پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

قوانین سواحل و دریاها بازنگری می شود

چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 415050
معاون دریایی سازمان محیط زیست از بازنگری در قوانین و مقررات حاکم بر سواحل و دریاها در سال ۹۴ خبر داد.
به گزارش جهان، دکتر پروین فرشچی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: در سال ۹۴ با توجه به اینکه قوانین فعلی بعضا کلی است و حساسیت و شکنندگی سواحل و دریاها را در نظر نمی گیرد بازنگری و اصلاح جدی در قوانین و مقررات حاکم بر سواحل و دریاهای کشور صورت می گیرد و سعی می کنیم در نیمه اول امسال این قوانین جدید تصویب شود.

به گفته وی، همچنین نقش محیط زیست دریایی نسبت به برنامه های چهارم و پنجم در برنامه ششم توسعه پررنگ تر شده و زمینه برای گرفتن اعتبارات بیشتر و اقدامات کاربردی برای بهبود وضعیت این بخش فراهم می شود.

فرشچی اظهار داشت: همچنین امسال سند توسعه دریایی که در سال ۹۳ تقریبا کامل شده نهایی می شود و در اختیار تمام ارگان های دریایی به عنوان الگویی برای فعالیت ها قرار می گیرد.

معاون دریایی سازمان محیط زیست همچنین از همکاری با وزارت کشور برای اجرای برنامه های جدی در مدیریت زباله ها ی ۳ استان ساحلی شمال کشور در سال جاری خبر داد.

وی تصریح کرد: همچنین در سال ۹۴ طرح جامع مدیریت سواحل و دریاها در استان های جنوبی اجرایی می شود که در ابتدا به صورت پایلوت در استان هرمزگان عملیاتی خواهد شد.

فرشچی یادآور شد: از اریبهشت امسال سیستم آزمایشگاهها محیط زیست دریایی بازنگری و تماما تجهیز خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *