جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۸

علت آیت الله شدن سید حسن خمینی!

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 424212
این روزها بار دیگر به بهانه سفر سید حسن خمینی به گرگان ، او تیتر و عکس یک بسیاری از روزنامه های اصلاح طلب و یا برخی روزنامه های خانوادگی شده است.
به گزارش جهان به نقل از سراج ۲۴، «حسن خمینی ۴۳ ساله سعی کرده است که از سیاست دوری کند. با این حال به نظر می رسد که این رویه در حال تغییر است و ظهور او باعث وحشت تندروها و هیجان زدگی اصلاح طلبان شده است.از مصاحبه ها و سخنرانی های اندک سید حسن خمینی می توان قضاوت کرد که خیلی سخت می توان گرایش سیاسی او را تشخیص داد.

سیدحسن خمینی حتی در مصاحبه های ساده هم موضعی از خود بروز نمی دهد. او با حضور در یک مصاحبه ورزشی حاضر نشد که بگوید طرفدار کدام تیم تهرانی است و گفت که از هر دو تیم حمایت می کند.نوه آیت الله خمینی در اکثر مصاحبه های خود، بر روی مسائل دینی تمرکز کرده است، یا سخنان کلی در مورد «ضرورت وحدت ملی» به زبان آورده است.با این حال، او با زیرکی گرایش سیاسی خود را بروز نداده است. اما اکنون، نشانه های ارتباط سیدحسن خمینی با میانه رو ها و اصلاح طلبان در حال افزایش است.بزرگترین حامیان سیدحسن خمینی نوع گرایش سیاسی این روحانی جوان را اشکار کرده اند. آیت الله رفسنجانی اخیراً از حسن خمینی به عنوان علامه یاد کرد»

متن فوق توصیفات المانیتور از حجت الاسلام سید حسن خمینی بود که در برخی رسانه ای منتشر شده است.
به گزارش سراج۲۴ این روزها بار دیگر به بهانه سفر سید حسن خمینی به گرگان ، او تیتر و عکس یک بسیاری از روزنامه های اصلاح طلب و یا برخی روزنامه های خانوادگی شده است.

پس از انتشار تهدیدی بی نام و نشان در مورد سفر سیدحسن خمینی به گرگان که رسانه های اصلاح طلب بدون هیچ سند خاصی آن را به انصار حزب الله نسبت داده اند(چه بسا اینکه این تهدید ساختگی فقط برای بیشتر مطرح کردن سید حسن باشد) تیتر این روزنامه ها با اعطای لقب آیت الله به سید حسن در مورد وی همراه شده است.


برای مثال روزنامه آرمان که عملا روزنامه خانواده آقای هاشمی به حساب می آید با تیتر سفر آیت الله پس از تهدید به استقبال سید حسن خمینی رفت.

سایر روزنامه های اصلاح طلب و برخی رسانه های خارجی نیز که ظاهرا همچنان از یک اتاق فکر دستور می گیرند عکس و تیتریک خود را به سید حسن خمینی اختصاص دادند تا با تیتر کردن سید حسن خمینی به هر دلیلی! سهمی در پروژه مطرح کردن و برجسته کردن سید حسن بعنوان علامه و آیت الله داشته باشند!پروژه ای که طراح آن اشخاص دیگری هستند و برنامه ای که در سر دارند بسیار فراتر از بازی های سیاسی این روزهای اعتدال و اصلاحات و ... است.برنامه ای که برای شخص سید حسن و با هدف سوءاستفاده از بیت امام(ره) برای رسیدن به برخی اهداف خاص سیاسی ریخته شده است.

سایت شخصی سید حسن خمینی که در آنجا حجت الاسلام خطاب شده است

* لزوم موضع گیری سید حسن خمینی

جریان اصلاحات سابقه زیادی در آیت الله سازی دارد .از آخرین این موارد مطرح کردن بیات زنجانی بعنوان آیت الله و مرجع تقلید بود که پس ار فتنه۸۸ رخ داد .پس از نیز انقلاب اسلامی افراد زیادی بودند که با هزینه پولهای کلان و باج به روزنامه ها و سایت های زنجیره ای خود را آیت الله نامیدند و البته هیچگاه نتوانستند مشروعیت در این راستا برای خود جلب کنند و مقبولیت عمومی داشته باشند ،اما مشی و شانیت سید حسن خمینی نشان داده است که هیچگاه بدنبال چنین موضوعی نبوده و افراط این اشخاص و برخی رسانه ها می تواند ضربه سختی به جایگاه بیت امام(ره) در راستای برچسب زدن به نوه خمینی کبیر بزند.لذا شایسته است که شخص سید حسن خمینی با اتخاذ موضع شایسته پاسخ درخوری به این جریان سازی های گزاف بدهند.







نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
آیه الله !!!!!!
یک نفری
ببخشید مگه آیت الله شدن قیافه خاصی میخواهد ؟ هر کسی که د س خارج رو با موفقیت بگذرونه و به در جه اجتهاد برسه در حوزه علمیه بهش میگن آیت الله...البته در سیاست نمیدونم مبنای آیت الله شدن چیه ؟ سید حسن خمینی درس خا ج رو گذرونده و حتی از سال 89 داره در حوزه درس خارج تدریس میکنه....البته اگه شما موافقت می فرمایید ها...
فرض که شما درست فرمودید. در اینصورت می شود:
کلمة الحق یراد به الباطل.
همه می دانند که شأن آیت الله یک جایگاه و عنوان دینی است نه سیاسی. هر چند که علمای بسیاری با همین عنوان در سیاست هم بوده و هستند.
اما وجه بسیار مهم قضیه اینست که این عنوان را نه بزرگان حوزه بلکه سیاست بازان خناس با مقاصد غیردینی و سوء استفاده سیاسی به ایشان داده اند و در ترویج آن می کوشند. اینجاست که باید دوستداران و دلسوزان واقعی ایشان هوشیار باشند.
فقط از روی احساساتت حرف زدی...قانونشه دیگه,کسی رو که درس خارج داده باشه میگن ایت الله....حالا اینکه ایشون شایسته تراز بعضیان که اونام قانون ایت الله خطاب کردن روشون منطبقه به کنار....دیگه چی میخواین؟چقد مغزاتون بستس!!!بیچاره ما که بایه مشت مغز بسته تویه مملکتیم....
Iran, Islamic Republic of
اینکه شان آیت الله یک جایگاه و عنوان دینی است نه سیاسی رو از کجا آوردی؟ اول انقلاب که چیز دیگه ای می گفتین
احمد
خود هاشمی رفسنجانی هم جالبه بدونید که آیت الله نیست بلکه حجت الاسلام و المسلمین هست. باور ندارید به نامه ای که رهبری عزیز براش به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته نگاه کنید و خودتون ببینید. کافیه که فقط یه سرچ ساده تو اینترنت بکنید تا تصویر نامه رو براتون بیاره.
majid
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...