شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۱

افزایش وام قرض الحسنه به 15 میلیون تومان

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 284353
بانك مركزی شب گذشته گزارشی درباره شرایط اقتصادی كشور به شورای پول و اعتبار ارائه داد كه یكی از محورهای این گزارش وضعیت "نرخ سود بانكی ۹۲" بوده است. در این جسله افزایش سقف وام قرض الحسنه به ۱۵ میلیون تومان بررسی شد.
افزایش وام قرض الحسنه به 15 میلیون تومان
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اولین جلسه شورای پول و اعتبار شب گذشته با حضور اكثریت اعضاء در ساختمان فیروزه‌ای میرداماد (بانك مركزی) برگزار شد.
 
این جلسه كه 40 روز بعد از آغاز سال 92 تشكیل شد، در حالی پایان یافت كه بانك مركزی گزارشی از وضعیت اقتصادی كشور مطرح كرده كه در آن موارد مهمی از جمله نرخ ارز، نرخ سود بانكی، نرخ رشد نقدینگی و ... نیز آمده است.
 
بانك مركزی و شورای پول و اعتبار دیشب رسماً افزایش یا كاهش و بهتر بگوییم تغییر نرخ سود بانكی سال جاری را مورد بررسی قرار ندادند اما چنین بحثی در گزارش بانك مركزی آمده است؛ ظاهراً توافق بر این شده كه با مشورت از مدیران عامل بانك‌ها نرخ سود بانكی برای سال 92 تغییر كند اما زمان آن هنوز مشخص نیست.
 
همچنین درباره افزایش سقف وام‌های ازدواج، خرید خودرو، قرض‌الحسنه نیز مباحثی مطرح شده است؛ بانك مركزی و اعضاء شورای پول و اعتبار شب گذشته بررسی كرده‌اند كه وام قرض‌الحسنه به سقف 15 میلیون تومان با یك ضامن افزایش پیدا كند، پیش از این سقف وام قرض‌الحسنه 10 میلیون تومان بود كه بانك‌ها با یك ضامن معتبر هم این وام را پرداخت می كردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آرش فرزندی عزیز
باسلام وخسته نباشیدبه شما عزیزان محترم.بهمن سال91درخواست وام قرض الحسنه ریاست جمهوری را که باآن موافقت شده و شعبه آن نیز مشخص شده بود را به آن شعبه بردم .قابل ذکراست که مبلغ مورد قبول واقع شده بنده5000000بوده که پس از گذشت6ماه اعلام کردند که پرداخت آن متوقف شده و پس از اعلام مجدد پرداخت وامها شعبه به من اعلام نموده که هنوز به ما ابلاغ نشده و مبلغ وامتان نیز4000000!!!میباشد.شعبه بانک ملی میدان دربند این مطلب را به من ابلام کرده و همچنین شعبه پرداخت کننده وام بنده هم میباشد.باتشکروسپاس فراوان