شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

درآمد روزانه داعش از نفت عراق

يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۹
کد مطلب: 370159
پایگاه خبری تلگراف انگلستان اعلام کرد: گروه داعش که شمال عراق را به تصرف خود درآورده، با قاچاق نفت از طریق اقلیم کردستان این کشور به ترکیه و ایران، روزانه یک میلیون دلار درآمد کسب می کند.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از این پایگاه خبری، کارشناسان صنعت نفت بر این باورند که مبارزان این گروه که خود را دولت سلامی عراق و شام می نامد، در تانکرهای نفتی از دشت های نفتی جنوب موصل در حال حرکت هستند و نفت این کشور را به بهای ۲۵ دلار در هر بشکه می فروشند.

واسطه های مستقر در منطقه کردستان عراق با فروش این نفت های قاچاق در خارج از کشور برای پالایش آن به نفت ارزشمند تر و محصولات دیزل قادر به گردش این چرخه سودآور کمک می کنند.

متخصصان نفت عراق اعلام کردند: مرکز خرید و فروش نفت قاچاق شده توسط این گروه، شهر توز خرماتو در حاشیه منطقه کردستان عراق است.

شوان زولال از تحلیلگرن صنعت نفت عراق گفت: داعش از کنترل خود بر ۱۵۰ مایل از اراضی منطقه برای تصرف نفت خام برخی مناطق استفاده می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


يك ميليون دلار اشتباه است احتمالا 100 ميليون دلار مي باشد زيرا ميزان تانكرهاي سوخت قاچاق عراق روزانه به بيش از 1000 تانكر مي رسد.