شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

نژادپرستی خصلت فراگیر جوانان صهیونیستی

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب: 376612
ماحصل تحقیقات یک جامعه‌شناس و یک استاد اسرائیلی نشان می‌دهد، نفرت و نژادپرستی، خصلتی همه‌گیر میان جوانان صهیونیستی است که به آن نیز افتخار می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه «هاآرتص» در مطلبی به پدیده نژادپرستی میان دانش‌آموزان اسرائیلی اشاره کرد و نوشت، «ایدان یارون» و «یورام هارپاز»، دو نگارنده کتاب «چشم‌اندازی از زندگی مدرسه‌ای»، فصلی از کتاب خود را به «نژادپرستی» میان جوانان صهیونیستی اختصاص دادند که در واقع، این کتاب ماحصل مشاهدات دکتر یارون، جامعه شناس، طی ۳ سال در دبیرستانی در سرزمین‌های اشغالی است.

بر اساس یافته‌های این دو، نفرت و نژادپرستی عنصر هر روزه میان جوانان اسرائیلی است که جزیی اساسی از هویت آنها را تشکیل می‌دهد.

در این کتاب سخنان یک دختر دانش‌آموز دبیرستانی نقل شده که گفته: « برای من، اعراب کسانی هستند که من نمی‌توانم به آنها نگاه کنم و تحملشان کنم. من بی‌نهایت نژاد پرست هستم و از یک خانواده نژادپرست آمده‌ام. اگر شانس این را پیدا کنم که به یکی از آنها تیراندازی کنم، تردید نمی‌کنم. من آماده‌ام یک نفر را با دست خودم بکشم و این یک نفر یک عرب است.»

وی همچنین گفته: «من در منطقه اعراب زندگی می‌کنم و هر روز آنها را می‌بینم. من برای آنها آرزوی مرگ دارم.»

در بخش دیگری از این کتاب، ماجرای رخ داده در کلاس درسی نقل شده که در آن دانش‌آموزان، «انتقام» را «احساس مهمی» تلقی می‌کنند و می‌گویند، «همه اعراب باید کشته شوند» که این امر نهایت نفرت به اعراب و نژادپرستی میان جوانان صهیونیست را نشان می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *