چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۳۱
مقاومت در برابر بازداشت جوانفکر

درگیری با ماموران در ساختمان روزنامه ایران

دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 195956
نيروهاي دادستاني و انتظامي ظهر امروز برای اجرای حکم بازداشت علی اکبر جوانفکر، مدیر مسئول روزنامه ایران، وارد ساختمان این روزنامه شدند اما وی در اقدامی احساسی مقاومت کرد و تن به حکم قضایی نداد تا اینکه فضای موسسه متشنج شد.
به گزارش جهان، وقتی ماموران تلاش کردند مدیر مسئول روزنامه ایران را از موسسه خارج کنند، حامیان جوانفکر با آنان درگیر شدند.

بر اساس گزارش خبرنگار جهان این درگیری تا ساعتی در داخل موسسه ایران ادامه پیدا کرد و هواداران جوانفکر اجازه بازداشت و خروج او از موسسه را ندادند.

هواداران او که گفته می شود تعدادی از حامیان جریان انحرافی هستند، با سردادن شعارهایی چون "الله اکبر" و "حیدر حیدر" سعی کردند تا مانع از بازداشت جوانفکر شوند.

ماموران برای متفرق کردن جنجال سازان از گاز اشک آور استفاده کردند. یک سایت خبری هم مدعی آتش زدن طبقه چهارم روزنامه برای ممانعت از بازداشت جوانفکر شد.

جوانفکر گرچه دقایقی در اتاق خود تحصن کرد و در آن را به روی ماموران بست اما در نهایت پس از گفت وگویی نسبتا طولانی وی بازداشت شد.

تحریریه روزنامه ایران هم با نظر مسئولان موسسه تعطیل شده و احتمال منتشر نشدن شماره روز سه شنبه آن وجود دارد.

در همین حال خبری با عنوان توقیف روزنامه ایران هم در فضای مجازی منتشر شده که هنوز تایید نشده است.

گفتنی است، مدیر مسئول روزنامه ایران در خصوص اتهام انتشار مطالب خلاف موازين اسلامي در ويژه‌نامه «خاتون» به ۶ ماه حبس و در مورد اتهام انتشار مطالب و تصاوير خلاف عفت عمومي در اين ويژه‌نامه به ۶ ماه حبس محكوم شد كه بر اساس اين راي، وي مجموعا به تحمل يك سال حبس محكوم شده است. 

شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان تهران همچنين سرپرست روزنامه ايران را به سه سال محروميت از هرگونه فعاليت مطبوعاتي محكوم كرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اين يک کار مشکوک است. اولا اجراي حکم مراحلي دارد . جوانفکر می تواند اعتراض کند و دادگاه تجديد نظر رسيدگي کند . ثانيا بر فرض که با حکم جلب قضايي، مأموران قصد بازداشت او را داشته اند، چرا اين جا و با اين همه سر و صدا؟ وقتي انبوهي از فتنه گران را توانسته ايم با آرامش تمام بازداشت کنيم چرا اين رفتار ديده می شود ؟ در راه منزل يا در خانه و يا در هرجاي ديگري بدون هياهو هم مي شد! ثالثا براي مظلوم نمايي و جنجال جريان انحرافي همين رفتار غير مدبرانه کافي بود . به نظر شما آيا اين کار مشکوک نيست؟!!!
Iran, Islamic Republic of
البته حکم بیست روز وقت برای درخواست تجدیدینظر دارد و هنوز قطعی نشده است
کاش جوانفکر هم فرزند هاشمی بود و ...
Iran, Islamic Republic of
بعنوان يك ايراني براي اين آقا متأسفم كه چنين حركاتي انجام مي دهند.
Iran, Islamic Republic of
ببخشیدا ظاهرا هیاهو رو طرفدارای اقای جوانفکر درست کردن نه ماموران قضایی
به کارمندان روزنامه ایران چه ربطی داره که بخوان جلوی قانون بایستن؟! اگر واقعا طبق فرمایش شما اقای جوانفکر قصد پیگیری از راههای قانونی رو دارن نیازی به این هیاهو ها نیست و بهتره به کارمندانشون بگن اروم باشن تا مسیر قانونی مشکلو حل کنه
Iran, Islamic Republic of
کشور گرفتار یه جریان انحرافی دیگست که داره خودشو منتقد جریان مشایی نشون میده تا دیده نشه
Iran, Islamic Republic of
كاري قاطع و خرد مندانه است.
Iran, Islamic Republic of
1. "انتشار مطالب خلاف موازين اسلامي در ويژه‌نامه «خاتون»" و "تصاوير خلاف عفت عمومي" یعنی چی؟؟ خاتون را خوانده ام؛ اگر خلاف عفت یعنی خاتون، پس این همه مجلات زرد خانواده زرد و سبز و قرمز چی هستند!؟

2. "هواداران او که گفته می شود تعدادی از حامیان جریان انحرافی هستند" یعنی چی؟ کدام جریان انحراف؟ کارمندان ایران منحرفند؟ از چه؟ از کدام خط؟ از خط آقای ...؟ کجای قانون حامی جریان انحرافی بودن مصداق جرم است؟
Iran, Islamic Republic of
کاش یکبار برای همیشه راس این گروه دستگیر و محاکمه می شد تا بدنه گروه انحرافی کار دستشون بیاد
کلا قوه قضاییه عادت داره با زدن شاخ و برگها هم به سران خطاکار گروه‌ها رو بده و هم خودشو سبک کنه
Iran, Islamic Republic of
دستگیری جوانفکرثابت کرد که آزادی پس ازبیان حتی برای مسئولان هم وجودندارد واین کارنشان دهنده خفقان شدیددرایران است .
بازداشت آقاي جوانفكر را ايرنا دقايقي پيش تكذيب كرد!
Iran, Islamic Republic of
ایرنا بایدم تکذیب کنه
قبلا هم گفته ام که بزودی شاهد تضرع جوانفکر خواهیم بود و روزنامه ایران باید بدنبال جانشینی برای جوانفکر باشد! البته این پیش بینی صرفا برای این بود که اساسا ادعای جوانفکر در روزنامه اعتماد نه فقط غیرقانونی ست بلکه ادعای ضمنی وی از تهدید خارج شده و وارد ایجاد شبهه و اغتشاش در ارکان نظام و قانون اساسی شده است!
Iran, Islamic Republic of
اي بابا زورشون به فايزه نرسيد سر اين زبون بسته خالي كردن
بنظرم این اقا با این کارها می خواهد دیده شه.
جالبه وقتی قوه قضاییه بخواد کسی را بازداشت کنه مهم نیست این فرد چه مقامی داشته باشه سریعا اقدام میکنه و تمام تبعات آن را هم می پذیره ، اما چه تعداد احکام در دیوان عدالت اداری به نفع ایثارگران و مردم عادی صادر شده ولی کسی به دنبال اجرای آن نیست و ایثارگران و مردم حکم به دست همچنان سرگردانند.
Iran, Islamic Republic of
چه جسارتها !!؟؟ این جوانفکر باید بشدت سرجای نداشته اش نشانده شود .
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه جمله "آزادی پس از بیان" مستمسکی شده تا هر تازه به دوران رسیده ای با توهین و افترا و زیرسوال بردن اعتقادات و تفکرات دیگران خودشو از برخورد و پاسخگویی نسبت به حرفهاش برهاند و نارنجکی عمل کنه یعنی یه حرفی بزنه و مسئولیتشو به عده نگیره و در بره
ديروز هم طي يادداشتي گفتم كه قوه قضاييه بايستي با صبر و متانت با هر قضيه اي برخورد كند ... جدا از صحت و سقم اين خبر(با توجه به تكذيبيه ايرنا) اين نوع برخوردها بازخورد سياسي خوبي نداره و تنش زا خواهد بود ... از دادستان كل كشور و دادستان تهران انتظار بيشتري است .. اينكه همزماني اين برخورد و مصاحبه آقاي جوانفكر كه دقيقا به آقاي اژه اي كنايه اي را گفته بود و اين برخورد حداقل براي افراد عام اين شائبه ايجاد ميشه كه دوستان در قوه قضاييه نسبت به بعضي حرف ها كنم تحمل هستند ... براي خيلي ها از جمله خود من قابل لمس نيست كه چرا آقاي جوانفكر با اين هزينه سياسي بايستي بازداشت شود ؟ خوب بود ابتدا آقاي اژه اي در كنفرانس مطبوعاتي هفتگي يا ماهانه جواب سوالات امروز آقاي جوانفكر را ميدادند تا ذهن مردم درگير چراهاي زياد نشود و بعد در يه فرصت مناسب و بعد از تجديد نظر در حكم ايشان برخورد لازم انجام شود يا اگر قصور ديگري داشته با كيفر خواست جديد و طبق قانون روال آن طي شود .. گرچه همه بايستي در برابر قانون يكسان باشند ولي فراموش نشود كه ايشان مشاور رسانه اي رييس جمهور ايران هستند ... ولي از اين شيوه انجام شده تنها جريان انحرافي بهره لازم را ميبرد و با مظلوم نمايي بيش از گذشته روي افكار عموم مردم سيطره پيدا ميكند ..
يادمان باشد كه مردم ايران هميشه از فرد يا جرياني كه مظلوم واقع شود (حتي به اشتباه) حمايت ميكند و اين مسير بهترين حالت براي طيف موسوم به جريان انحرافي است ...
یکی از دغدغه های حضرت آقا، جذب حداکثری و دفع حداقلی می باشد ولی شماها این دغدغه حضرت آقارو تبدیل کردید به جذب صفر درصد و دفع حداکثری -
بصیرت-بصیرت-بصیرت
Iran, Islamic Republic of
". "انتشار مطالب خلاف موازين اسلامي در ويژه‌نامه «خاتون»" و "تصاوير خلاف عفت عمومي" یعنی چی؟؟ خاتون را خوانده ام؛ اگر خلاف عفت یعنی خاتون، پس این همه مجلات زرد خانواده زرد و سبز و قرمز چی هستند!؟ ... "


روزنامه ایران کلا سابقه خوبی در حرف زدن نداره اون از اون توهینش به برادران غیور ترک و اون هم از ویژه نامه خاتونشون
کلا انگار گردانندگان فعلی این روزنامه چندان سواد اسلامی ندارن که اینطور چیزا رو منتشر می کنن تازه ادعاشونم میشه
بعدشم همه کارمندای ایران منحرف نیستن بلکه مجریان این روزنامه وابسته به اون جریانن والا کارمند بدبخت که بالاسرش هرکی باشه اون مجبوره وظیفه خودشو انجام بده و چندان به بالا کار نداره پس بیخودی از کامندا برای تطهیر روسا مایه نذارید
Iran, Islamic Republic of
اين ادم ظاهرا تنها راه مطرح كردن خود را جنجال سازي ميداند. استدلالات مضحكانه ايشان در تملق جناب مشايي هنوز يادمان نرفته!!!
Iran, Islamic Republic of
هم جوانفكر هم فايزه هم مهدي هاشمي همه بايد بازداشت شوند
Iran, Islamic Republic of
من یه استاد دانشگاه هستم لطفا مرا راهنمایی کنید ، در مقابل این سوال دانشجویان که می گویند در کشور آزادی بیان نیست چه جوابی باید بدهم؟
در کجای مجله خاتون مطالب خلاف عفت عمومی وجود دارد ؟ تمام قسمتهایی که روش زوم کرده بودند را چندین بار خوندم حرف خلاف عفت عمومی درش نبود حالا شاید حرف بی ربطی باشه اما اگه بخواهیم این طور حساب بکنیم باید خیلی از مجلات منتشر شده در کشور را ببندیم و مدیران مسئول و... را محاکمه بکنیم.
به نظر کاری که قوه قضائیه داره انجام میده یک نوع انتقام گیری بیشتر نیست و الا در بحث فتنه سال 88 این همه فتنه گر عادی محاکمه شدند ولی هنوز هیچ خبری از سردسته هایشان مثل مهدی هاشمی و فائزه هاشمی و.... نیست. ایا این عدالت است ؟
Iran, Islamic Republic of
استادد عزیز دانشکاه اولا جنابعالی و دوستان دانشجو باید تعریف درستی از آزادی بیان داشته باشید بعد دنبال اون در کشور بگردید. متاسفانه ما ایرانی ها آزادی بیان رو با بی بند و باری کلامی اشتباه گرفتیم و فکر می کنیم حق داریم هرچی به ذهنمون رسید با صدای بلند بیان کنیم.
اولا درباره اشتباه بودن برخی مفاهیم که خاتون مامور انتقال اون به جامعه بود علمای مربوطه نظر دادن و مشکلاتش معلوم شد اما اینکه آیا طبق نظر قوه قضاییه اون مطالب رو میشه منافی عفت عمومی دانست باید منطق این ادعا از خودشون مورد بازخواست قرار بگیره و برای صرف گفتن این جمله نباید اصل آزادی در کشور زیر سوال بره و ادعاهای روشنفکرانه جای رفتار منطقی رو بگیره
