شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۲

فهم اشتباه خرازی از حکومت امیرالمومنین

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 404818
سیدمحمد صادق خرازی، رئیس شورای مرکزی موقت حزب ندای ایرانیان اخیراً در بخشی از صحبت های خود در یک دیدار سیاسی در شهر مشهد گفته است: اگر مردم ببینند که این دولت به آنها توجهی ندارد معلوم نیست که انتخاب دوباره‌شان باز همین دولت باشد و این واقعیت جامعه ماست.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، وی همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش گفته است: امام ما علی(ع)است که به هنگام شهادت تنها یک نفر در حکومتش زندانی بود و آن فرد، ابن ملجم، ضارب رهبر و شخص اول مملکت بود و امام بر خوشرفتاری با وی در زندان تاکید داشت!

*ابراز تشکیک خرازی در پیروزی گفتمان رئیس جمهور روحانی در انتخابات های بعدی(مجلس و دولت)؛ تحلیلی است که برخی از سیاسیون دیگر نیز آنرا مطرح کرده‌اند.

این در حالی است که عددی از اطرافیان و حامیان رئیس جمهور، موکداً اعلام کرده اند که دولت آقای روحانی در انتخابات سال ۹۶ هم پیروز خواهد بود.

آنها صریحاً در رسانه ها از مردم خواسته اند که در انتخابات آتی مجلس به گفتمان دولت رأی بدهند و در مقابل از رأی دادن به جریانات و گفتمانهای منتقد و رقیب دولت امتناع کنند!

خرازی همچنین بدون بیان شفاف جان کلام و با بیانی غلط، به ماجرای ابن ملجم و اینکه در حکومت امیرالمؤمنین(ع) فقط او به دستور حکومت زندانی بوده اشاره کرده است.

این در حالی است که قبل از وی نیز توسط برخی چهره های هم‌طیف او؛ اشاره هایی ناقص و البته کنایه‌دار نسبت به زمان حال؛ پیرامون عملکرد پیامبر اکرم(ص) مطرح شده است.

لازم به ذکر است که در دوران امیرالمؤمنین، کسان دیگری هم غیر از ابن ملجم به دستور حضرتش، زندانی و حتی اعدام شدند.

همچنین باید تصریح کرد که تاریخ علی(ع) را از این بابت سمبلی اساطیر گونه از عدالت می‌داند که در حکومت حضرتش بصورت بارز، نه‌تنها هیچ پلنگ تیزدندانی رها نمی شد (همانند تعیین تکلیف حضرتش با فتنه‌گران قاسط و ناکث و مارق) بلکه تأکید حاکمیت نیز بر رعایت حق مردم و توجه به مظلومان بود.

از اشاره خرازی اینطور به نظر می رسد که وی مسئله حصر فتنه‌گران را مورد اشاره قرار داده است.

گفتنیست، رسانه ها پیش از این از احتمال کاندیداتوری خرازی در انتخابات دولت دوازدهم و عزم وی برای رقابت با روحانی خبر داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Norway
اگر زندانی نمیکردن، مستقیم اعدام میکردن.
عین سین
Iran, Islamic Republic of
این آقایان نه تنها از تاریخ اسلام اطلاعی ندارند فرصتی هم ندارند به منابع آن سری بزنند لذا یکیشان مطلبی اختراع می کند وبقیه از "لسان المخترع"نقل می کنند وهرکس هم رد کند عنوانش معلوم است "بی سواد" واخیرا " کم عقل"