پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
آغاز ویژه برنامه های "پرده عشاق" با حضور جمعی از ذاکرین اهل بیت و چهره های فرهنگی

تجلیل از یک عمر خدمت و ستایشگری حاج احمد چینی در آستان اهل بیت+تصاویر

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 392759
اولین روز از ویژه برنامه پرده عشاق با تجلیل از حاج احمد چینی در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.
 به گزارش جهان به نقل از عقیق در این مراسم که با حضور جمعی از ذاکرین اهل بیت (ع) و برخی چهره های فرهنگی برگزار شد به پاس یک عمر خدمت و تلاش خالصانه این پیرغلام سیدالشهدا(ع) از وی تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم حاج یدالله بهتاش، حاج محسن طاهری، حاج سید علی سادات رضوی ، حجت الاسلام شهاب مرادی، حاج مصطفی خورسندی، حاج محسن عرب خالقی ، محمد سهرابی و تعدادی دیگر از ذاکرین اهل بیت حضور داشتند.

الگو برای مداحان جوان

این مراسم با قرائت کلام الله مجید توسط استاد «سعیدیان» در سالن همایش های فرهنگسرای رسانه آغاز شد. مجری این مراسم «مهدی زنگنه» با خواندن شعری در وصف امام حسین (ع)، درباره حاج احمد چینی گفت:«بدون شک همه شما که در این مراسم شرکت کرده اید، بارها و بارها پای منبر این ذاکر با اخلاص اشک ریخته اید. حاج احمد چینی نزد امام حسین (ع) جایگاه رفیعی دارد که می تواند دل های عاشقان را مهمان کربلای امام حسین (ع) کند. حاج احمد چینی الگوی بسیار خوبی برای ذاکران جوان است تا درس های فراوانی از او بگیرند.»

دل بزرگ و روح آسمانی

«حاج یدالله بهتاش» ذاکر با اخلاص و پیشکسوت اهل بیت (علیهم السلام) هم چند دقیقه ای برای حاضران مداحی کرد. او حدیثی از رسول الله را اینگونه نقل کرد:«اگر می خواهید در بهشت با من برابر باشید به دو نکته توجه کنید؛ احترام به بزرگترها و مهربانی با کوچکترها. اگر این فرهنگ در جامعه ما نهادینه بشود خیلی از مشکلات حل خواهد شد. حاج احمد چینی روحیه ای آسمانی و دلی بزرگ دارد. او یکی از ذاکران با اخلاص و نمونه کشور است که باید بیش از اینها قدرش را بدانیم. حاج احمد چینی در محضر مقام معظم رهبری و حضرت«آقا مجتبی تهرانی» مداحی کرده اند. افتخار بزرگی که برای خیلی ها آرزویی دست نیافتنی است.»

قدردان او هستیم

«حجت الاسلام شهاب مرادی» رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران هم که در این مراسم حاضر بود، گفت:«صحبت کردن درباره فضایل اخلاقی حاج احمد چینی به ساعت ها زمان نیاز دارد. اما به اندازه زمان جلسه باید از او بگوییم و قدردان حضور پر برکتش باشیم. امسال مراسم پرده عشاق را با حاج احمد چینی شروع کردیم تا مطلع خوبی باشد. او فقط یک مداح نیست بلکه دریچه ای به دنیای اصیل و زیبای شناخت اهل بیت (علیهم السلام) است. این مراسم برای این است که قدردانی خود را از حضور حاج احمد چینی در جامعه مداحان نشان بدهیم.»

در پایان این مراسم حاج ید الله بهتاش، حاج سید علی سادات رضوی، حجت الاسلام شهاب مرادی و حاج محسن طاهری از با اهدای لوح تقدیر از حاج احمد چینی قدردانی کردند.
























نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *