دانشگاه تهران به طرزی کم سابقه دستاوردهای هسته ای کشور را زیر سوال برده و آنها را بی ارزش خواندند.

در این نشست که ظاهرا از سوی انجمن اسلامی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران (نزدیک به حزب غیر قانونی مشارکت) برگزار شده افرادی نظیر احمد شیرزاد، صادق زیباکلام و داوود هرمیداس باوند، سخنانی مطرح کرده اند که نظیر آن را صرفا در ادبیات مقام ها و کارشناسان اسراییلی درباره برنامه هسته ای ایران می توان دید.

به عنوان نمونه، احمد شیرزاد در این نشست گفته است: «کشور ما منابع اورانیوم ناچیزی دارد،۲۰هزار مگاوات برقی که مدعی تولید آن هستیم چیزی جز وابستگی مطلق ما به روسیه ندارد. سؤال ما اینست که اگر ما بجای ۱۰هزار سانتریفیوژ،یک عدد داشته باشیم چه فرقی می کند»؟!

صادق زیباکلام هم گفته است: «هیچ نوآوری علمی در رابطه باهسته ای وجودندارد. می گویند انرژی هسته ای ۲۵۰صنعت بوجودمی آورد، یکی ازآنها رابه من بگویند. اشغال سفارت امریکا، همچنان از منافع ملی قربانی می گیرد»!

گذشته از استدلال های کودکانه مطرح شده در این سخنان که نشان دهنده اوج کم سوادی لیدرهای جریان فتنه در ایران است، سوال اصلی این است که انجمن اسلامی دانشگاه تهران که در سیطره جریان های اصلاح طلب خارج از دانشگاه قرار دارد، در حالی که تیم مذاکره کننده هسته ای در ژنو مشغول مذاکره است، چه هدفی از برگزاری این نشست داشته است؟

برخی اطلاعات موجود نزد «ایران هسته ای» حکایت از آن دارد که اصلاح طلبان حتی سازش های انجام شده از سوی دولت حسن روحانی و تیم وی را هم ناکافی می دانند و معتقدند این دولت باید به طور کامل از صنعت هسته ای صرف نظر کند.

پیش از این برخی اعضای این جریان مامور به جمع آوری اطلاعاتی شده بودند که ثابت کند ضرر تداوم برنامه هسته ای در ایران بیش از سود آن است.

در مجلس ششم نیز همین جریان بدل به سخنگوی امریکا و اسراییل در ایران شده و طرحی ۳ فوریتی را برای تصویب پروتکل الحاقی مطرح کرد که حسن روحانی خود جزو برجسته ترین مخالفان آن بود.

پرسش مهمی که اکنون دولت بویژه وزارت خارجه باید به آن پاسخ بدهد این است که چه عقیده ای درباره این نشست و اظهارات مطرح شده در آن دارد و آیا این اقدام را یک گام بزرگ در جهت تضعیف موضع مذاکراتی ایران ارزیابی می کند یا خیر؟

این امر بویژه از این حیث اهمیت دارد که دولت تاکنون کوچکترین انتقاد از ناحیه اصولگرایان را با توهینه آمیز ترین ادبیات ممکن پاسخ داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
موضع که میگیره اما در حمایت از این جریان. دلیلش هم فهوای کلام و عمل این اقا طی این مدت بوده که به نوعی در عمل حرف این اقایان رو میزنه.
بیسواد ... درسته
فحوا درست است عزیزم. دیکته ات .... احتیاج به تلاش بیشتر.
Latvia
از تحميل كننده قطعنامه 598 به امام و تعطيل كننده...
من قبلا فکر میکردم اینها خودشون رو میزنن به نفهمی .اما الان شک کردم که واقعا نمیفهمن.
حمیدحبیبی
به نام خدا
مامردم پشتیبان هیت مذاکره کنندگان هستیم وبه تبعیت ازرهبرعزیزمان تا اخرایستاده ایم چه توافق بشود وچه نشود
محمد
Iran, Islamic Republic of
خود اصلاح‌طلبا که هیچی، طرفداراشون یه خرده چشماشون رو باز کنن لطفا! اینا فقط دنبال منافع خودشون و آمریکان! نه مملکت!
ایرونی
چرا دولت موضع بگیره؟ اینا نظریه پردازان و موافقان دولت اعتدالیون هستند. اینا که بی سواد به شناسنامه ترسو و لرزان نیستن که نیاز به نوازش!! جناب رییس جمهور داشته باشن. جمع خودمونیه زیاد گیر ندین!
علی
ایول .
اینا با هم همدست هستند ازیک طرف میخوان توی کشور با این حرفا ضرورت انرژی هسته ای رو کمرنگ کنند تا موقعی که توی مذاکرات همه چیزو تعلیق و تعطیل کردند کسی بهشون خرده نگیره .
مهردادبابصیرت
لعنت خدا برسران فتنه بالاخص سیدمحمدخاتمی
ببخشید شرمنده اشتباه منفی زدم ....
کریم شیره ای
درودبر شران فتنه بخشوش شیدمحمدخاتمی و لعنت بر کروبی خائن و شوروش جهود کودتا چی بین المللی
حسین
خوب حق دارند میشه شم که میدونی بفرمایید تا الان منافع انرژی هسته ای واسه ما چی بوده البته میلیاردها دلار ضرر رو هم ما داریم که بگیم شما اول 1000 تومن منافع شو واسه ما بگو ممنون از لطف شما..
زیبا کلام اسرائیل پیوندتان مبارک .
زیبا کلام حافظ منافع امریکا در ایران میباشد.
امان از طاغوت
United Kingdom
شما به این "استدلال های کودکانه" لطف بفرمایید و جواب منطقی بدید. با دلیل تمام استدلال هاشون رو رد کنید. چطور در متنی که در باره ی اشتباه بودن این اظهارات منتشر کردید یک دلیل برای رد حرف هاشون دیده نمیشه؟
دلیل بیارید، برای هر کدوم از ادعاهاشون دلیل مرتبط با همون ادعا رو بیارید لطفا. ما منتظریم و وظیفه ی شما به عنوان رسانه ی اصولگرا اینه.
امین اقا
United States
اگر برای ما سئدی نداشت دشمن این همه روی ان تاکید نداشت این یک دلیل ساده است بقیه دلایل رو متخصصین باید اعلام کنند
امان از طاغوت
United Kingdom
دقیقا منظورم همین بود که از این جواب ها ندید و خودتون فکر کنید ببینید جواب این حرف ها چیه، اینقدر به دشمن حواله ندید.
عالي بود و منطقي
واقعاً استدلال ساده و بسيار محكمي بود .
آقای روحانی در زمان تبلیغات انتخابات سال 92 در گفتگوی خبری شبکه دو با عصبانیت گفت هسته ای و دستاوردهایش مال ماست. ...
ما منتظر می نشینیم ببینیم آقای روحانی در برابر اظهارات سخبف اینان هم عصبانی میشوند یا خیر .
باقرزاده
Russian Federation
درمقابل کدخدا جرات نمی کنند عصبانی شوند.
مرحيا گل گفتي
جوابشو من مي دونم . يا خير است يعني گزينه دوم .
United States
سلام
1 - سایت رجانیوز از همان ابتدای مذاکرات ، مداماً مذاکرات را زیر سؤال میبرد ! چرا از آن سایت محترم انتقاد نمیکنید ؟!
2 - به نظر من زیباکلام درست گفته . وقتی انرژی هسته ای به کارمان نیامده چرا برایش میجنگیم ؟! شما یک مورد را نام ببرید که کشور از این انرژی هسته ای یک بهره برداری کرده باشد ! فقط اسمش هست و حتّی منابع انرژی هم هر روز گران تر میشود !
اکبرشاه ( یک مهندس هسته ای)
امان از دست این صادق زیبا کلام!این آقا که علوم سیاسی خوانده را چه به تخصص هسته ای!
