جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اعتراف دیده‌بان حقوق بشر درباره سعودی‌ها

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب: 458017
سازمان دیده بان حقوق بشر روز جمعه اعلام کرد ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی که در یمن مواضع حوثی ها را هدف قرار می دهد به نظر می رسد حملات غیر قانونی انجام داده که به کشته شدن غیرنظامیان منجر شده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی با عنوان «چه هدف نظامی در خانه برادر من وجود دارد؟" ۱۰ سند مربوط به حملات هوایی را منتشر کرد که به نظر می‌رسد این ائتلاف بین ماه‌های آوریل تا اوت به صورت غیر قانونی انجام داده و این حملات به کشته شدن دست کم ۳۰۹ غیر نظامی و زخمی شدن ۴۱۴ نفر منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سازمان مستقر در نیویورک اعلام کرد در این حملات خانه ها، بازارها، یک کارخانه و یک زندان هدف قرار گرفت در حالی که در هیچ یک از آنها ویژگی نظامی دیده نمی شود.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد در یمن در استان های إب، عمران، حجه، حدیده، تعز و صنعا درباره این حملات تحقیق کرده و اظهارات قربانیان، شاهدان و کارکنان پزشکی را جمع‌آوری کرده است.

این سازمان غیر دولتی با ابراز نارضایتی از نبود پاسخ به سئوالات خود درباره این ۱۰ حمله هوایی اعلام کرد اطلاعاتی درباره تحقیق عربستان سعودی و دیگر اعضای ائتلاف یا آمریکا ( متحد عربستان ) و پرداخت غرامت به قربانیان و خانواده‌های آنها دریافت نکرده است‌.

مشارکت واشنگتن در برخی حملات در یمن احتمال دارد نیروهای آمریکایی را در موضع «‌شریک جرم نیروهای ائتلاف عربی در نقض قوانین جنگی در یمن‌» قرار دهد.

یک مقام نظامی بلند پایه عربستان ۲۱ نوامبر از حملات هوایی علیه حوثی‌ها دفاع و اعلام کرد بر خلاف آنچه که سازمان‌های غیر دولتی اعلام کردند غیر نظامیان هرگز هدف قرار نگرفته‌اند.

این نظامی عربستانی بدون اشاره به اینکه تحقیقی از هشت ماه قبل در این زمینه آغاز شده باشد، افزود: «‌ما قوانین، حقوق بین‌الملل و کنوانسیون ژنو را رعایت می‌کنیم.»

عربستان سعودی در واکنش به پیشروی حوثی های تحت حمایت ایران که صنعا پایتخت یمن را تحت کنترل دارند به سوی عدن دومین شهر این کشور، ائتلافی را تشکیل داد که از ۲۶ مارس مواضع آنها را با هدف حمایت از دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن هدف قرار می دهد.

جنگ یمن طبق گزارش سازمان ملل متحد به کشته شدن حدود ۵۰۰۰ نفر منجر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *