جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۱
۱۱
فرار مالیاتی ورزشکاران پولدار !

90 درصد فوتبالیستها مالیات نمی دهند ؟

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب: 405097
چرا بازیکنان فوتبال که با قراردادهای کلان با باشگاهها قرارداد می بندند، مالیات نمی دهند، شاید زورشان تنها به قشر کارمند می رسد که مستقیما مالیات پرداخت می کنند
90 درصد فوتبالیستها مالیات نمی دهند ؟
گروه ورزش جهان - مسعود پاشنا: علي عسکري رئيس کل سازمان امور مالياتي در نشست خبري که به مناسبت دهه فجر در وزارت امور اقتصاد و دارايي برگزار شده بود در خصوص وضعيت بدهي مالياتي ورزشکاران در گفتگو با سیما گفت: پرداخت ماليات ورزشکاران يکي از دغدغه‌هاي اصلي سازمان امور مالياتي مي‌باشد چرا که بسياري از اين ورزشکاران از سال ۷۲ تا کنون ماليات پرداخت نکرده‌اند.

رئيس کل سازمان امور مالياتي در ادامه اظهار داشت : ماليات تمام ورزشکاران، مربيان، کادر فني و باشگاه‌ها شناسایی و مشخص شده است و همچنين اعلام اين بدهي‌ها به فدراسيون‌هاي مربوطه می باشد، متاسفانه حدو ۸۵ تا ۹۰ درصد بدهي هاي مالياتي مربوط به فوتباليست‌ها است.

بيش از ۱۲۰ ميليارد تومان بدهي مالياتي باشگاه ها و ورزشکاران است که ۶۵ درصد اين رقم مربوط به باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال است.

عسگری در قسمتی از صحبتهایش گفت: بازیکنان خارجی تیمهای ورزش مخصوصا فوتبال هم به میزان قابل توجهی بدهی مالیاتی دارند !؟ اگر لازم باشد با کشورهای مطبوعشان برای انجام این کار مکاتبه می کنیم!

پرسش این است بازیکنانی که قراردادهای میلیاردی می بندند ، چگونه از پرداخت مالیات فرار می کنند ؟ چرا وزارت اقتصاد برای صدور مجوز بازیکنان از مسئولان لیگ تسویه حساب مالیاتی را طلب نمی کند ؟

چرا بازیکنان فوتبال که با قراردادهای کلان با باشگاهها قرارداد می بندند ، مالیات خود را پرداخت نمی کنند ؟ شاید زورشان تنها به قشر کارمند می رسد که با این که شغل شریفی دارند ، مستقیما مالیات پرداخت می کنند .

جالب این که اکثر بازیکنان برای این که مالیات کمتری بپردازند ، با مسئولان خود دو قرارداد می بندند ؟

رئيس کل سازمان امور مالياتي با بيان اينکه بدهي مالياتي ورزشکاران شامل ايراني و خارجي مي‌شود افزود: بسياري از ورزشکاران خارجي از کشور رفتند ولي ماليات خود را پرداخت نکردند، از همين رو مي‌خواهيم با کشورشان مکاتبه کنيم و عنوان کنیم، اين ورزشکار ماليات بدهکار است.

عسگری همچنین ادامه داد: مشکل عدم پرداخت ماليات ورزشکاران به باشگاه‌هاي آن مربوط مي‌شود باشگاه‌هاي در زمان انعقاد قرارداد مي‌گويند ماليات را ما پرداخت مي‌کنيم با اين حساب نه اجزاه مي‌دهند نه بازيکن پرداخت کند و نه خودشان پرداخت مي‌کنند.

وی با تأکيد بر شناسايي ماليات تمام ورزشکاران، مربيان، کادر فني و باشگاه‌ها و همچنين اعلام اين بدهي‌ها به فدراسيون‌هاي مربوطه گفت: حدو ۸۵ تا ۹۰ درصد بدهي هاي مالياتي مربوط به فوتباليست‌ها است.

وي همچنين اضافه کرد: باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس بزرگترين بدهکاران مالياتي کشور هستند به نحوي که ۵۰ درصد بدهي‌هاي مالياتي مربوط به اين دو باشگاه است البته با احتساب ورزشکارانشان ۶۰ الي ۶۵ درصد بدهي‌ها مربوط به اينها است.

عسگری رئيس کل سازمان امور مالياتي در پایان همچنين درباره ماليات کي روش سرمربي تيم ملي کشورمان نيز گفت: کي روش بايد ماليات خود را بپردازد و هر ميزان که در قراردادش قيد شده بايد به سازمان مالياتي پرداخت کند اميدوارم قبل از اينکه مالياتش را بدهد فدراسيون فوتبال با وي خداحافظي نکند چرا که قرارداد وي ۴ ساله بوده و رو به پايان است.

به نظر می رسد این موضوع به همه ورزشکاران و باشگاه‌ها ابلاغ شده که تا آخر سال وضع مالیات خود را روشن کنند،چون یکی از ابزارهای دریافت مالیات ممنوع‌الخروج شدن افراد است.

هم اکنون پرونده های ورزشکاران در بخش مالیات را در یک حوزه متمرکز شده اند ولی برخی گروه ها دارای تاخیرهایی در پرداخت مالیات هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میثم
فقط زورشون به ما کارمندا میرسه که به موقع مالیات بدیم ولی م...با پول کلان از مالیات فرار می کنند...
بیچاره مردم بدبخت
ازگرده شون بکشین بیرون حق مردم رو
از فوتبال بخاطر زد و بندها بیزارم
محسن
اشكال از وزارت ورزش است كه پول هاي چند صد ميليلردي به فوتبال تزريق مي كند آن هم بي حساب و كتاب و دايره انحصاري مديريت فوتبال هم عامل دوم شكست است.
در فوتبالي كه لياقت فراموش شده هم در رياست ،هم در انتخاب بازيكن و افرادي وارد مي شوند كه بتوانند در راستاي قدرت و كرسي آن دايره انحصاري حركت كنند و ديگر چيزها اهميتي ندارند،نتيجه اش اين است.
محمد
پس فدراسیون فوتبال چه کاره است چرا تسویه حساب مالیاتی از بازیکنان نمی گیرد
آخه مالیات دادن سهم قشر کم درآمده..فوتبالستها پولشون زیاده دلشون نمیاد مالیات بدن...
م.ر
سلام.نظام مالیاتی ایران رحت ترین رهها را که اخذ مالیات از مردم کم درامداست را انتخاب میکند.هشت درصد مالیات ارزش افزوده یعنی چه.درقبال این مالیاتها چه خدماتی ارائه میشود.سایردرآمدهای کشور بغیر از نفت چه میشود.
محمد
و 100 درصد پزشکان نیز مالیات نمی دهند. جالبه که در کشور هر کی درآمدش بیشتره کمتر مالیات میده.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
از کارمندان و کارگران پیش از پرداخت حقوق مالیات کسر میشه. همین کار رو هم در مورد فوتبالیستها انجام دهید.
علی
جناب آقای عسگری رئیس کل امور مالیاتی کشور قابل توجه حضرتعالی: ما کارگران و کارمندان قراردادی تنها قشر ضعیف جامعه هستیم که با درآمد ناچیز، مالیاتمان را تمام وکمال تقبل می نماییم اگر واقعاً پولدارها اینچنین از دادن مالیات قصردر میرن حداقل برای ما هم یه راه گریزی بذارید بخدا خیلی خوشحال میشیم هزار تومن هم برای ما جشنه .