پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

خبر خوش وزارت بهداشت برای دیابتی ها

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 435599
متخصصین و پژوهشگران قدیمی ترین شرکت داروسازی کشور، برای نخستین بار موفق به تولید پرمصرف ترین داروی بیماران دیابتی به صورت ترکیبی شدند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر فرزاد حدائق فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم درباره این خبر، گفت: با توجه به نوع بیماری و عوارض همراه آن، بیماران دیابتی حجم عظیمی از داروهای مختلف را مصرف می کنند که در بسیاری از موارد تعداد زیاد داروهای مصرفی منجر به کاهش تحمل پذیری آنها و در عین حال هزینه های قابل توجه بیماران می شود.

شرکت داروسازی دکتر عبیدی که پیشگام در تولید داروی سیتاگلیپتین (زیپتین) در ایران بوده، به تازگی با تولید داروی زیپمت که دو داروی سیتاگلیپتین (زیپتین) و متفورمین را در قالب یک قرص در خود جای داده است، گامی نو در جهت کاهش تعداد قرص های مصرفی، کنترل بهتر قند خون و کاهش هزینه های درمانی بیماران دیابتی برداشته که در زندگی میلیون ها بیمار دیابتی کشور اثرات قابل توجهی خواهد داشت.

دکتر سعید کلباسی فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم، اظهارداشت: داروی زیپمت علاوه بر داشتن آثار درمانی زیپتین و متفورمین، به طور مجزا، اثر مشترک این دو دارو در کنترل قند خون، یعنی کاهش تولید گلوکز در کبد را نیز تقویت می نماید.

وی تاکیدکرد: موارد مصرف این دارو در حال حاضر برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ است.

دکتر سید امیر رضویان مدیرعامل شرکت داروسازی دکتر عبیدی نیز در این باره گفت: مشابه خارجی این دارو قبلا با قیمت بسیار بالا وارد کشور می شد که با تولید این دارو در داخل و کسب تاییدیه های لازم از سازمان غذا و دارو، از این پس هموطنان ما نیازی به پرداخت هزینه های گزاف برای تهیه مشابه خارجی آن نخواهند داشت، چرا که این دارو به وفور و با قیمت بسیار ارزان در اختیار میلیون ها بیمار دیابتی کشور قرار خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حجت
این خبر خوش وزارت بهداشته!!!
تولد دارو در یک شرکت خصوصی چه ربطی به وزارت بهداشت داره؟ مگه هر کی خبر یه اتقاق رو داد دست اندرکار اون موضوع بوده؟
این حمایت های معلوم الحال رسانه ای از هاشمی واقعا لوث شده