جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۶
آیت الله سبحانی:

از شهیدان و جانبازان خجالت می‌کشم/ چرا شیعیان باید در موالید ائمه اطهار(ع) جشن بگیرند؟

پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 423718
آیت الله سبحانی جانبازان را شهیدان زنده عنوان کرد و گفت: همه ما به وجود امام راحل و افرادی همچون جانبازان افتخار می کنیم، بنده هر زمان عکس شهیدان و چهره جانبازان را مشاهده می کنم؛ از درون خجالت می کشم که این افراد به اندازه ای در پیشگاه خداوند مقام دارند که جان خویش را برای زنده ماندن اسلام فدا کردند و ما هنوز کاری انجام نداده ایم.
از شهیدان و جانبازان خجالت می‌کشم/ چرا شیعیان باید در موالید ائمه اطهار(ع) جشن بگیرند؟
به گزارش جهان، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شامگاه چهارشنبه در دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه گفت: در آستانه ولادت دو امام بزرگوار و یک امامزاده قرار داریم که همه باید این روزها را گرامی بدارند و جشن بگیرند.

وی جانبازان را شهیدان زنده عنوان کرد و افزود: همه ما به وجود امام راحل و افرادی همچون جانبازان افتخار می کنیم، بنده هر زمان عکس شهیدان و چهره جانبازان را مشاهده می کنم؛ از درون خجالت می کشم که این افراد به اندازه ای در پیشگاه خداوند مقام دارند که جان خویش را برای زنده ماندن اسلام فدا کردند و ما هنوز کاری انجام نداده ایم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در بخش دیگر سخنان خود با طرح این سؤال که چرا شیعیان باید در موالید ائمه طاهرین(ع) جشن بگیرند، اظهار داشت: جیره خوران وهابی نعره می کشند که برپایی جشن برای ائمه(ع) بدعت است و ادعا می کنند که قرآن را قبول دارند.

وی ادامه داد: قرآن درباره رسول اکرم(ص) می فرماید که ای پیامبر یاد و ذکر تو را بالا بردیم، اگر شیعیان و مسلمانان در روز ولادت و مبعث پیامبر اسلان جشن می گیرند به دلیل بالابردن و اعتلای نام مقدس پیامبر(ص) است، خداوند می خواهد نام و ذکر پیامبر و ائمه(ع) همواره بالا باشد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که جلسات جشن برای پیامبر و ائمه طاهرین(ع) آیات قرآن کریم را مجسم می کند، ابراز داشت: اگر برای روز ولادت حسین بن علی(ع) جشن می گیریم در حقیقت به آیه قرآن عمل کرده ایم.

وی با اشاره به آیه«قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرً‌ا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْ‌بَی» عنوان کرد: دوستی و اظهار ارادت به اهل بیت(ع)سفارش و دستور خداوند است، یکی از راه های ابراز دوستی و ارادت جشن گرفتن در ایام ولادت و شادی آن بزرگواران است.

این مرجع تقلید با بیان این که اظهار علاقه به اهل بیت(ع) دو راه دارد، خاطرنشان کرد: نخسین راه عمل به دستورات و فرمایشات آن بزرگواران بوده و دیگری جشن گرفتن در روز ولادت ایشان است، جشن گرفتن در موالید و شادی های اهل بیت(ع) مصداق ابراز مودت است.

وی اضافه کرد: عمل شیعیان در جشن گرفتن دستوری قرآنی است اما وهابیت مدعی قرآن را نیز قبول ندارد، زمانی که حضرت عیسی برای حواریون درخواست مائده کرد و رئز نزول مائده را جشن گرفت؛ آیا وجود مقدس رسول اکرم(ص) به اندازه یک مائده نیست.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که پیامبر اسلام مغزها و جامعه را به سوی مسیر سعادت تغییر داده است، گفت: زمانی که عیسی بن مریم برای یک مائده جشن می گیرید ما برای ولادت و بعثت پیامبر اسلام نباید جشن بگیریم.
منبع:رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جمله دوم تیتر را اصلاح کنید اینچنین تداعی میشود که ایت الله سبحانی با برگزاری جشن برای موالید ائمه مخالفند.
ساحل
لطفا در انتخاب تیتر دقت کنید. مفهومی کاملن برعکس برداشت میشه از تیترتون.
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر
تیترتون یه جوری است ادم برداشت بد میکنه
حسین
ظاهرا جهان اینطوریه دیگه
تحملش کنید
شیعه با بقیه بندگان خدا چه فرقی دارد؟