شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

واکنش آیت الله شاهرودی به تجاوزات به یمن

دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 414817
نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوز نابکارانه عربستان به یمن، خواستار توقف فوری تجاوز سعودی‌ها و هم‌پیمانان آنها شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در بیانیه آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی که با آیه قرآنی «اذن للذین یقاتلون بانهم ظلموا و ان الله علی نصرهم لقدیر» آغاز شده آمده است:

امت اسلامی این روزها شاهد مرحله دشوار و شرایط حساسی می‌باشد که مرحله جدیدی از نقشه‌های دشمنان اسلام و توطئه آنان بر ضد امت اسلامی و هویت آن را روایت می‌کند.

پس از حوادث تلخ و فتنه‌های مذهبی و داعشی ننگینی که در عرصه جهان اسلام بطور کلی، و بطور خاص علیه ملت‌های مظلوم سوریه و عراق، شاهد بوده‌ایم که وحدت امت اسلام و مذاهب و اقوام متنوع آن را متزلزل نموده و پاره پاره کرد و با انگیزه خدمت به استکبار جهانی و صهیونیسم هیبت و وجهۀ امت اسلامی را مخدوش کرد. امروز نیز شاهد تجاوزی نابکارانه به حاکمیت دولت اسلامی و ملت مسلمان و انقلابی دیگر هستیم که همان یمن عزیز و ملت و انقلاب آن است، و هدف از آن تجاوز، پایمال کردن اراده این ملت مجاهد و انقلابی است، ملتی که توانست با اراده و فداکاری خود بر نظام فاسد و ستمگر و مزدور بیگانگان و بر عوامل داعشی و تکفیری آن چیره گردد نظام فاسدی که سال‌های طولانی با گسترش فساد در یمن، افراد بی‌گناه را کشته و مساجد و معابر و خانه‌های خدا را که در آن نام خدا برده می‌شد و نماز و دعا اقامه می‌گردید را ویران کردند.

پس فرزندان این ملت مجاهد و قهرمان با همه قبائل و اقوام و گروه‌ها و کمیته‌های مردمی مخلص آن برای تطهیر سرزمین یمن، از ناپاکی القاعده و تکفیری‌ها بپا خاستند و خائنان را اخراج کردند و مردمسالاری و اراده ملت را جایگزین کرده و انقلاب خود را در مناطق مختلف این سرزمین عزیز گسترش دادند.

اما ایادی استکبار و صهیونیسم و مزدوران آنها در منطقه، پس از آنکه تلاش‌های آنها در متوقف کردن انقلاب یمن ناموفق ماند بازهم ظاهر گردیده و با دخالتی آشکار و حمله‌ای وحشیانه به این انقلاب مبارک هجمه آوردند، و همگی در حمله نظامی و بمباران مناطق مسکونی و شهرها و کشتن کودکان و زنان بیگناه هم پیمان شدند.

اما عجیب‌تر از همه هم‌پیمانی و اتحاد دولت‌های منطقه‌ای و عربی که مدعی اسلام و عربیت هستند بر ضد این کشور عربی مسلمان است که با تحریک آمریکا و با بهانه بازگردان و تحمیل حاکم معزول و مستعفی و خائن بر اراده ملت یمن صورت گرفته است. اما این کشورهای مدعی اسلام و عربیت کجا بودند هنگامی که ملت مظلوم فلسطین و مردم قهرمان غزه و لبنان و سوریه علیه تجاوز اسرائیل کمک می‌خواستند؟ و این ارتش‌ها و هواپیماها و نیروهای نظامی کجا بودند و این مجلس خلیجی و عربی و اسلامی آن گاه کجا حاضر بودند؟ و موضع آنان نسبت به تجاوز همه روزه علیه سرزمین اسلامی و عربی فلسطینِ اشغال شده از سوی اسرائیل چه بوده است؟ و تا چه زمانی این نیرنگ و حیله و نفاق و دروغ که برای امت اسلامی و عربی مفتضح گردید است، ادامه خواهد داشت؟

این سازمان‌ها همگی عواملی و مزدوران قدرت‌های استکباری و صهیونیستی در منطقه هستند. و این تجاوز و جنگ افروزی جنایتکارانه رسانه‌ای و سیاسی و میدانی و نظامی که امروز بر ضد این ملت مظلوم روا گشته است چیزی جز بخش دیگری از این توطئه آمریکایی فراگیر نیست که بر ضد این منطقه از جهان و منابع و ثروتها و محوریت آن در مقاومت و در راستای تحکیم کیان صهیونیسم و نقش شوم منطقه ای آن بر علیه اسلام و مسلمین، شکل گرفته است.

لذا ما ضمن محکوم کردن این تجاوز و دشمنی، بر امت اسلامی و همه اقشار مختلف آن علما و روشنفکران و نخبگان و مجاهدان و عموم مردم نهیب زده آنان را به بیداری و هوشیاری و آگاهی و آمادگی کامل برای رویارویی با چالش‌های این مرحله حساس و ایستادگی در برابر فریب و توطئه دشمنان اسلام، فرا می‌خوانیم و خواستار توقف فوری کلیه شکل‌های تجاوز و هجوم از سوی نظام سعودی و هم پیمانان او هستیم و آنها را مسئول این جنایت زشت می‌دانیم و از کلیه اقشار ملت مجاهد یمن می‌خواهیم که با صبر و استقامت و توکل به خداوند متعال، با ایستادگی در برابر متجاوزان، از عزت و کرامت ملی و تمامیت ارضی و حاکمیت و ارزش‌ها و عظمت خود، دفاع کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *