جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱۲

کارشکنی و فرصت‌طلبی آمریکا در تکریت، اعتراض عراقی برانگیخت

جمعه ۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 414510
در آستانه موفقیت بزرگ ارتش و نیروهای داوطلب مردمی عراق (حشد الشعبی)در آزاد سازی شهر تکریت این از اعضای گروه تروریستی داعش،‌ آمریکا نیز مداخله خود را در این عملیات آغاز کرد که این اقدام با مخالفت شدید نیروهای مردمی روبرو شده است.
کارشکنی و فرصت‌طلبی آمریکا در تکریت، اعتراض عراقی برانگیخت
به گزارش جهان، شبکه المنار لبنان با انتشار گزارشی از روند آزاد سازی تکریت در استان صلاح الدین عراق از دست گروه تروریستی داعش نوشت: همزمان با پیروزی های بزرگ ارتش و نیروهای داوطلب مردمی این کشور در ازاد سازی شهر تکریت نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا نیز تحرکات خود را برای همراهی با ارتش عراق در آزادسازی این شهر آغاز کرده اند که این امر با مخالفت شدید نیروهای مردمی مشارکت کننده در عملیات یاد شده مواجه شده است.

برپایه این گزارش، گردانهای مقاومت، گردان های حزب الله، گردان های اهل الحق و گردان های صلح که در عملیات آزاد سازی شهر تکریت از وجود عناصر تروریستی داعش مشارکت داشتند به این اقدام آمریکا واکنش نشان دادند.

برپایه این گزارش، گردانهای حزب الله عراق روز گذشته در بیانیه‌ای ضمن مخالفت با این اقدام آمریکا اعلام کرد که گروههای مقاومت ، حملات هوایی ائتلاف به مواضع احتمالی شبکه داعش را تلاش برای ناکام گذاشتن پیروزیهای مقاومت می دانند.

این گردانها اعلام کرد که در اعتراض به این اقدام آمریکا، نیروهای خود را از عملیات آزاد سازی تکریت خارج می کند. گردانهای حزب الله نخستین گروه مردمی هستند که با این اقدام اعتراض خود را به سواستفاده آمریکا از شرایط کنونی عراق نشان داده است.

المنار در گزارش خود آورده است: گردانهای اهل الحق نیز دومین گروه داوطلب مردمی بودند که اعتراض خود را به مداخله آمریکا در عملیات آزاد سازی تکریت با خارج کردن نیروهایش از این عملیات نشان داد.

این گروه مردمی عراقی نیز عملیات آزادسازی تکریت را به علت مشارکت ائتلاف بین المللی تحریم کرد و این اعتراض خود را به دولت عراق نیز اطلاع داده است.

عصائب اهل الحق نیز این رفتار امریکا را بی شرمانه و فرصت طلبانه توصیف کرد.

گردانهای صلح از دیگر گروههای داوطلب مردمی عراق که در کنار ارتش این کشور سرگرم ازاد سازی تکریت بود نیز انگونه که المنار گزارش داده از این عملیات خارج شد.

گردانهای صلح به تازگی به عملیات ازاد سازی شهر تکریت پیوسته بود.

در ادامه این گزارش امده است که هادی العامری دبیر کل سازمان بدر نیز تأکید کرد نیروهای عراقی برای آزادسازی تکریت به هیچ گونه حمایت هواپیماهای آمریکایی نیازی ندارند.

العامری در گفتگوی مطبوعاتی تأکید کرد مشارکت ائتلاف آمریکایی در عملیات آزادسازی شهر تکریت باعث می شود نیروهای داوطلب مردمی نتوانند هواپیماهای بدون خلبان خود را که به نیروهای زمینی اطلاعات میدهند بر فراز تکریت به پرواز در آورند.

عملیات آزادسازی استان صلاح‌الدین به مرکزیت تکریت از اول مارس (۱۰ اسفند) با مشارکت ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق آغاز شد و طی دو هفته نخست شهرهای البلد و العلم آزاد و شهر تکریت محاصره شد. این عملیات هنوز ادامه دارد و تکریت کاملا آزاد نشده است.

نخست وزیر عراق امروز جمعه از مراحل پایانی عملیات آزادسازی تکریت و پاکسازی آن منطقه از تروریست های داعش خبرداد.

حیدر العبادی در سخنانی با اشاره به همبستگی و همیاری نیروهای نظامی و امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی در نبرد علیه گروه تروریستی داعش تاکید کرد: ما در مراحل پایانی آزادسازی شهر تکریت قرار داریم.

وی افزود: عملیات نظامی براساس برنامه تعیین شده به خوبی پیش می رود.

به نقل از العالم وی بیان کرد: ما در مراحل پایانی آزادسازی شهر تکریت قرار داریم و بین نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای امنیتی و نظامی همبستگی و همیاری گسترده ای وجود دارد.

به گزارش فارس،نخست وزیرعراق روز پنجشنبه برای نظارت بر روند عملیات آزادسازی شهر تکریت از کنترل گروه تروریستی داعش سفری به این منطقه داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همه می دانند که پس از ناکامی این نیروها در بازپس گیری تکریت نخست وزیر عراق شخصا از آمریکا درخواست کمک کرد و شرط آنها هم این بود که تنها ارتش عراق باید در این عملیات شرکت کند. حالا شما و المنارتون اخبار رو وارونه کنید. سال 2015 است و باور بفرمایید مردم قبل از اینکه شما و المنار خبر رو بگید اصل خبرو خیلی قبل تر گرفتند
سید مرتضی
من نمیدونم بعضیها چرا دلشون و با دل دشمن گره زدند هرچی اونها بیان می کنند از نظرشان درست وهرچه حزب الله می گویند را غیر قابل اعتماد تصور می کنند

لابد لز نظر شما مردم یمن هم یه عده جنگجو بودند که نیروهای امریکایی - صهیونیستی - وهابی برای نجات مردم چون فرشتگان برای نجاتشان تشریف فرما شدند سال 2015 لابد این گونه باید اندیشید !
حزب اللهی
حیدر العبادی در سخنانی با اشاره به همبستگی و همیاری نیروهای نظامی و امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی در نبرد علیه گروه تروریستی داعش تاکید کرد: ما در مراحل پایانی آزادسازی شهر تکریت قرار داریم.
عزیز جان فرمانده ارتش میگه با همکاری نیروی مردمی !
Germany
ظاهرا فقط خودت ميدوني نه همه
شما خبرهاتون رو از کجا میگیرید جناب مطلع؟!؟!؟
علي م
دوست عزيزلابدمنبع خبري شما هم بي بي سي انگليسي يا صداي آمريكاست
Norway
خوش بحال شما اقای کامنت گذار. لطفا سوالات من را جواب بده
1- این اطلاعات موثق !!را از کجا اورده اید ؟
2- اگر از مطبوعات غربی و مخالفین است چرا انرا باور می کنی و این یکی را نه ؟ در نیتت نباید شک کرد ؟
3- اگر این اطلاعات موثق را از منابع مورد اطمینان بدست اورده ای ، این منابع که هستند ؟ غربی هستند و یا از عراقیان مخالف نیروهای مردمی شیعه ؟ رابطه شما با انها چیست ؟ در هر یک ازحالات فوق نمی توان بشما اطمینان کرد .
ان چیزی را که من بطور مختصر میدانم و بسیار واضح هم هست امریکا اگر بخواهد ظرف مدت کوتاهی طومار تکفیری ها را در هم می پیچد . یک میلیارد دلار جائزه تعیین کنید برای تحویل سران داعش ، پولش را هم خود ندهید از عربستان و قطر بگیرید. خلیفه مسلمین !!!جناب ابوبکر البغدادی و کادرهای فرماندهی وی را دست بسته می اورند تحویل می دهند . در هزینه های عملیات نظامی و هزینه های نهان نیز صرفه جویی عمده ای خواهد شد . حمله سنگین نظامی نمی خواهد . لذا امریکا قابل اطمینان نیست و حرف نیروهای مردمی صحیح است . سابقه امریکا که بماند .
Norway
همه نمی دانند . شما از کجا می دانی !!
دانشجو
داداشی اصل خبر را از کجا گرفتی؟ بی بی سی فارسی؟
Iran, Islamic Republic of
اصل خبر را از بنگاه های خبرپراکنی صهیونیستی می گیرند؟!
ایرانی
باز مثل بیشتر وقتها همه زحمتها را متحمل میشیم. آخرسر همه را دور انداخته و خودشان تمام کننده میشوند. دراصل کشورهای همسایه هیچ کدام با ما نیستند. جدا تنها شده ایم. خدایا توکل بر تو.
عمو مصی
داداشی خودمون رو خیلی تحویل گرفتی؟ هرکس طرف خدا باشد تنها نیست. کسی که هم که گوشش به فرمان خدا باشد اخبارش رو از bbcو cnn نمیگیره. خدا دستور داده: إن جائکم فاسق بنبأ فتبینوا.
اگر فاسقی برای شما خبری آورد پیگیری کنید( و مستقیما اعتماد نکنید!)