شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۲

چرا اروپایی‌ها به جنگ داعش در عراق می‌روند؟

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 375758
روزنامه «ایندیپندنت» نیز طی گزارشی با موضوع درخواست کامرون برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران، نوشته است که انگلیس و آمریکا در حال درک این موضوع هستند که حمایت‌شان از مخالفان سوریه به رشد «داعش» منجر شده است.
چرا اروپایی‌ها به جنگ داعش در عراق می‌روند؟
گروه بین‌الملل جهان‌نیوز: پس از اقدامات نیم‌بند نظامی آمریکا علیه داعش، اینک برخی متحدین اروپایی این کشور مانند فرانسه، انگلیس و آلمان نیز نیز از جنگ علیه داعش سخن می‌گویند.

"یوشکا فیشر" وزیر خارجه اسبق آلمان از دولت این کشور خواسته تا برای مقابله با تروریست‌های داعش با ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به کردهای عراق کمک کند.

وزیر خارجه اسبق آلمان با بیان این که دولت‌های اروپایی باید به صورت مشترک اقدامی سریع در مورد داعش انجام دهند، اظهار داشت: آلمان نیز باید با کمک های نظامی و تسلیحاتی به ابتکار عمل در پیش گرفته شده توسط دولت های فرانسه، انگلیس و چک بپیوندد. وی با اشاره به این که منطقه کردنشین عراق در آینده نقش مهمی در تحولات منطقه بازی خواهد کرد گفت آلمان نباید بنشیند و نظاره گر سقوط اربیل به دست تروریست های داعش باشد.

اما اصلی‌ترین نکته‌ای که فیشر به عنوان دلیل ارسال سلاح برای مقابله با داعش به عراق عنوان می کند در این جمله نهفته است که گفته تشکیل یک دولت توسط تروریست های داعش می تواند امنیت آلمان را نیز به خطر اندازد.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، نیز در مقاله ای در روزنامه «ساندی تلگراف» به بیان ضرورت مقابله با گروه های تروریست تکفیری در منطقه خاورمیانه پرداخته و گفت تروریست های «داعش» که در حال گسترش دامنه فعالیت خود در سوریه و عراق هستند، تهدیدی مستقیم را متوجه انگلیس می‌کنند و این کشور باید از همه قدرت نظامی خود برای مقابله با آن‌ها استفاده کند. اگر امروز جلوی آن‌ها را نگیریم، آن‌ها در آینده ما را در خیابان‌های بریتانیا هدف می‌گیرند.

شهروند انگلیسی تبار عضو داعش

همچنین «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی اعلام کرد: «عملیات انگلیس در عراق تنها بشردوستانه نیست و احتمالا چندین ماه طول خواهد کشید. ما به همراه سایر کشورهای اروپایی مصمم هستیم که آنچه در توان داریم برای کمک به دولت عراق برای مبارزه با نوع جدید و بسیار رادیکالی تروریسم موسوم به دولت اسلامی (داعش) انجام دهیم.»

روزنامه «ایندیپندنت» نیز طی گزارشی با موضوع درخواست کامرون برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران، نوشته است که انگلیس و آمریکا در حال درک این موضوع هستند که حمایت‌شان از مخالفان سوریه به رشد «داعش» منجر شده است.

به اعتقاد تحلیلگران امنیتی آنچه که کشورهای غربی را به مقابله با داعش واداشته در این ارزیابی امنیتی نهفته است که آمار بازگشت اروپایی ها عضو گروه داعش به کشورهای غربی بیشتر شده است.


یکی از سرکرده های چچنی عضو داعش

دستگاه های اطلاعاتی غربی در ماه های گذشته نسبت به بازگشت اعضای اروپایی داعش به کشورهایشان در این‌باره هشدار داده بودند ولی اینک این اتفاق شتاب گرفته است.

نکته دیگری که در این‌باره آشکار شده اینکه داعش با تشکیل حکومت در برخی مناطق عراق علاوه بر سوریه امکان صادرات هدفمند تروریست به برخی کشورهای اروپایی را بیش از پیش پیدا کرده است. این موضوع برای مقامات اروپایی بسیار نگران‌کننده‌تر از بازگشت تعدادی داعشی ساکن اروپا است. زیرا برخی ارزیابی‌ها اطلاعاتی به خوبی به این نکته اشاره دارد که داعش با تصرف برخی مناطق عراق ضمن آنکه بسیار قوی‌تر و ثروتمند‌تر شده، فرصت جذب نیرو و امکانات بیشتری برای عملیات در کشورهای اروپایی بدست آورده است.

خواننده آلمانی عضو داعش

یک تونسی در گروه  تروریستی داعش
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
حماقت شاخ و دم داره؟؟؟
خدا همه دشمنان مسلمانان و شیعیان جهان را هدایت و اگر هدایت نمی شوند نابود بگرداند