جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۲

نامه دانشجویان مرکز حقوق بشر به ظریف

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 435652
مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به ظریف اعلام کرد: در خصوص بحث خون‌های آلوده امید است اقدامات لازم را در جهت جبران خسارت وارده و پیگیری حقوقی و رسمی این مسئله از مراجع ذیصلاح بین‌المللی به عمل آورید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران (صلح زیبا) در نامه‌ای به محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: چشمان ملت شریف ایران، بیماران خونی و خانواده‌های ایشان که از این فاجعه متحمل مشقات روحی بسیار شده‌اند به عملکرد امروز شماست. امید است در این زمینه اقدامات لازم را در جهت جبران خسارت وارده و پیگیری حقوقی و رسمی این مسئله از مراجع ذیصلاح بین‌المللی به عمل آورید تا با حفظ عزت و کرامت ملت عزیزمان از رخداد چنین حوادث ناگواری پیشگیری شود.
این تشکل دانشجویی در ابتدای نامه خود ضمن قدردانی از زحمات و مجاهدات وزیر خارجه و تیم مذاکره کننده هسته‌ای در طول مذاکرات نوشت: اعلام خبر سفر لورانت فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به ایران در هفته جاری باعث شد تا ناخودآگاه افکار عمومی خاطره تلخ چگونگی ورود فرآورده‌های خونی آلوده به ایران و شیوع بیماری ایدز را در دهه ۶۰ به خاطر بیاورند. فاجعه تلخی که فابیوس نخست وزیر وقت فرانسه در آن نقش موثری داشت.

در ادامه این نامه آمده‌است: همانطور که مستحضر هستید، وی در پرونده‌ای که مربوط به سال‌های نه چندان دور است، متهم به صدور فرآورده‌های خونی آلوده به ویروس اچ آی وی و هپاتیت به کشورمان و مبتلا کردن حدود ۳هزار و ۵۰۰ نفر از هموطنان و مرگ ۲۰۰ نفر از این عزیزان به جهت آلودگی به بیماری بوده‌است. متاسفانه در آن زمان هیچ اقدام عملی و پیگیری رسمی از سوی نهادهای ذیربط کشورمان در بعد بین‌المللی صورت نگرفته است.

این تشکل دانشجویی افزود: از آن جا که از شعارهای دولت یازدهم بازگرداندن عزت و غرور ملی ایرانیان و رسیدگی به امور بیماران خاص بوده است، اهمیت رسیدگی به این پرونده بیش از پیش نمایان می‌گردد.

در خاتمه این نامه خطاب به ظریف آمده است: چشمان ملت شریف ایران، بیماران خونی و خانواده‌های ایشان که از این فاجعه متحمل مشقات روحی بسیار شده‌اند به عملکرد امروز شماست. امید است در این زمینه اقدامات لازم را در جهت جبران خسارت وارده و پیگیری حقوقی و رسمی این مسئله از مراجع ذیصلاح بین‌المللی به عمل آورید تا با حفظ عزت و کرامت ملت عزیزمان از رخداد چنین حوادث ناگواری پیشگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
باز گرداندن عزت و غرور !!!!؟؟؟؟
سیاح
Iran, Islamic Republic of
بنا بود ارزش پاسپورت ایرانی بالا برود گویا برعکس شده ، ارزش پاسپورت خارجیان بالا رفته است!