ایشان گفته اند:«می گویند انرژی هسته ای ۲۵۰صنعت بوجودمی آورد، یکی ازآنها رابه من بگویند!»
آقای برادر!این هم صنایع وابسته به صنعت هسته ای:
1- کاربرد در صنعت پزشکی: رادیو دارو/پرتو درمانی/
2-کاربرد در صنعت نفت و گاز: شناسایی منابع نفت و گاز از طریق پرتو دهی
3- کاربرد در مهندسی عمران: شناسایی حوزه‌های آب زیر زمینی/ هدایت آبهای سطحی و زیر زمینی/ کشف و کنترل نشت و ایمنی سدها
و....
فعلا آقای زیباکلام این چند مورد رو داشته باش بقیه رو بذار به حساب...
اصلا برادر!می دونی هر وقت ما یاد گرفتیم تو تخصص خودمون حرف بزنیم مملکت زودتر پیشرفت می کنه!
وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ!
امان از طاغوت
United Kingdom
اینها که گفتی کاربردهای مواد هسته ایه. سئوال زیباکلام اینه که صنایعی که به خاطر سراغ تولید سوخت هسته ای رفتن در ایران تولید میشه رو نام ببرید. شما چه مهندس هسته ای هستی که یه سئوال ساده رو نمی فهمی؟
..ه!مبارزی علیه طاغوت!
برادر طاغوتی!شما اول بگو صنعت یعنی چی؟فکر می کنی یک صنعت چه طور بوجود میاد؟
صنایع همدیگه رو تکمیل می کنند!با این منطق شما و آقای زیباکلام اصلا میشه 200 صنعت رو اسم برد؟اصلا حتی اگه تعریف غلط شما از صنعت درست باشه چه طور می تونید کاربردهای صنعت هسته ای رو کتمان کنید؟؟هدف آقای زیبا کلام اینه که این صنعت به درد نمی خوره و کاربرد گسترده نداره!
اصلا خود صنعت هسته ای یکی از کاربردهای صنایع و علوم گوناگونه!مثل علم مکانیک و فیزیک وشیمی!پس با این بی منطقی شما اصلا صنعت هسته ای وجود نداره بلکه هسته ای کاربرد صنایع دیگه هست!
امان از حرف ...
داداش با این منطق شما که فقط یه صنعت وجود داره که باقی صنایع کاربرد اون صنعت هستن!
هر صنعت به نوعی کاربرد یک صنعت دیگه ست استاد!
امان از حرف...
United Kingdom
شما که اینقدر فهمیده ای هنوز نفهمیدی صنایع منشاء همدیگه هستند؟نکنه شما و زیبا کلام منتظرید تا صنعت دیگه ای خلق بشه؟
...
یعنی چی؟
ماشاالله به این شعورت !! بابا اینا همش صنایع است بخون میفهمی.البته اگه سواد داشته باشی!!!
اکبرشاه
این آقای شیرزاد ازهمان زمانی که در مجلس ششم علیه استقلال صنعت هسته ای نطق کرد دین خود را به اربابان غربی خود ادا نمود!حالا باز گفته که«کشور ما منابع اورانیوم ناچیزی دارد،۲۰هزار مگاوات برقی که مدعی تولید آن هستیم چیزی جز وابستگی مطلق ما به روسیه ندارد. سؤال ما اینست که اگر ما بجای ۱۰هزار سانتریفیوژ،یک عدد داشته باشیم چه فرقی می کند»؟!
آخه ایکیوسان!عزیز!
آلمان و فرانسه و انگلیس هم ذخایر ناچیز اورانیوم دارند پس چرا در زمینه هسته ای پیشتازند؟مگر مدینه فاضله شما این ابرقدرتها نیستند؟
در ثانی مگر تمام کشورهایی که در صنعت نفت حرف اول را می زنند ذخایر نفتی عظیمی دارند؟شرکت های فرانسوی و اسپانیایی و نروژی با نفت کدام کشورها بزرگ شده اند؟
آخه چرا این همه وادادگی؟چرا این همه خیانت؟
Iran, Islamic Republic of
با نگاهی اجمالی به متن سخنان شیرزاد در دانشگاه تهران دقیقا ادبیات و منطق اصلاح طلبهای مشارکتی دو آتیشه در سخنان یکسویه و بی منطق ایشان دیده میشود :
1) یکسویه بودن (فرار از مناظره ،اعتراض به فرهنگ سازی از طریق منابر به همین دلیل)،
2) طلبکار بودن (حمله همیشگی به نظام و دفاع همیشگی از غرب)،
3) یک بام و دو هوا (القای مضر بودن هسته ای برای ایران در مقابل تاکید طرف غربی بر توسعه توانمندیهای هسته ای خود، مضر جلوه دادن همکاری با روسیه با توجیه وابسته شدن به آن کشور در عین تشویق به رها کردن تحقیق و توسعه به پشتوانه تامین آن از طرف غربی)،
4) اتهام کم کاری به نظام (فراموش کردن عملکرد دیپلماسی هسته ای در زمان خود که هیچ ثمری جز تعطیلی آن و جری شدن طرف غربی نداشت)،
5) یک جانبه نگری و دروغ (القای دروغین عدم تمایل طرف غربی برای مزاحمت و اشغال ایران علیرغم حمایت همه جانبه در راه اندازی و پشتیبانی جنگ 8 ساله، بی ثمر جلوه دادن ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر علیرغم اشغال بخشهای غربی کشور در همان زمان و روحیه تهاجمی و غیر قابل اعتماد صدام دیوانه)،
6) تلاش برای انحراف افکار عمومی از حقیقت (منحصر جلوه دادن کاربرد نیروگاه آب سنگین در تامین انرژی به منظور انحراف افکار عمومی از کاربرد مهمتر آن یعنی تولید انواع رادیو ایزوتوپهایی که هر کدام کاربرد تعیین کننده ای در صنایع دارند، ادعای کامل شدن دانش هسته ای مورد نیاز در کشور و عدم ضرورت تحقیق بیشتر بر روی فرایند غنی سازی) ،
7) توهین به شعور مخاطب و بدون تحلیل فرض کردن مردم (بیان یکطرفه همین انبوه دروغها و حرفهای بی پایه در مهمترین محیط آکادمیک کشور یعنی دانشگاه تهران )،
8) حرفهای بی سند (ادعای عدم فایده انرژی هسته ای تا کنون در ایران علیرغم وابستگی کامل دستگاه های پرشمار ام آر آی بیمارستانها به چشمه کبالت 60 تولیدی از راکتور تهران و استفاده کلیدی و رو به رشد در کنترل آنلاین خط تولید صنایع فولاد با توجه به تحریم )،
9) تناقض گویی (ادعای کامل شدن دانش هسته ای مورد نیاز در کشور و عدم ضرورت تحقیق بیشتر بر روی فرایند غنی سازی در یک بخش از سخنرانی و در مقابل ادعای عدم وجود دانش هسته ای لازم برای استفاده از اورانیم های با غنای بالا در بخش دیگر )
10) سفسطه یعنی استفاده از منطق غلط با روپوش علمی (القای عدم امکان استفاده کلان از انرژی هسته ای در ایران مبتنی بر پیش فرضهای غلط شناسایی شدن تمام معادن هسته ای کشور و از آن گذشته ضرورت استفادهِ صرف از منابع داخلی برای فعالیت صنعتی، نهی کردن همکاری با روسیه به دلیل اینکه نیروگاه های آب سنگین در آن کشور با هدف تولید پلوتونیم طراحی شده در حالیکه نقش روسیه تنها در طراحی نیروگاه هسته ای برق بوشهر است و طراحی نیروگاه آب سنگین اراک کاملا بومی است)
11) ساده اندیشی خود یا ساده تصور کردن مخاطب (القای عدم توفیق علمی ایران در حوزه هسته ای به دلیل عدم چاپ مقالات پرشمار بین المللی و عدم توجه به سیاست منطقی یک کشور در عدم انتشار جزئیات دستاوردهای علمی که مستمسکی برای فشار بیشتر به دست قلدران عالم میدهد، عدم توجه به دستاوردهای راهبردی بومی سازی یک فن آوری و توجه صرف به سود اقتصادی کوتاه مدت آنجایی که خرید نیروگاه های هسته ای از کشورهای غربی را برای انرژی توصیه می کند و در مقابل هیچ توجهی به مشکلات وابستگیهای بعدی به طرف غربی که همواره دشمنی آشکاری با ما داشته است نمیکند(
امان از طاغوت
United Kingdom
عجیبه که با این پشتکار متن به این بی ارزشی نوشتی!
امان از طاغوت با سوادان!
عجیب به شماست که با این همه پشتکار در جواب دادن به متن ها پاسخ های بی ارزش تری را می نویسی!
احسنت ... با این پشتکار وزحمت 8ساعته
این آقا به سبک اصلاح طلبها با هو کردن میخواد صدای مخالف رو خاموش کنه!
الهي به اميد تو
رفيقت... كلام هم مثل تو پشتكار و تلاش يك عده رو با حرفهاي صد تا يه غاز بي ارزش عنوان مي كنه ،...
کریم شیره ای
دمت کرم امان اژ طاغوت منم مثل تو اژ این حرف ها اشلا شر درنمیارم اشلا حالیم نمیشه تو هم مشل کریم بی خیال هشته ای هشتی
سام
متن بسیار عالی بود امان از ظاغوت تو بیسواد هستی و این نوشته در حد سواد تونیست
این طرز فکر وصحبت ادم یاد طاغوت میفته اسمتو عوض کن ، رنگ هم عوض نکن مردم هم طاغوت و طاغوتیان رو میشناسن!!!!
... خداشفات بده
توصيه مي كنم متن بالا رو دوستان حتماً بخوانند.
بسيار عالي بود
تقدیم به همه آدمهای چیز فهم
Iran, Islamic Republic of
ورژن مرتبتری از متن بالا که بر غیر علمی بودن سخنرانی شیرزاد تاکید شده نوشته شدو در زیر میاد:

تناقضات علمی سخنرانی یکی از مدعیان فهم دانش و مسائل استراتژیک جناب پروفسور شیرزاد

گافهای فنی و علمی:
1) نهی کردن همکاری با روسیه به دلیل اینکه نیروگاه های آب سنگین در آن کشور با هدف تولید پلوتونیم طراحی شده در حالیکه نقش روسیه تنها در طراحی نیروگاه هسته ای برق بوشهر است و طراحی نیروگاه آب سنگین اراک کاملا بومی است

2) تاکید بر مضر بودن نیروگاه آب سنگین بنا بر مقایسه با نیروگاه چرنوبیل در حالیکه اساسا نیروگاه چرنوبیل از نوع آب سبک گرافیتی است

حرفهای بی سند و غلط :
3)ادعای عدم فایده انرژی هسته ای تا کنون در ایران علیرغم وابستگی کامل دستگاه های پرشمار ام آر آی بیمارستانها به چشمه کبالت 60 تولیدی از راکتور تهران و استفاده کلیدی و رو به رشد در کنترل آنلاین خط تولید صنایع فولاد با توجه به تحریم ،

4)منحصر جلوه دادن کاربرد نیروگاه آب سنگین در تامین انرژی به منظور انحراف افکار عمومی از کاربرد مهمتر آن یعنی تولید انواع رادیو ایزوتوپهایی که هر کدام کاربرد تعیین کننده ای در صنایع دارند،
ادعای کامل شدن دانش هسته ای مورد نیاز در کشور و عدم ضرورت تحقیق بیشتر بر روی فرایند غنی سازی

تناقض گویی علمی :
5)ادعای کامل شدن دانش هسته ای مورد نیاز در کشور برای توجیه ضرورت توقف تحقیقات بیشتر بر روی فرایند غنی سازی در یک بخش از سخنرانی و در مقابل ادعای عدم وجود دانش هسته ای لازم برای استفاده از اورانیم های با غنای بالا در بخش دیگر !

یک بام و دو هوای علمی :
6)القای مضر بودن هسته ای برای ایران در مقابل تاکید طرف غربی بر توسعه توانمندیهای هسته ای خود، مضر جلوه دادن همکاری با روسیه با توجیه وابسته شدن به آن کشور در عین تشویق به رها کردن تحقیق و توسعه به پشتوانه تامین آن از طرف غربی،

سفسطه علمی (یعنی استفاده از منطق غلط با روپوش علمی) :
7)القای عدم امکان استفاده کلان از انرژی هسته ای در ایران مبتنی بر پیش فرضهای غلط شناسایی شدن تمام معادن هسته ای کشور و از آن گذشته ضرورت استفادهِ صرف از منابع داخلی برای فعالیت صنعتی،

ساده اندیشی علمی یا ساده تصور کردن مخاطب :
8)القای عدم توفیق علمی ایران در حوزه هسته ای به دلیل عدم چاپ مقالات پرشمار بین المللی و عدم توجه به سیاست منطقی یک کشور در عدم انتشار جزئیات دستاوردهای علمی که مستمسکی برای فشار بیشتر به دست قلدران عالم میدهد،
9)عدم توجه به دستاوردهای راهبردی بومی سازی یک فن آوری و توجه صرف به سود اقتصادی کوتاه مدت آنجایی که خرید نیروگاه های هسته ای از کشورهای غربی را برای انرژی توصیه می کند و در مقابل هیچ توجهی به مشکلات وابستگیهای بعدی به طرف غربی که همواره دشمنی آشکاری با ما داشته است نمیکند



گذشته از فقر کامل علمی سخنرانی اخیر آقای شیرزاد توجه به بخشهای دیگر سخنرانی وی پرده از غرض ورزی و عدم صداقت طیف ایشان بر میدارد که در ادامه به برخی اشاره میشود

یک جانبه نگری و دروغ :
10)القای دروغین عدم تمایل طرف غربی برای مزاحمت و اشغال ایران علیرغم حمایت همه جانبه در راه اندازی و پشتیبانی جنگ 8 ساله،
11)بی ثمر جلوه دادن ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر علیرغم اشغال بخشهای غربی کشور در همان زمان و روحیه تهاجمی و غیر قابل اعتماد صدام دیوانه،


توهین به شعور مخاطب و بدون تحلیل فرض کردن مردم:
12)بیان یکطرفه همین انبوه دروغها و حرفهای بی پایه در مهمترین محیط آکادمیک کشور یعنی دانشگاه تهران ،
حامد مسلمي اميراني
اقاي شيرزاد و اقاي زيبا كلام تا ديروز مي گفتيد كه ما به علت قدرت تدبيري كه داريم مي توانيم با جهان تعامل كنيم و مسئله هسته اي را حل كنيم،اكنون كه برش تدبيرتان كارساز نيست صورت مسئله را پاك مي كنيد. ايا اين سخنان مشابه سخنان رزم ارا نيست كه مي گفت ملتي كه نمي تواند شيلنگ بسازد ،صنعت نفت نمي خواهد. شما كه دست نوشتن نامه ات خوب است. چرا به سران كشورهاي طرف مذاكره نامه نمي نويسي.؟ايا اين موضوع ارش كمتر از ماجرا علي دايي ومايلي كهن است
United Kingdom
نه اینکه شما نا حالا تا حالا از موضع دولت در مذاکرات دفاع میکردید؟
یکی.
ما سرسختانه از مواضع تیم هسته ای دفاع میکنیم.
سيد مهدي
Iran, Islamic Republic of
شما ارزشي ها به جاي فلسفه بافي خيلي محترمانه مثل خيلي از كشورهاي آزاد بيان استدلال خودتون رو بيان كنيد ...قضاوت با مردم
مشكل شما اينكه حرفتون براي مردم خريدار نداره
پدری که پسرکاکل زریش سال 76خودکشی کرد
امثال صادق زیبا کلام و اصلاح طلبان وطن فروش آرزوی نابودی فعالیت های هسته ای ایران را به... خواهند ....
امیر
امان از وادادگی!!!
محمد
این اقایان همه فن حریف نمیدانند برنامه هسته ای بهانه است اگر برنامه هسته ای حذف کنیم فردا از ما میخواهند برنامه موشکی خود را حذف کنیم پس فرداش هم جنس بازی را در راستای حقوق بشر بر ما تحمیل میکنند روز بعد از ما میخواهند فلسطین را محکوم و اسرائیل را به رسمیت بشناسیم ودفعه بعد قانون کاپیتالیسم را برای ما تصویب میکنند همینطور این قصه ادامه دارد من نوعی یکی از عوام این مرز بوم هستم حال جای تعجب دارد این اقایان به اصطلاع صاحب نظر و با سواد چرا این حرفها را میزنند
پابوس اوبامای مودب وباهوش
Iran, Islamic Republic of
خاک برسرکسانی که یک ذره عرق ملی ندارند و فقط به دشمنان این ملت سواری میدهند
ولی نگفتی چرا خودکشی کرد.
مجید مجد
بسیار دوست داشتم نا مطالب مبوسطی حداقل در حد یک یادداشت را می دادم اما دوستان :پاسخ دادن به مباحث یک نشست و هم رتبه کردن ان با نمایندگان نظام در مذاکرا ت هسته ای در حقیقت تاییدی است بر تایید جریانی که بسیار تلاش می کند حتی با یک میز گرد هم که شده تایید سیاسی خد در ساختار سیاسی نظام را بگیرد لذا از اینکار خودداری می کنم.
مجید مجد دانشجوی دکترای اقتصاد ار دانشگاه برکلی کالیفرنیا
مرگ بر امریکا
اسد
نهضت زنده است تا هاشمی زنده است ...
آقای دکتر،مادر گرامیتان به گفته ی خودتان حق دارند در حقتان دعا کنند که به راه راست هدایت شوید ...
چی شده اصولگراها اینقدر مذاکره دوست شده اند.شما ها که دلوابس بودیدوصدتا جلسه برگزار کردید.
امير
Iran, Islamic Republic of
يكي فقط يك خاصيت از وجود اصلاح (فساد) طلبان مخصوصا اين زيبا (زشت) كلام بگويد.
چرا با کسانی که با امنیت ملی کشور بازی می کنند برخورد نمی شود؟ واقعاً اگر رجاله هایی مثل شیرزاد در یکی از کشورهای طرف مذاکره ایران، سخنی از جنس گذر از خط قرمزهای آنها بر زبان می راند با او چه معامله ای می کردند؟ جز این است که به عنوان خائن به کشور مجازات می شدند؟
Iran, Islamic Republic of
ميزان راي ملت است
Iran, Islamic Republic of
انتخابات مجلس 1394 نزديك است...