چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

عزاداری روحانی در شیرخوارگاه آمنه

دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 389492
رییس‌جمهوری روز دوشنبه همزمان با تاسوعای حسینی، با حضور در شیرخوارگاه و خانه نوباوگان آمنه، همراه سیاه‌پوشان این مرکز به عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت پرداخت.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی همزمان با تاسوعای حسینی، به قدیمی‌ترین و بزرگترین شیرخوارگاه کشور رفت تا دیدار با دختران و پسران نوباوه و خردسالی که نیازمند کمک و همدلی هستند را فرصتی برای همنوایی و تواضع به محضر شهید شیرخواره کربلا حضرت علی اصغر (ع) قرار دهد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، روحانی را در این دیدار همراهی می‌کردند.

نوباوگان این مرکز، کودکان چهار تا شش ساله‌ای بودند که برای عزای امام حسین (ع) سیاهپوش شده و سربندهای سبز و مشکی «یا حسین مظلوم» و «یا حضرت ابوالفضل العباس» بر پیشانی داشته و به سبک خود برای امام‌ شهیدشان عزاداری می‌کردند.

این نوباوگان در حضور رییس‌جمهوری، اشعاری مذهبی و در سوگ امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت آماده کرده بودند و همنوا با یکدیگر این سوگ سرودها را می‌خواندند.

روحانی در حالی که دست نوازش بر سر یکایک این نوباوگان می‌کشید، زحمات و صبوری مربیان آنها را ارج ‌نهاد و برای آنها آرزوی توفیق ‌کرد. همچنین رییس‌جمهوری، هدایایی را به این کودکان صمیمی و معصوم تقدیم کرد.

در ادامه این حضور صمیمی در شیرخوارگاه و خانه نوباوگان آمنه، روحانی با حضور در حسینیه این مجتمع خدمات بهزیستی، در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت شرکت کرد.

در این مراسم که با نوحه‌سرایی مداح اهل بیت علیه‌السلام و ذکر مصیبت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران آن حضرت توسط حجت‌الاسلام نقویان همراه بود، علاوه بر نوباوگان و کارکنان این مرکز، خیرینی که تاسوعای حسینی را زمان کمک به این شیرخواران و نوباوگان دیده بودند نیز حضور داشتند.

رئیس جمهوری در حاشیه دیدار با این نوباوگان، در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت: این روزها که به نام امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت است، باید بیشتر به سمت اقدامات خداپسندانه برویم که مورد رضای حق و اساس قیام امام حسین (ع) برای اصلاح امور است.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی کار بزرگی برای خدمت به کودکان بی سرپرست انجام می دهد، افزود:مردم ما به عنوان عاشقان خاندان رسالت و امام حسین (ع)، همه روزهایشان باید با عمل صالح و خیر و برکت باشد اما این روزها بیشتر به دستگیری از نیازمندان بپردازند.

روحانی با بیان اینکه کودکان بی‌سرپرست، فرزندان ملت بزرگ ایران هستند، خاطرنشان کرد: از جمع کودکان بی‌سرپرست، افرادی فرهیخته بار آمده، به دانشگاه رفته و اکنون در حال خدمت به جامعه هستند و حتی برخی از آنها به همین مراکز بهزیستی بازگشته و به بچه‌های دیگر خدمت می‌کنند.

رییس‌جمهوری، کمک به کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست را نیازمند مشارکت ، حضور و کمک مردم در سراسر ایران دانست و برای همه خیرینی که به کودکان بی‌سرپرست کمک می‌کنند، آرزوی موفقیت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *