پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

واکنش رسانه‌های جهان به سخنان نتانیاهو

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 410794
«به معنای واقعی کلمه یک ایده جدید هم [در صحبت های نتانیاهو] وجود نداشت؛ فقط لفاظی، نه عمل.»
واکنش رسانه‌های جهان به سخنان نتانیاهو
به گزارش جهان به نقل ازجام نیوز، سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا انعکاس گسترده ای در رسانه های غربی داشته و برخی مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به این سخنرانی موضع گیری کرده اند.

نتانیاهو در سخنرانی دیروز خود پس از تشکر از نمایندگان کنگره آمریکا و باراک اوباما به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی و ابراز تاسف به خاطر جنجال آفرین شدن سخنرانی اش و بیان تنیده بودن سرنوشت آمریکا و اسراییل به یکدیگر، مدعی شد که تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای تهدیدی برای موجودیت اسراییل و تمام جهان است.

نتانیاهو با ادعای بدتر شدن وضعیت حقوق بشر در دولت حسن روحانی، ایران را حامی صهیونیست خواند و نسبت به گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد.

وی گفت ایران قبل از رفع تحریم ها باید سه کار بکند: اول) تهاجم به همسایگان خود را متوقف کند. دوم) از تروریسم جهانی حمایت نکند. سوم) تهدید به نابودی اسرائیل را متوقف کند.

وی با بیان اینکه ایران باید از داشتن تجهیزات و تاسیسات اتمی محروم شود و نباید از تهدید ایران به ترک میز مذاکرات ترسید، گفت: حتی اگر اسراییل مجبور شود به تنهایی می ایستد. اما می دانم که آمریکا در کنار ما خواهد ایستاد.

اوباما که پس از دعوت "جان بینر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از بنیامین نتانیاهو، برای سخنرانی در کنگره آمریکا بدون هماهنگی با کاخ سفید، با بهانه نزدیک بودن انتخابات رژیم صهیونیستی، اعلام کرده بود با نتانیاهو ملاقات نخواهد کرد و پس از حضور نتانیاهو در واشنگتن و ایراد سخنرانی در نشست آیپک "جاش ارنست" سخنگوی ارشد کاخ سفید اعلام کرد که اوباما این سخنرانی را ندیده است؛ پس از سخنرانی نتانیاهو در کنگره گفت: «نتانیاهو هیچ جایگزین مناسبی برای مذاکرات ایران ارائه نداد.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP)، با انعکاس این خبر، نوشت: «اوباما گفت که متن سخنرانی نتانیاهو را خوانده است و چیز جدیدی در آن نبوده است.

جایگزین نتانیاهو برای مذاکرات این است که اساسا هیچ توافقی صورت نپذیرد و این منجر به تلاش مضاعف ایران برای ساخت بمب خواهد شد.»

خبرگزاری رویترز (Reuters)، نیز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی در نقد سخنرانی نتانیاهو، نوشت: «اینکه به سادگی بخواهیم ایران تسلیم شود، طرح نیست و هیچ کشوری ما را در این موضع حمایت نخواهد کرد.

نخست وزیر [نتانیاهو] هیچ برنامه اقدام محکمی ارائه نکرد... منطق سخنرانی نخست وزیر [نتانیاهو]، تغییر رژیم [ایران] است نه یک سخنرانی هسته ای.»

رسانه های صهیونیستی هاآرتص (Haaretz)، و یدیعوت احرونوت (Ynetnews)، با انعکاس اظهارات اسحاق هرتزوگ نماینده حزب کار در پارلمان رژیم صهیونیستی و رقیب نتانیاهو در انتخابات، به نقل از وی نوشتند: "نتانیاهو تنها مانده است".

"حتی پس از سخنرانی او، اسراییل همچنان منزوی است". "سخنرانی نتانیاهو برنامه هسته ای ایران را متوقف نمی کند"... "بلکه به تلاش ها برای متوقف کردن ایران، ضربه می زند."

پایگاه آمریکایی وکس (VOX)، به نقل از یک مقام کاخ سفید در گفتگو با سی ان ان، نوشت: «به معنای واقعی کلمه یک ایده جدید هم [در صحبت های نتانیاهو] وجود نداشت؛ فقط لفاظی، نه عمل.»

خبرگزاری اسپوتنیک نیوز (Sputniknews)، با انعکاس اظهارات "ماری هارف"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نوشت: "نتانیاهو اظهارات گیج کننده ای در سخنرانی خود بیان کرد" ... "سخنان او تماما لفاظی بود و نه چیزی بیشتر"

نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه ای که در سایت رسمی خود (Democraticleader)، منتشر کرده است، گفت: «در سرتاسر سخنرانی آقای نتانیاهو چیزی نمانده بود گریه کنم، از توهینی که او به شعور آمریکا به عنوان عضو گروه ۱+۵ کرد و از لحن تحقیرآمیزش در مورد آگاهی ما از تهدید ایران غمگین شدم.»
















نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجیداعتمادی
به کوری چشم سگ هار استکبار نتانیاهو ایران در جهان نفوذ معنوی دارد که ربطی به دولت ندارد
ولی خدایی ش از این انسجام و در تقسیم کار خوشم اومد! عجب شعبده بازی ی راه انداختن آمریکا و رژیم اشغالگر و رسانه هاشون برای خام کردن دولت و مذاکره کنندگان هسته ای ایران!..