جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

وقوع سالانه ۵ هزار فقره جرم در ایران

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 393352
فرمانده نیروی انتظامی، تعداد وقوع جرم در ایران را سالانه ۵ هزار فقره اعلام کرد و گفت: بخشی از جرایم به دلیل اقدام تروریستی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم پیش از ظهر امروز در جمع فرماندهان انتظامی گیلان اظهار کرد: گیلان با وجود ۲.۵ میلیون نفر جمعیت و پذیرش سالانه میلیون‌ها نفر مسافر از پرترددترین استان‌های کشور است.

وی از وقوع ۴۰ فقره جرایم جنایی در هشت ماه امسال در گیلان خبر داد و افزود: قتل، گروگانگیری و تجاوز به عنف از جرایم جنایی محسوب می‌شود.

احمدی‌مقدم با اشاره به کاهش ۹ درصدی وقوع سرقت در گیلان، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون کشف جرایم ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته در استان بهبود داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی از کاهش هفت درصدی تلفات جاده‌ای گیلان در مدت هشت ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: کاهش جرایم یکی از نشانه‌های ارتقای شاخص‌های اقتصادی با تلاش دولت در جامعه است.

وی تعداد وقوع جرم در ایران را سالانه ۵ هزار فقره اعلام کرد و گفت: بخشی از جرایم به دلیل اقدام تروریستی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران است.

احمدی‌مقدم با اشاره به ترویج مواد مخدر توسط دشمنان در کشور، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر در همسایگی ایران است.

فرمانده نیروی انتظامی ترویج فساد اخلاقی در جامعه را از دیگر ترفندهای دشمنان خواند و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با تفکر بسیجی در مقابل دشمنان ایستاده و در حال دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه تشکیل بسیج با ابتکار امام (ره) دستاوردهای بزرگی را در دوران دفاع مقدس به همراه داشت، اظهار کرد: بسیج پس از جنگ در عرصه‌های مختلف خدمات بسیاری به جامعه ارائه کرده است.

احمدی‌مقدم پایه تفکر بسیج را بر مبنای مردم و رهبری دانست و بیان کرد: بسیج سبب عزت، اقتدار و سربلندی ملت ایران شده است.

فرمانده نیروی انتظامی، امنیت ایجاد شده در گیلان را مرهون حمایت مسئولان و تلاش نیروهای انتظامی خواند و تصریح کرد: یگان‌های انتظامی استان در ارزیابی عملکرد نمره ۸۶.۵ را دریافت کردند و این امتیاز خوبی برای پلیس گیلان است.

وی کارنامه عملیاتی پلیس گیلان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: پلیس با شناسایی نقص‌ها در تلاش برای ارتقای شاخص‌های انتظامی و امنیتی در جامعه است.

به گزارش فارس، دیدار با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان، دیدار با خانواده معظم شهدا و حضور در شورای تامین استان از جمله برنامه‌های سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی از شب گذشته تاکنون در گیلان بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *