جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بی‌سابقه‌ترین خرید ارشاد از ناشران

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 376513
هیات انتخاب و خرید کتاب با انتخاب ۵۶۱ عنوان کتاب تازه از ناشران سراسر کشور جهت خرید در شمارگان بی‌سابقه ۱۲۱ هزار نسخه موافقت کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز شنبه ۱ شهریور مصوبه جلسه دو هفته پیش خود را منتشر کرد که بر اساس آن، این هیئت با انتخاب ۵۶۱ عنوان کتاب دیگر در شمارگان ۱۲۱ هزار نسخه جهت خرید از ناشران سراسر کشور، موافقت کرده است.

این بی‌سابقه‌ترین خرید کتاب وزارت ارشاد از ناشران کشور بوده است. خرید اخیر در حالی صورت می‌گیرد که سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد اخیراً با افزایش اعتبار خرید کتاب از ناشران به میزان بیش از ۳۰۰ درصد (از ۸۰۰ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۳ میلیارد تومان در سال ۹۳) موافقت کرده است.

در این جلسه که پانصد و نوزدمین جلسه هیئت انتخاب و خرید کتاب به شمار می‌رود، همچنین مصوب شد که اعتبار کتب انتخاب شده برای خرید، ۳۰ آبان ۱۳۹۳ باشد به این معنی که ناشران الزاماً می‌بایست تا این تاریخ نسبت به ارائه کتب مصوب به هیئت مزبور اقدام کنند و در غیر این صورت، خرید آنها منتفی خواهد شد.

نکته قابل ذکر در فهرست منتشر شده از کتب مصوب برای خرید، شمارگان بالای آنهاست؛ در این فهرست عناوین مختلفی به چشم می‌خورند که با انتخاب ۵۰۰ و حتی ۶۰۰ نسخه از آنها موافقت شده است.

خبرگزاری مهر فهرست کتاب‌های جدید مصوب از سوی هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را منتشر کرده که کاربران می‌توانند آن را اینجا ملاحظه کنید.

بر اساس این گزارش، در جلسات هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علی‌اصغر محمدخانی، حمیدرضا ارباب سلیمانی، محمدکاظم شمس، محمدعلی مهدوی‌راد، علی شجاعی‌صائین، علی‌اصغر سیدآبادی، مصطفی امیدی و علی اوجبی حضور دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *