پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

هر ساعت ۷۹ ازدواج در ایران

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب: 383317
علی‌اکبر محزون درباره ثبت ازدواج در ۶ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: ۳۵۲ هزار و ۴۲۴ ازدواج در کشور ثبت شده است که در شهرها ۲۹۸ هزار و ۴۸۷ و در روستاها ۵۳ هزار و ۹۳۷ مورد بوده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور از آمار وقایع حیاتی در ۶ ماه نخست در کشور خبر داد.

علی‌اکبر محزون درباره آمار ۶ ماهه ولادت، فوت و ازدواج در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر آمار ۴ واقعه حیاتی در کشور در ۶ ماهه نخست سال استخراج شده است ولی به دلیل اینکه در هفته ازدواج قرار داریم، آمار طلاق را در این هفته اعلام نمی‌‌کنیم.

محزون درباره میزان ولادت‌ها در ۶ ماهه نخست امسال، اظهار داشت: در کل کشور ۷۶۴ هزار و ۷۴۷ ولادت به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۲ درصد رشد داشته است. وی بیان داشت: از این تعداد ۳۹۳ هزار و ۷۹۶ پسر و ۳۷۰ هزار و ۹۵۱ دختر بودند و به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۶ پسر متولد شده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور بیان داشت: در شهرهای کشور ۵۸۹ هزار و ۶۵ و در روستاها ۱۷۵ هزار و ۶۸۲ ولادت ثبت شده است که به طور متوسط در هر ماه ۱۲۷ هزار و ۴۵۸، در هر شبانه‌روز ۴۱۱۲ و در هر ساعت ۱۷۱ ولادت در کشور به ثبت می‌رسد.

وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته در هر ساعت ۱۶۸ ولادت به طور متوسط به ثبت می‌رسید که امسال رشد ولادت نیز داشته‌ایم. محزون درباره کل فوت شدگان در ۶ ماهه نخست امسال در کشور اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۰۴ هزار و ۷۰ فوت به ثبت رسیده است که ۱۰۶ هزار و ۹۸ نفر آقا و ۹۷ هزار و ۹۷۲ نفر خانم‌ها بوده‌اند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور یادآور شد: در شهرها ۱۴۱ هزار و ۳۹۸ و در روستاها ۶۲ هزار و ۶۷۲ مورد فوت به ثبت رسیده است. به طور متوسط ماهانه ۳۴ هزار و ۱۲ شبانه‌ روز ۱۰۹۷ و در هر ساعت ۴۶ نفر در کشور جان خود را از دست می‌دهند.

وی درباره ثبت ازدواج در ۶ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: ۳۵۲ هزار و ۴۲۴ ازدواج در کشور ثبت شده است که در شهرها ۲۹۸ هزار و ۴۸۷ و در روستاها ۵۳ هزار و ۹۳۷ مورد بوده است. محزون خاطرنشان کرد: در هر ماه ۵۸ هزار و ۷۳۷ شبانه‌ روز ۱۸۹۵ و در هر ساعت ۷۹ ازدواج در کشور به ثبت می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *