پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳

استقبال پادشاه عربستان از اوباما + تصاویر

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب: 404250
رئیس جمهوری آمریکا لحظاتی پیش وارد ریاض شد و ملک سلمان از او در فرودگاه ملک خالد استقبال کرد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا لحظاتی پیش وارد ریاض، پایتخت عربستان شد و مورد استقبال ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی که برای استقبال از وی وارد فرودگاه شده بود قرار گرفت.

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به همراه هیئت ۳۰ نفره - متشکل از مقامات بلندپایه و جمهوری خواهان کهنه کار در عرصه سیاست خارجی - وارد ریاض پایتخت عربستان سعودی شد تا در بحبوحه تشدید بحران در یمن با سلمان پادشاه جدید عربستان سعودی دیدار و گفتگو کند.

این سفر در پی درگذشت ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان سعودی و برای ادای احترام به او انجام می‌شود و منعکس کننده تقویت هم پیمانی آمریکا و عربستان سعودی است که فرا‌تر از منافع نفتی است و شامل امنیت منطقه‌ای نیز می‌شود.

کاخ سفید اعلام کرد جیمز بیکر مقام بلندپایه حزب جمهوری خواه - که در دوران جورج بوش پدر وزیر امور خارجه آمریکا بود - و برنت اسکوکرافت مشاور امنیت ملی در دولت‌های فورد و بوش پدر در عربستان سعودی به اوباما ملحق خواهند شد.

کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه دولت جورج دبلیو بوش، استیفن هادلی مشاور امنیت ملی دولت بوش و جان مک کین سناتور جمهوری خواه - که اغلب منتقد سیاست خارجی باراک اوباما محسوب می‌شود - نیز در ریاض به رئیس جمهور آمریکا خواهند پیوست.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و جان برنان رئیس سیا و همچنین سوزان رایس و لیزا موناکو نیز بخشی از این هیئت خواهند بود.

اوباما برای رفتن به عربستان سعودی سفر خود را به هند کوتاه کرد. سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی در حالی انجام می‌شود که واشنگتن با مناقشات بسیاری در خاورمیانه رو به روست و در کمپین خود علیه تروریست‌های داعش- که بخش‌هایی از عراق و سوریه را تحت اشغال دارند - بر روی عربستان سعودی - که از جمله معدود هم پیمانان استوار واشنگتن محسوب می‌شود - حساب کرده است.

اوباما ساعت سه و ۲۵ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی وارد ریاض شده و چهار ساعت بعد نیز عربستان را ترک خواهد کرد.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *