شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۵
۲

رئیس جمهور عراق درباره مالکی چه گفت؟

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب: 375659
رئیس جمهور جدید عراق در اولین مصاحبه پس از رسیدن به قدرت از تصمیم خود برای انتخاب «حیدر العبادی» به سمت نخست‌وزیری عراق دفاع کرد.
رئیس جمهور عراق درباره مالکی چه گفت؟
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رئیس جمهور جدید عراق در مصاحبه‌ای با یک روزنامه انگلیسی از تصمیم خود برای انتخاب حیدر العبادی به سمت نخست‌وزیری عراق دفاع کرد. وی در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری الشرق‌الاوسط گفت از تصمیم انتخاب آقای حیدر العبادی برای نخست‌وزیری عراق مطمئن است.

آقای معصوم همچنین تصمیم نوری المالکی، نخست وزیر پیشین عراق، برای کناره‌گیری از قدرت را «اقدامی مناسب در راستای حفظ انسجام، که مبنای ایجاد رویه سیاسی در عراق است» توصیف کرد و در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا عدم انتخاب دوباره مالکی بر روابط دیرپای وی با نخست وزیر قبلی تأثیر خواهد داشت تأکید کرد: «این رابطه را حفظ خواهم کرد.»

فواد معصوم، استاد مشاور پایان‌نامه نوری مالکی در رشته زبان و ادبیات عرب در اربیل بوده است.

رئیس جمهور جدید عراق گفت: «روابط شخصی یک چیز هستند و منافع عمومی چیز دیگر؛ اگر ما امروز هم با هم اختلاف داشته باشیم، فردا همدیگر را می‌بینیم.»

فواد معصوم، رئیس جمهور عراق، روز دوشنبه حیدر العبادی، معاون رئیس پارلمان این کشور و نماینده حزب ائتلاف ملی را مامور تشکیل کابینه جدید کرد.

این در حالی است که مبارزه با تهاجم بی‌سابقه تروریست‌های داعش که بخش‌هایی از مناطق شمالی و غربی عراق را تصرف کرده‌اند به مهم‌ترین چالش دولت جدید عراق تبدیل شده است.

خشونت‌ها در عراق پس از آن شدت گرفت که شبه‌نظامیان تکفیری داعش ۲۰ خرداد (۱۰ ژوئن) موصل، مرکز استان نینوا، و نیز شهر تکریت، مرکز استان صلاح‌الدین را تصرف کردند. تکریت پس از چندی دوباره تحت کنترل ارتش عراق قرار گرفت.

این گروه تاکنون مرتکب جنایات هولناکی همچون اعدام‌های جمعی غیرنظامیان و نیروهای ارتش عراق در مناطق تحت کنترل خود شده است.

گفته می‌شود گروه تروریستی داعش با سازمان‌های اطلاعاتی عربستان سعودی ارتباط دارد و از حمایت غیرمستقیم رژیم اسرائیل برخوردار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
آفرین بعضیا یاد بگیرن (اروابط شخصی یک چیز است ومنافع عمومی چیز دیگر)
حني
افرين خوشم اومد به اين ميگن ادم متمد!ن!!!!