جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۸

در اولین جلسه خاتمی با اصلاح‌طلبان پس از شرکت در انتخابات مجلس نهم چه گذشت؟

شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب: 211759
محمد خاتمی که در پی حضور در انتخابات مجلس با فشارهای متعدد داخلی و خارجی مواجه شده، تحرکاتی را برای کم کردن این فشارها آغاز کرده است.
گزارش های دریافتی خبرنگار جهان نشان می دهد خاتمی از دیروز با افرادی از جمله شکوری راد، هادی خانیکی، حسین نورانی نژاد، عموزاده خلیلی، همسر تاج زاده، همسر میردامادی، همسر و دختر عرب سرخی، محمد صدر و صادق خرازی و ... در قالب تماس تلفنی یا دیدار حضوری ارتباط گرفته و برای متقاعد کردن آنها نسبت به اینکه کار اشتباهی نکرده تلاش فراوانی کرده است.

بر مبنای این گزارش خاتمی در یکی از دیدارها گفته است که به دنبال مشورت با موسوی اردبیلی و خویینی ها تصمیم به حضور در انتخابات گرفته است.

از جمله در یکی از دیدارها، علی شکوری راد پیشنهاد می کند خاتمی فعلا پیامی صادر کرده و در آن از ابراز احساسات موافقان و مخالفان رای دادن تشکر کند. با این حال، اطلاعات تکمیلی نشان می دهد وقتی وی از این جلسه خارج می شود، روی وبلاگ خود، مقاله ای در توجیه اقدام خاتمی نوشته و تلاش می کند اینطور القا نماید که خاتمی هر کاری که کرده درست بوده است.
جالب است که با وجود اینکه شکوری راد این مقاله را بلافاصله پس از جلسه با خاتمی نوشته، در آن ادعا کرده از دلایل واقعی رای دادن خاتمی بی اطلاع است.


همچنین این گزارش نشان می دهد متنی هم به پیشنهاد شکوری راد و خانیکی آماده شده است که بناست پس از مشورت با جمعی از اطرافیان خاتمی، به عنوان بیانیه رسمی دفتر وی منتشر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
الله اكبر
مكرو و مكرالله و الله خير الماكرين.
كساني كه تا همين دو سال پيش فكر ميكردند انقدر قدرتمندند كه ميتوانند با گردن كلفتي نظام را مجبور به ابطال انتخابات!! كنند امروز به فلاكتي گرفتارند كه رئيسشان هم جرات نميكند مثل باقي مردم در يك حوزه معمولي در شهر تهران راي دهد و مجبور است به حوزه اي در يك روستا پناه ببرد و بخاطر راي دادن به عالم و آدم پاسخگو باشد.
چی میخواستی گذشته باشه؟ لابد مثل کارد و پنیر افتادن به جون هم که مقصر اوضاع بی ریخت امروزشونو پیدا کنن غافل از اینکه چوب خدا کمر اصلاحات دروغین این حضراتو شکسته و فقط دردشو احساسا میکنن ولی از اونجا که فی قلوبهم مرض هستن نمی دونن از کجا خوردن
Iran, Islamic Republic of
با وجود اينكه خاتمي در يك حوزه در يك روستا راي داده است ببينيد اين راي چقدر مهم است كه تمام انتخابات را تحت الشعاع قرار داده است. خوشحالم كه خاتمي تمام نقشه هاي افراطيون مخالف خود را نقش بر آب كرد.
به علت شرکت هاشمی خاتمی هم شرکت کرده است.احتمالا در دور دوم همه این مخالفین هم شرکت می کنند منتظر تصاویر شرکت آنها در انتخابات باشید.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
خاتمی بزرگ نیست بلکه ادعاش بزرگ بود. الان دوست و دشمن میگن این همون آدمیه که به اتهام تقلب نظام رو با هرج و مرج مقطعی روبرو کرد که توسط مردم سرجاش نشونده شد حالا چی شده که خودش در انتخابات بعدی شرکت کرده؟!!!
Iran, Islamic Republic of
با سلام
حضور جناب آقاي خاتمي در انتخابات عليرغم اين همه فشار بر اصلاح طلبان را به فال نيك مي گيريم . حضور ايشان جهت تداوم راه اصلاح طلبي و اصلاحات در جامعه است. اميدوارم روزي برسد كه ادبيات مرگ بر - مرده باد و ... در جامعه اسلامي مان ايران از بين برود و ادبيات صلح و وحدت و آرامش باز حكمفرما شود...
Iran, Islamic Republic of
لابد فهمیده بود تا ساعت 4 رای خواهرزاده اش در اردکان پایین است رفت رای داد که اردکانیها بیان به خواهرزادش رای بدن
Iran, Islamic Republic of
"با سلام
حضور جناب آقاي خاتمي در انتخابات عليرغم اين همه فشار بر اصلاح طلبان را به فال نيك مي گيريم . حضور ايشان جهت تداوم راه اصلاح طلبي و اصلاحات در جامعه است. اميدوارم روزي برسد كه ادبيات مرگ بر - مرده باد و ... در جامعه اسلامي مان ايران از بين برود و ادبيات صلح و وحدت و آرامش باز حكمفرما شود..."



اقای محترم
در قرآن کریم صراحتا خدای متعال به برخی مرگ باد نثار میکند من جمله ولید ابن عقبه و ما مردم مسلمان هم طبق فرموده خدا در قرآن مرگ نثار منافقین می کنیم و با منافقین و مستکبرین صلح و دوستی نداریم. از نظر شما اصلاح طلبان (افساد طلبان بهتره) صلح یعنی سیب زمینی بودندر برابر ظالمین و غیرتمندی و دفاع از حریم ها یعنی خشونت طلبی
مردم ما ثابت کردنکه جایاین گفتمان ذلت‌اور در ایران نیست
Iran, Islamic Republic of
آقاي خاتمي هيچگاه از تحريم انتخابات سخن نگفت و در عمل نشان داد حرف و عمل او يكي است، تصميمي كه سيد محمد خاتمي گرفت با علم به اين بود كه از دوست و دشمن ناسزا مي شنود و بايد از آبرويش بگذرد و گذشت.كاش دوستان منتقد ايشان كمي به دليل خاتمي براي اين تصميم مي انديشيدند و براي اين تصميم احترام قائل مي شدند.
Russian Federation
شرکت یا عدم شرکت این دست از افراد تفاوتی برای نظام ندارد اما برای خودشان متفاوت است و این ها خوب این موضوع را درک کرده اند و برای آنکه پایگاه اجتماعی خود را از دست ندهند مجبور به شرکت در انتخابات شدند
Iran, Islamic Republic of
جهان چرا با ذوق زدگی اخبار افراد به پارکینگ رفته و فرعی دست چندم را اینقدر بزرگنمایی می کنی؟!
Iran, Islamic Republic of
کسایی که همچین حرفایی رو میزنندباید به حرفای همین آقا قبل از انتخابات هم گوش بدن و چندتا سوال از خودشون بپرسن...
1)چرا با وجود دیدگاه هایی که نسبت به انتخابات داره(تقلب) باز هم در انتخابات شرکت کرد؟
2)بر فرض مثال(فقط مثال) در انتخابات تقلب شده چطور خود این آقا 2 دوره با همین انتخابات رییس جمهور شد؟
3)حالا همه این حرفا به کنار چرا همچین شخصیت های بزرگ(!!!!!) تو یه روستای کوچولوی محقر
رای دادن؟
بودن يا نبودن خاتمي هيچ تاثيري بر حضور مردم نداشت. خاتمي چه راي ميداد چه نميداد هيچ فرقي نداشت. يه راي داد بره دنبال كارش. اين همه بزرگ نكنيد اين كار را
خاتمي بايد پاسخگوي جناياتش در حق انقلاب در فتنه88 باشد
Iran, Islamic Republic of
البته خاتمی در روزهای سخت فتنه 88 هیچگاه از فتنه گران و آشوب طلبان دفاع نکرد و هرگز مردم را به راهپیمایی اعتراضی دعوت نکرد و ادعای تقلب در انتخابات هم از طرف او تایید نشد.
Iran, Islamic Republic of
"البته خاتمی در روزهای سخت فتنه 88 هیچگاه از فتنه گران و آشوب طلبان دفاع نکرد و هرگز مردم را به راهپیمایی اعتراضی دعوت نکرد و ادعای تقلب در انتخابات هم از طرف او تایید نشد"


پس اون همزاد اجیر شده از طرف جورج سوروس بود که از موسوی و کروبی حمایت کرد و برای نظام خط و نشون می کشید؟!!!
Iran, Islamic Republic of
همین اقا توی فتنه 88 پیشنهاد رفرادوم داده بود این هم رفراندوم دیگه چی می خوای ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خاتمی اگرچه در زمان پرالتهاب فتنه 88 از آشوبگران و فتنه گران حمایت نکرد اما هیچ صحبت و بیانیه ای هم که مرزبندی او را مشخص کند و یا صراحتا" فتنه 88 را محکوم کند از سوی او منتشر نشد.
Iran, Islamic Republic of
برادران جهان لطفا نبش قبر نكنيد كه بوي خیانت اینها شامه ملت را آزار ميدهد.
ابعاد حماسه مردمي را اينقدر كوچك نكنيد.