جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۲
۱۵
درباره جرمی کوربین

با حزب‌اللهی‌ترین سیاستمدار انگلیسی آشنا شوید

شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 434914
وقتی همسر سابقش اصرار داشته فرزندشان را در مدرسه خصوصی ثبت نام کند، از همسرش جدا می شود زیرا در برابر چشم کارگرانی که به او رای داده اند نمی تواند مسئولیت چنین اقدامی را بپذیرد. در سالهای گذشته به عنوان مجری و کارشناس با شبکه پرس تی وی ایران در لندن همکاری داشت و همین باعث شهرت او بین مسلمانان انگلستان شد.
با حزب‌اللهی‌ترین سیاستمدار انگلیسی آشنا شوید
به گزارش جهان، شهاب اسفندیاری (فارغ التحصیل دانشگاه ناتینگهام انگلیس) در گوگل پلاس نوشت:
با معیارهای ما، 'حزب اللهی ترین' سیاستمدار انگلیسی محسوب می شود. حتی بر حفظ ریش خود نیز به عنوان نشانه ای از مخالفت با سیستم حاکم انگلستان تاکید دارد!

32 سال عضو پارلمان و نماینده حزب کارگر بوده ولی از سال 97 که این حزب با رهبری تونی بلر به قدرت رسید، بیش از 500 بار علیه لوایح دولتی و تصمیم رسمی حزب در پارلمان رای داده است. از این منظر 'شورشی ترین' نماینده پارلمان لقب گرفته است. خلف صالح مرحوم تونی بن است بی شک.

مهمترین مورد مخالفت های او جنگ عراق بود. او موسس و رییس کمپین بزرگی به نام ائتلاف ضد جنگ است. به پاکدستی و عدالتخواهی و اصول گرایی شهرت دارد. تا آنجا که وقتی همسر سابقش اصرار داشته فرزندشان را در مدرسه خصوصی ثبت نام کند، از همسرش جدا می شود زیرا در برابر چشم کارگرانی که به او رای داده اند نمی تواند مسئولیت چنین اقدامی را بپذیرد. در سالهای گذشته به عنوان مجری و کارشناس با شبکه پرس تی وی ایران در لندن همکاری داشت و همین باعث شهرت او بین مسلمانان انگلستان شد. مخالف سرسخت اسراییل، طرفدار قاطع فلسطین و حتی متهم به ارتباط با حماس بوده است. بر خلاف جرج گالووی اما، حاشیه و نقطه ابهام در کارنامه اش نداشته است.
 
دو دقیقه مانده به پایان مهلت قانونی، توانست 35 امضای لازم از نمایندگان حزب کارگر در پارلمان را برای ثبت نام در رقابت رهبری حزب به دست آورد. بنگاه های قماربازی و شرط بندی انگلیس، آن روز احتمال پیروزی او را 1 به 100 برآورد کرده بودند. وقتی 'یونایت' - بزرگترین اتحادیه صنفی کارمندان و کارگران انگلیس که مهمترین متحد سنتی حزب کارگر و حامی مالی مهم آن است - از او حمایت کرد، شوک بزرگی به حزب وارد شد. آخرین نظر سنجی ها حالا حکایت از آن دارد که او از 4 نامزد مطرح و مورد حمایت بزرگان حزب به فاصله زیاد پیشی گرفته و به همین دلیل حملات شدید در روزهای اخیر از چپ و راست علیه او شدت گرفته است. تونی بلر طرفداران او را مسخره کرده است. روزنامه دست راستی دیلی تلگراف برای لجن مال کردن او، راهنمای گام به گام عضویت در حزب کارگر و رای به او را برای هواداران حزب محافظه کار منتشر کرده است! به اعتقاد تلگراف، پیروزی او معادل نابودی حزب کارگر است.
 
یک سری نمایندگان گردن کلفت حزب کارگر هم گفته اند از الان دارند 47 رای لازم برای طرح عدم کفایت او را جمع می کنند، تا حتی اگر در انتخابات عمومی توانست به رهبری حزب برسد، بلافاصله او را ساقط کنند. در مقابل، بیشترین طرفداران او را جوانان تشکیل می دهند. با این حال وقتی مجری یکی از مناظره ها از 4 نامزد رهبری حزب پرسید کدام یک در دوره جوانی و دانشجویی مواد مصرف کرده اند، سه نامزد دیگر گفتند حشیش کشیده اند. تنها او بود که گفت اهلش نبوده است.
 
گوشت هم نمی خورد حتی. گیاه خوار است. با دوچرخه رفت و آمد می کند. معمولا بجای کت و شلوار کاپشن می پوشد. انتخاب او به رهبری حزب کارگر، زلزله ای سیاسی در تاریخ معاصر انگلستان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نقی
انتخاب او به عنوان رهبر حزب کارگر انگلستان؟!! مگه میشه؟مگه داریم؟!!
اگه رهبر حزب بشه یقینا کاسه ای زیر نیم کاسشه !
علی
یاد سیاست هاین...
چعفر
اسمش چیه خب؟
اون بالا نوشته
جرمی کوربین
Iran, Islamic Republic of
فقط بالای تیتر اسمشو نوشته.جرمی کوربین
احمدی نژاد دیگری در راه است. بیچاره انگلیسی ها.
Norway
لطفا اسمش چیست ؟ مقاله نوشته اید اسمش را ذکر نکرده اید .
سایت محترم جهان نیوز
ممنون میشوم ذیل همین کامنت پاسخ دهید
...دزدان سر گردن هستند اما این مرد سالمی است
United States
جرمی کوربین
Canada
مگر سیاستمدار انگلیسی حزب اللهی میشود؟ جل الخالق!به حق چیزهای ندیده و نشنیده!
نکند روابط دارد خوب میشود!
حزب‌اللهی‌ترین یا بسیجی ترین یا مذهبی ترین یا ...
حزب‌اللهی‌ یعنی چی؟
«هیچ قومى را که ایمان به خدا و روز رستاخیز دارند نمى یابى که با دشمنان خدا و پیامبرش دوستى کنند، هر چند پدران یا پسران یا برادران یا خویشاوندانشان باشند; آنان کسانى هستند که خدا ایمان را بر صفحه دلهایشان نوشته و با روحى از ناحیه خودش آنها را تأیید فرموده، و آنها را در باغهایى بهشتى وارد مى کند که نهرها از پاى درختانش جارى است، جاودانه در آن مى مانند; خدا از آنها خشنود است، و آنان نیز از او خشنودند; آنها «حزب اللّه»اند; بدانید «حزب اللّه» پیروزان و رستگارانند. »
آیه 22 سوره مجادله
محمد
Iran, Islamic Republic of
يه دفعه بگو داداش احمدي‌نژاده ديگه.......
زنده باد دكتر......
زنده باد همه طرفداران مظلومان جهان........