جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ایران و هند هنوز با هم کشتیرانی می‌کنند

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 448351
رئیس شرکت کشتیرانی هند با اشاره به این که شرکت کشتیرانی ایران و هند هنوز منحل نشده است گفت: سال ها تحریم اقتصادی موجب کاهش ارزش شرکت شده و برای احیای شرکت به سرمایه گذاری بیشتر نیاز خواهد بود.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی اکو آو ایندیا خبر داد، شرکت دولتی کشتیرانی هند (اس سی آی) اعلام کرد، لغو تحریم های ایران امیدهایی را برای احیای شرکت کشتیرانی مشترک ایران و هند ایجاد کرده است.

ای کی گوپتا، رئیس و مدیر عامل شرکت دولتی کشتیرانی هند در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت شرکت کشتیرانی مشترک ایران و هند که ۴۹ درصد آن متعلق به این شرکت است گفت: «تصمیم به انحلال به این دلیل گرفته شد که تحریم ها توان شرکت را تحلیل می برد و بر ما (شرکت اس سی آی) نیز تاثیر می گذاشت.»

وی اضافه کرد، اما «تحریم ها علیه ایران برداشته خواهد شد. ما به ایران نیاز داریم.»

وی همچنین یادآوری کرد که هرچند تصمیم انحلال این شرکت مشترک در سال ۲۰۱۳ اتخاذ شده، اما شرکت هنوز منحل نشده و تصمیم گیری در مورد سرنوشت شرکت در عالی ترین سطح و به عنوان یک تصمیم سیاسی اتخاذ خواهد شد.

گوپتا در ادامه گفت، از نظر استراتژیک، ایران برای هند بسیار مهم است و هند با توجه به منافع بلند مدت خود در حال توسعه بندر چابهار در این کشور است.

وی در عین حال تصریح کرد که هیچ ارتباط مستقیمی بین این بندر و شرکت مشترکی که در سال ۱۹۷۵ تشکیل شده وجود ندارد.

«هیچ تصمیم نهایی ای در مورد انحلال شرکت کشتیرانی ایران و هند گرفته نشده، هرچند که کارهای زیادی برای انحلال انجام گرفته است.»

وی افزود، سال ها تحریم اقتصادی موجب کاهش ارزش شرکت شده و برای احیای شرکت به سرمایه گذاری بیشتر نیاز خواهد بود.

در سال ۲۰۱۳، دولت وقت هند تصمیم به انحلال شرکت کشتیرانی ایران و هند گرفت، زیرا تحریم های اعمال شده علیه ایران فعالیت های این شرکت را بسیار دشوار ساخته بود.

رئیس وقت شرکت اس سی آی گفته بود: «به دلیل تحریم ها، یافتن کارهای پرسود و استخدام ها برای ناوگان حمل و نقل شرکت سخت شده بود و از این رو تصمیم گرفته شد که شرکت فعالیت هایش را خاتمه دهد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *