جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۱
۵۴
تاج راهی بیمارستان شد؛

پشت پرده پخش نشدن مسابقات لیگ برتر از تلویزیون/ بحران بزرگ پشت در فدراسیون فوتبال

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 387656
برخی از افراد نزدیک به فدراسیون اخیرا شایعه کرده اند که شبکه تلویزیونی "دبی اسپرت" آمادگی دارد تا با پرداخت ۲۵۰ میلیارد حق پخش تلویزیونی " لیگ برتر" را بخرد!گفتنی است این شایعه فرصتی برای فدراسیون است تا زمان لازم برای جایگزینی شرکت تبلیغاتی بدحساب را فراهم و زمینه برای حضور مجدد دوربینها به باشگاهها را فراهم کند!
پشت پرده پخش نشدن مسابقات لیگ برتر از تلویزیون/ بحران بزرگ پشت در فدراسیون فوتبال
گروه ورزش جهان نيوز - زهره مراد زاده: راه ندادن دوربین های تلویزیون به ورزشگاه ها در هفته گذشته بهانه ای شد تا شایعات بسیاری پیرامون این اتفاق شکل بگیرد، اما نکته اینجاست که قصه دعوای ایجاد شده بین فدراسیون فوتبال و صدا و سیما پیرامون این ماجرا (حق پخش لیگ برتر) سر درازی دارد و بیش از هر چیز این جوانان و فوتبال دوستان کشورمان هستند که از این ماجرا متضرر شدند!

پشت پرده راه ندادن دوربین صدا و سیما به ورزشگاه ها در مسابقات لیگ برتر، اتفاق تاسف باری است از سوی فدراسیونی با میلیونها مخاطب و با رسالت کمک به فرهنگ سازی و الگوسازی و مبارزه با تبانی و تخلف!

ماجرا از چه قرار است؟

چندی قبل اعلام شد که تبلیغات محیطی ورزشگاه‌ها در جریان لیگ برتر به شرکت کانون ایران نوین واگذار شد. در این زمینه از رقم سنگینی سخن گفته شد و مسؤولان فدراسیون و سازمان لیگ با افتخار اعلام ‌کردند که برای نخستین بار در تاریخ تبلیغات محیطی - همان تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین - با قراردادی ۱۶۰ میلیاردی واگذار شده است.

وقتی به آرشیو خبرها مراجعه می‌کنیم، رقم دقیق قرارداد سازمان لیگ با شرکت کانون ایران نوین را ۱۶۰ میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان می‌بینیم که برای دو سال لیگ برتر و لیگ دسته اول بوده است که البته ۱۰۰ میلیارد آن برای امسال و ۶۰ میلیارد دیگر به فصل گذشته اختصاص داشته اما با گذشت چند ماه از اعلام این خبر حالا خبرهایی مبنی بر عمل نکردن شرکت تبلیغاتی فوق به تعهداتش شنیده می‌شود که فدراسیون را با چالشی بزرگ مواجه کرده است. ظاهرا قرار بوده تا این مبلغ در چند قسط به فدراسیون پرداخت شود اما از ۳۰ درصد پرداختی اول تنها ۳ میلیارد تومان به حساب فدراسیون واریز شده است و از مابقی آن خبری نیست.

حال در این شرایط زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که فدراسیون موضوع حق پخش تلویزیونی را بهانه‌ای کرده است تا اگر این شرکت به تعهد خود عمل نکرد، با دلیل موجهی اعلام کند که پخش نشدن بازی‌ها موجب شد تا این شرکت کلا قرارداد خود را فسخ کند و صداوسیما عامل بر هم خوردن این قرارداد بزرگ و میلیاردی معرفی شود.

در همین زمینه حتی گفته می‌شد که بیماری «مهدی تاج» بی‌ربط به این مساله و بر هم خوردن قرارداد نبوده و از آنجا که در این موضوع فشار و استرس زیادی به تاج وارد شده، رییس سازمان لیگ راهی بیمارستان شده است!

