پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۷
۲۱
آغاز ناگهانی گام دوم هدفمندی یارانه ها؛

یارانه نقدی هر ایرانی 28 هزار تومان افزایش یافت

يکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 215052
مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها از واریز مابه التفاوت یارانه نقدی مرحله اول و دوم به حساب سرپرست خانوارها خبر داد.
به گزارش جهان، دولت شب گذشته(شنبه شب) در اقدامی ناگهانی 28 هزار تومان مابه التفاوت فاز اول و دوم یارانه ها را به ازای هر ایرانی به حساب سرپرست خانوار واریز کرد که براین اساس احتمال اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در آینده بسیار نزدیک قوت گرفت.

در همین راستا امروز مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها از واریز مابه التفاوت یارانه نقدی مرحله اول و دوم به حساب سرپرست خانوارها خبر داد و اعلام كرد: یارانه های فروردین به ميزان 45هزار و 500 تومان در 15 فروردين ماه به حساب‌ها واریز می شود و 17 فروردین نيز قابل برداشت است.

بهروز مرادی با اعلام این خبر افزود: این مبلغ تا زمان اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها قابل برداشت نخواهد بود.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی گفت: واریز مابه تفاوت مرحله اول و دوم هدفمندسازی یارانه ها که 28 هزار تومان است، 28 اسفند 90 انجام شد که ممکن است این مبلغ ماهیانه یا به صورت دوماهه باشد.

مرادی درباره تاخیر اطلاع رسانی در این امر گفت: این مبالغ به حساب تمامی بانکها رفته بود اما به دلیل غیر فعال بودن سامانه ساتنا یعنی سامانه ای که انتقال وجه بین بانکها را انجام می دهد، این اطلاع رسانی را درباره این که هم اکنون این مبالغ به حسابهای بانکها واریز شده بود و در حسابهای مردم واریز شده است، انجام دادیم.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها تاکید کرد: همانطور که در مرحله اول هدفمندی یارانه ها، پراخت یارانه نقدی را یکماه و نیم زودتر از شروع اجرای قانون در نظر گرفتیم، هم اکنون نیز همین گونه است به این صورت که این مابه تفاوت مربوط به زمانی است که مرحله دوم آغاز شود؛ یعنی پرداخت این مبلغ مابه تفاوت به معنی شروع مرحله دوم یارانه ها نیست. این مبلغ در حسابهای مردم زودتر واریز شده است اما غیر قابل برداشت خواهد بود.

وی افزود: زمان برداشت و یکماهه یا دوماهه بودن این مبلغ در اطلاع رسانیهای بعدی به مردم اعلام خواهد شد.

مرادی تصریح کرد: اگر این مبلغ 28 هزار تومان ماهیانه باشد؛ 73 هزار و 500 تومان سرانه ماهیانه و اگر دو ماهه باشد؛ 14 هزار تومان ماهانه به 45 هزار و 500 تومان اضافه می شود.

وی همچنین از واریز یارانه های فروردین خبر داد و گفت: 15 فروردین، 45هزار و 500 تومان به حسابها واریز می شود و 17 فروردین قابل برداشت است اما 28 هزار تومان اضافه شده غیر قابل برداشت است تا زمان اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها که اجازه برداشت داده شود.

توضیح یک مقام‌مسئول درباره افزایش یارانه‌ها
            
در همین حال، یک مقام مسئول با بیان اینکه افزایش ۲۸ هزار تومانی یارانه نقدی هر یک از اعضای خانوار ممکن است متعلق به یک یا دو ماه باشد به فارس گفت:زمان اجرای فاز دوم هدفمندی را نمی‌توانم اعلام کنم، اما این یارانه مربوط به مرحله دوم اجرای قانون است.

وی اظهار داشت: یارانه 73 هزار و 500 تومانی هر نفر روز 28 اسفندماه به حساب خانوارها واریز شده است و تا زمان اجرای فاز دوم هدفمندی قابل برداشت نیست.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا مفهوم این اقدام اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در فروردین ماه است، گفت: زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را نمی‌توانم اعلام کنم، اما این یارانه مربوط به مرحله دوم اجرای قانون است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه مجلس عدم اجرای فاز دوم هدفمندی را تا تیرماه تصویب کرده است افزود: پرداخت رقم 73 هزار و 500 تومان منافاتی با این مصوبه ندارد و در صورت تعویق اجرای قانون این رقم در حساب خانوارها باقی مانده و تا آن زمان خانوارها همان عدد 45 هزار و 500 تومان را ماهانه دریافت خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
در سایت نگاه کردیم واریز نشده بود
Iran, Islamic Republic of
یعنی واقعا مساله به این مهمی که مقدارش 14 هست یا 28، هنوز برای خودشونم معلوم نیست؟؟؟!!!!! این دیگه چه جور برنامه ریزیه؟!!!!
انا لله و انا الیه راجعون
United States
شمارا بخدا بیاین اولا خیلی شفاف با مردم در این خصوص صحبت کنین و دوما اجرای هدفمندی به این صورت رو به رای بگذارید و نظرات مردم رو لحاظ کنین
Iran, Islamic Republic of
1-شيوه جواب دادن به سوال ها در مجلس
2-منصوب كردن مرتضوي به رياست صندوق تامين اجتماعي
3-صحبت هاي عجيب و غريب در تاجيكستان راجع به اسلام و فردوسي و ...
4-آغاز نا گهاني مرحله دوم هدفمند كردن يارانه ها با اين همه ابهام


و هنرنمايي دكتر در سال آخر رياست ادامه دارد......!!!
Canada
نه واریز نشده است
دولت از بابت انتقال واریزی یارانه ها از اول هرماه به هجدهم هر ماه به ملت ایران بدهکار است این مبلغ حق هر ایرانی است وبنظر می رسد اگر این 28هزار تومان از بابت تاخیر واریزی قابل بر داشت شود خیلی خوب می شود .
چرا هیچ خبرنگاری جرأت این رو نداره که از مسولین مربوطه سوال کنه که این حدودا 20 روز تأخیری که در پرداخت یارانه ها انجام شده چگونه به مردم برگردانده می شود؟
هر ماه دیرتر پرداخت میکنن
Iran, Islamic Republic of
به خداقسم ماازگرانی به تنگ آمدیم رحمی به اقشار آسیب پذیر جامعه بکنید
Iran, Islamic Republic of
زنده باد احمدي نژاد حامي مستضعفان
به قول امام روح‌الله(ره):

«مسئولین نظام ایران انقلابی باید بدانند که عده‌ای از خدا بیخبر برای از بین بردن انقلاب هر کس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را “کمونیست” و “التقاطی” می‌خوانند. از این اتهامات نباید ترسید. باید خدا را در نظر داشت، و تمام هم و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا به کار گرفت و از هیچ تهمتی نترسید. امریکا و استکبار در تمامی زمینه‌ها افرادی را برای شکست انقلاب اسلامی در آستین دارند، در حوزه‌ها و دانشگاهها مقدس نماها را که خطر آنان را بارها و بارها گوشزد کرده‌ام. اینان با تزویرشان از درون محتوای انقلاب واسلام را نابود می‌کنند. باید از شر اینها به خدا پناه بریم. و همچنین کسانی دیگر که بدون استثنا به هر چه روحانی و عالم است حمله می‌کنند و اسلام آنها را اسلام امریکایی معرفی می‌نمایند راهی بس خطرناک را می‌پویند که خدای ناکرده به شکست اسلام ناب محمدی منتهی می‌شود. ما برای احقاق حقوق فقرا در جوامع بشری تا آخرین قطره خون دفاع خواهیم کرد.»


درود بر دكتر احمدي نژاد
اگه سخنان حضرت روح الله هم براي شما سند نيست مث بقيه مطالبي كه نوشتم سانسورش كنيد
Iran, Islamic Republic of
والا برای ما هم که یک حقوق بگیر جزء با 4 سر عائله و هزاران مخارج هستم و هیچ پیامکی هم دریافت نکردم پولی تحت عنوان مابه التفاوت واریز نشده !
اصلا معیار و ملاک دولت برای تمیز افراد متمول و غیر متمول چیست ؟ گردش حساب بانکی است ؟ اموال منقول و غیر منقول است ؟ میزان انبار شمش طلا و سامسونت ارزهای خارجی است؟
همچنین مگر قرار نبود که این یارانه بصورت مستقیم برای آحاد افراد جامعه پرداخت شود تا بصورت هدفمند توسط خود خانواده ها مدیریت مصرف شود ؟
Serbia
این هر رو از اول "هر ایرانی" بردارید جاش بذارید بعضی!!!
حتما" ما ايراني نيستيم كه با درآمد زير خط فقر برامون پیامک ميدن بعد هم ميگن اشتباه شده بعد هم بانك و شعبه ميگن چون بهت پیامک دادن به تو مابه التفاوت تعلق نميگيره!!!
به همين راحتي
Iran, Islamic Republic of
بر اساس چه چيزی 28 هزار تومان را حذف کردند؟
یک سپاهی
چرا یارانه نیروهای مسلح پرداخت نشد
کی پرداخت می شه؟
مجتبی
ایا بنظر خود شما این صحیح است که اول تورم بالا برود بعد یارانه ان هم یارانه ای که خیلی کمتر از تورم فعلی میباشد . والا این تدبیر و امید نیست بلکه بی تدبیری و نامیدی میباشد
مجتبی
بابا حاشا به مدیریت شما چطور ممکنه مدیران ارشد یک مملکت با شاید و اگر با سرنوشت قشر ضعیف بازی کنند و هنوز هم قطعی صحبتی نکنند و هر مدیر واسه خودش یه نظر بده و مردم رو سر در گم کنه یکی میگه یارانه اضافه میشه یکی میگه نمیشه یکی میگه سبد کالا .... بابا چه دولت با حالی داریم و نمیدونستیم
Amir
پدر من با هفتصد هزار تومن حقوق نمیتونه خرج خونه رو در بیاره اونوقت یارانه مارو هم قطع کردن منم به خاطر همین قضیه نمیتونم دیگه درس بخونم این عدالت نیست این چیزی نیست که اونایی که انقلاب کردن میخواستن .خیلیا مثل من مجبور هستن درس و مشق رو ول کنن و برن دنبال کار.
رضا
United States
یارانه باید بشه نفری 300 هزار تومان تا بتونیم زندگی کنیم.
dariuoshrostami
Iran, Islamic Republic of
سلام خداوکیلی این رسمش نیست قشرضعیف اصلا توجه نشه دم احمدی نژاد گرم که حداقل به قشرضعیف کمک میکرد نمونه اش سیب زمینی های که پخش کرد..عیدی که داد...خداخیرش بده بابا یکم به ماهم نگاه کنید الان بیکاریم با۲تابچه.کوکار؟کودرآمد؟یکم توجه کنید،،