یقینا در این فقرههم آقای جوانفکر دارای خطا و ایراد در بیان نظراتشون هستن و هم قوه قضاییه دارای ایراد در برخورد
لذا بهتره خواص جامعه که قشر علمیو سیاسی و فرهنگی از اون جمله اند با واکاوی این نوع برخوردها با نقد رفتارهای سیاسیون و خواص در جهت اعتلای آزادی حقیقی گام بردارن و دست از سیاه نمایی بردارن
Iran, Islamic Republic of
دستگیری این آقا کار بجایی بود تا به دوستان ثابت بشه نظام در اصول و موازینش باکسی شوخی نداره . البته حیف که باز هم آقای احمدی نژاد با دخالت بی جا باعث آزادی این عضو گروه انحرافی شد .
Iran, Islamic Republic of
من مجله خاتون را خواندم و مطلبي كه خلاف عفت عمومي باشد در آن نديدم،به نظر مي رسد دفاع از آقاي مشايي جرم اصلي ايشان باشد،با اينكه با عقايد اين آقايان مخالفم اما بايد حق داشته باشند حرف خود را بزنند و صرف داشتن عقيده مخالف توجيهي براي برخورد نمي باشد.
Iran, Islamic Republic of
به نظرم اون حکم حبس که قابل اعتراضه مربوط به مجله خاتون و حکم جلب مربوط به اباطیلی باشه که در مصاحبه با اعتماد و در نشست خبری بیان کرده هست
United States
حرفهای بی اساسی که ایشون درباره قوه قضاییه زده باعث صدور حکم جلب شد
البته ایشون ظاهرا نقش غضنفر جریان انحرافی رو بازی می کنه و فکر نمی کرد قوه قضاییه باهاش برخورد جدی بکنه
Iran, Islamic Republic of
استقلال قوا باید سرلوحه مسئولین باشد
شخصی مانند جوانفکر که هم فامیلش وهم خودش میخواهد متعلم نسل جوان باشد باید خود از همه بیشتر تابع قانون بوده وبه آن احترام بگذارد
بابا توکه دیگه خودت یک قدرتی وهمه را به سخره میگیری چرا از رفتن به نزد قاضی می ترسی ، بنظرمن اگر نامبرده مشکلی حس نکرده است باید با کوچکترین اشاره خود را تسلیم کند تا جایگاه مردمی وی ارتقا می یافت
Iran, Islamic Republic of
با سلام
به استاد بزرگوار دانشگاه که درباره آزادی بیان سوال فرمودند توصیه می کنم به مباحث آزادی بیان در آثار استاد شهید مطهری مراجعه کنند که بسیار دقیق و مو شکافانه بیان شده
Iran, Islamic Republic of
ما که نفهمیدیم بالاخره بازداشت شد یا نه ظاهرا آقای رییس جمهور به صورت تلفنی فرموده بودند با ایشان کاری نداشته باشند و یک تهدید تلویحی هم نموده بودند و ماموران بدون ایشان از ساختمان خارج شدند
اگر غیر از این است روشن بفرمایید