جالب اینجاست که فدراسیون فوتبال، در هنگام امضای قرارداد تبلیغات محیطی هیاهوی فراوانی به پا کرد و سروصدای زیادی به راه انداخت و از این رقم قابل توجه با عنوان یکی از موفقیت‌های فدراسیون نام برد ولی حالا با این شرایط چنانچه شرکت مذکور به تعهدات خود عمل نکند، آبروریزی بزرگی رخ می‌دهد و فدراسیون فوتبال که در چند ماه اخیر ناکامی‌های بزرگی در نتایج تیم‌های ملی داشته، با یک بحران جدید بزرگ مواجه می‌شود که کفاشیان و تاج باید در این‌باره پاسخگو باشند.

در خصوص حق پخش تلویزیونی همه بر این باور هستند که صداوسیما باید حق واقعی فوتبال را پرداخت کند و آن چیزی که صداوسیما روی آن پافشاری می‌کند موجب ضایع شدن حق باشگاه‌ها می‌شود اما انگار این‌بار مساله تنها اختلاف بر سر رقم قرارداد میان فدراسیون و صداوسیما نیست بلکه پای یک قرارداد دیگر هم در میان است.

با این تفاسیر باید دید فدراسیون از این بحران چگونه خارج می‌شود و آیا می‌تواند با ممنوع کردن ورود دوربین‌ها به ورزشگاه، به رقم درخواستی خود برسد و از طرفی تبلیغات محیطی را هم طبق قرارداد و توافقی که در گذشته داشته، دریافت کند؟! یا باید به دنبال شرکتی جایگزین باشد که البته زمان کافی را در اختیار ندارد!

اگر شرکت مذکور فسخ قرارداد کند چه اتفاقی رخ می دهد؟

اگر فدراسیون موفق نشود و شرکت "ایران نوین" فسخ قرار داد کند، این ناکامی و نرسیدن پول تبلیغات به باشگاه‌ها حسابی علی کفاشیان را تحت فشار قرار می‌دهد و مجمع فدراسیون که متشکل از مدیران باشگاه‌های لیگ برتری و دسته اولی است حمایت سابق را از کفاشیان نخواهد داشت! بنابراین بهتر است صدا و سیما عاملی برای برهم خوردن این قرار داد باشد تا کم دقتی فدراسیون در عقد قرارداد با چنین شرکتی به چشم نیاید!

شگرد جدید فدراسیون برای حل مسأله شرکت تبلیغاتی بد حساب

برخی از افراد نزدیک به فدراسیون اخیرا شایعه کرده اند که شبکه تلویزیونی "دبی اسپورت" آمادگی دارد تا با پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان حق پخش تلویزیونی "لیگ برتر" را بخرد! گفتنی است این شایعه فرصتی برای فدراسیون است تا زمان لازم برای جایگزینی شرکت تبلیغاتی بدحساب را فراهم و زمینه برای حضور مجدد دوربینها به باشگاه‌ها را فراهم کند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بهمن فروتن
این مسائل همه به خاطر بی مدیریتی برادر کفاشیان است
بابا آپلو که نمی خوای هوا کنی یه نوع تعامله دیگه بلد نیستی؟
United States
اگر مدیر بود که الان وضع این نبود
United States
مدیر بی کفایت استعفا استعفا
فوتبال بی کفایت نمی خوایم نمی خوایم
دادکان باید برگرده
شاید هم معاونانش
صدا و سیما کوتاه نیاد تا این فوتبال بی کیفیت رو نبینیم.خلاص
Iran, Islamic Republic of
واقعا
امشب ال کلاسیکو کجا و بازیای لیگ برتر کجا
صداوسیما باید پول بگیره که این بازیا رو پخش میکنه
دبی اسپورت جناب نه یورو اسپورت
محمدی
مگر هر وقت اسمی از قراردادهای نجومی فوتبالیستها به میان میاد سر و صدای هممون در نمیاد و اعتداض نمیکنیم!
الان فرصت خوبی است که صدا وسيما کوتاه نیاد وپخش نکنه.
و بگه و ما ادراکه مع الپخش...
و خوب که فدراسیونی ها از کرده خودشون پشیمان شدن با یک قرارداد منصفانه بگه اهلا وسهلا...
ولی به نظرم کوتاه نیاد و پخش نکنه...
میلاد
هر سال عادت کردن اینطوری ملت رو اذیت کنند.
United States
ما نخواهیم این فوتبال پولکی و خرج بر رو ببینیم چه باید بکنیم؟
United States
آقایان سازمان بازرسی کجایید؟
United States
من که حرفی برای گفتن ندارم
همین هم حرفی هست که گفتی دیگه!
بازهم با پادرمیانب بعضی ها این قضیه حل می شه به خیرو و خوشی
شبکه یورو اسپرت خل و دیوانه نیست که 250 میلیارد تومان معادل 8 میلیون دلار بده تا بازی ... و بزن زیرش لیگ ما رو خریداری کنه...!!!!
البته 250 میلیارد تومان میشه حدود 80 میلیون دلار!!!

با این اوصاف شبکه یورو اسپرت باید ... باشه تا با این رقم بخواد با فدراسیون کفاشیان قرارداد ببنده!!!
شما هم طرف عزت هستید دیگه
United States
فقط خندم گرفت.همین
دبی اسپورت حاجی جون!
یاد دوران فوتبالی ما در سال 98 بخیر
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم...
نصيري
Iran, Islamic Republic of
اين همه بريز و بپاش تو اين فوتبال ميشه بس نيست فدراسيون بايد يه پولي هم به صدا وسيما بده تا اين فوتبال آب دوغ خياري رو پخش كنه
amin
Iran, Islamic Republic of
خداروشکرتامدت نامعلومی فوتبال کثیف و بی کیفیت که در اون همه جور ناسزا رد و بدل میشه نمیبینیم.
Mhsafa
سلام.چرا باید حق پخش تلویزیونی به باشگاهها داده شود؟ در این مدت هرچه پول وارد فوتبال شده است چه مقداری صرف فوتبال پایه و زیربنایی فوتبالی شده است ؟ هرچه پول وارد فوتبال شده است صرف بازیکنان بی کیفیت باشگاهها شده است و هر سال بر رقم قراردادهای نجومی آنها افزوده شده است.حالا هم هرچه حق پخش تلویزیونی پول به فوتبال تزریق شود قطعا حیف و میل می شود.
شما ميفرماييد كه اين پول كه مدتهاست به فوتبال داده نميشه كجا هزينه ميشه؟ حتما دراين سريالها كه تونسته سهم بسزايي در ساده زيستي و همدلي و عشق به همنوع در ما بوجود بياره خرج بشه
کل فوتبال ایران ۱۰۰۰ تومن هم نمی ارزه
United States
بگو 500 حلال واری
صدا وسیما باید حق پخش رو بده وگرنه تا ابد تیمهای لیگ برتری از دولت پول میخوان.
میخوام بدونم حالا فردوسی پور چطور میخواد پول ندادن صدا وسیما رو با لیگهای اروپایی مقایسه کنه؟!
راستی الان فردوسی پور چیکار می کنه؟
یک دبیر ورزش با 28 سال سابقه
Iran, Islamic Republic of
از صدا وسیما بسیار متشکرم که این لیگ برتر روپخش نمی کنه به نظر من بی کیفیتی مدیریت فدراسیون فوتبال که تمام تیمهاش داره میبازه باید بابت پخش لیگ برتر برابر تعرفه تبلیغات پفک وچیپس به صدا وسیما حق الپخش پرداخت کنه.خروجی این لیگ برتر چی بوده؟نقش لیگ برتر در رشد وارتقای فوتبال واخلاق ورزشی این مملکت چقدر است؟همش حاشیه همش غیبت وکری خوندن وبرخ کشیدن ماشین وویلای فوتبالیستهای بی کیفیت برای همدیگر ایا واقعا چیز دیگه ای هم هست؟
آقاي دبير محترم يه نمونه ، فقط و تنها فقط يه نمونه بيار كه فوتباليستها تو يه جاي دنيا در فوتبال حرفه اي پول آنچناني نگيرن، ولي چون توي ايران از فوتبال بهره سياسي ميبرن نميزارن خصوصي بشه. وقتي صدا و سيما حق ابتدايي و مسلم فوتبال رو نميخواد بده چطور شما ميايد از اخلاق حرفه اي صحبت ميكنيد. آقاي دبير بچه هاي مدرسه شما دعوا نميگيرن ، پرخاش نميكنن، و.... چطور مهارشون ميكنيد؟ با قانون و راهكارهاي پرورشي. پس اجازه بدن فوتبال راه خودشو بره تا به اونجايي كه بايد برسه
اين كار كفاشيان بسيار خوب و بجا و پسنديده بود درآمد تلويزيون از پخش مسابقات بيش از اين حرفاست و نميخواد پول و حق فوتبال رو بده دوبي اسپرت حاضره براي پخش فوتبال ايران 240 ميليارد پول بده ولي بدليل قوانين ما هيچ شبكه اي بجز رسانه ملي نميتونه در ايران فعاليت داشته باشه به همين دليل هم صدا و سيما در حركتي كاملا قلدر معابانه نميخواد حق فوتبال رو بده بعد ميگن چرا دست باشگاهها توجيب بيت الماله. ما هنوزالفباي حرفه اي بودن رو بلد نيستيم ، نه حاضريم باشگاههامون خصوصي بشه، نه دخالتهاي دولتي و شبه دولتي رو ازش كم ميكنيم و نه ميخوايم ابتداي ترين حق كه پخش تلويزيوني هست رو به فوتبال بديم بعدش داد ميزنيم فوتبالمون بدرد . حتي در سايتها هم بجاي حرف حق و طرف حق از حزب و جناح مطبوع خودشون طرفداري ميكنن، مثل سايت شما كه از ضرغامي حمايت ميكنه يا مثل سايتهاي اصلاح طلب كه بلعكس شما برخورد ميكنن و به ريشه مسئله كاري ندارند.
مجیزگوی ایشونی؟
مجيز گويي چيز ديگه اي دوست عزيز من از فوتبال و كلا ورزش اين مملكت و بذار خيالتو راحت كنم بيت المال يه 1 ريالي تو جيب من نميره. همين شما دوستان گرامي هستيد كه بدون مطالعه و پا برهنه وارد هر موضوعي ميشيد بدون اينكه به عمق داستان پي برده باشيد
United States
بابا تعطیل کنید این فوتبال بی کیفیت رو
باورکنید اگر یک دهم هزینه این فوتبال رو صرف ورزشهای مدال اور دیگمون کنن ورزش ایران در جهان حرف اول و آخرو می زنه
میلاد
فوتبال بی کفایت نمی خوایم نمی خوایم
صدا سیمای بی کفایت هم نمی خواهیم نمی خواهیم
حسین
خوب آقا بدن دوبی اسپرت پخش کنه یه پول خوبی هم از این عربا گیرمون میاد، معطل چی هستن!!!!؟
United States
خنده داره
دبی اسپورت فینال جام های مارو هم پخش نمی کنه
چرا پخش ميكنه دوست عزيز ولي قانون نميزاره برو اطلاع دقيق كسب بكن بعد اظهار نظر بفرما
از لیگ مضخرف این کشورهای عربی که بهتره
بازیکن می ره اونجا تنبل بار میاد برمی گرده
Iran, Islamic Republic of
واقعیت اینه که فوتبال بی کیفیت و بدتر از آن بی اخلاقی تماشاگران رو اگر اصلا نبینیم بهتره .... فعلا که از این فوتبال فقط پول بی حساب و کتاب تو جیب عده ای به اسم کادر فنی و بازیکن و مدیر و ..... داشته ..... برای من تماشاگر چه حسنی داشته ، یا برای خود صداوسیما ؟؟؟؟؟؟؟ اینکه بازیها پخش نشه اصلا مهم نیست بخاطر اینکه چیزی رو از دست نمیدیم .....
United States
دوباره هفته بعد همه باهم رفیق می شن پخش میشه
همیشه حق با صدا و سیما است هر چند ناحق بگوید.
اقا اگه در فدراسیون فوتبالو گل بگیرن اب و نون منو شما کم یا زیاد میشه چرا بیخودی سر خودتونو به این چیزا گرم میکنین
استعفا راهکاره
اخراج هم خوبه
Iran, Islamic Republic of
بايد اخراج بشه اين ادمي نيست كه استعفا بده .ضمنا تاوان كارهاش رو هم بايد بده
بابا اخراج بشه که دوباره تعلیق بشیم؟ یادت رفت چند سال پیش چه بلایی داشت سرمون میومد؟
شهروند
صداو سیما برای تولید و پخش برنامه ها مگر پول نمی دهد ؟ خوب اینجا هم بهای برنامه پخش فوتبال را بدهد .
آخه اینجا ارزش نداره این همه پول بده