جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

گره زدن پاداش وزنه برداران به رفع تحریم‌ها!

شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 419290
محمود گودرزی ساعت ۱۰ صبح امروز به منظور بازدید از تمرینات تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان، در جمع اردونشیان حاضر شد و از تلاش قهرمانان ملی پوش این رشته ورزشی تمجید کرد.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، وزیر ورزش در جمع وزنه برداران و کادر فنی تیم ملی و همنیوطور سرپرست و دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: قبل از هر چیز برای تک تک شما که فارغ از همه مسائل حاشیه ای برای سربلندی کشورتان تلاش می کنید آرزوی توفیق دارم. در ورزش همیشه حاشیه وجود دارد و این مسائل در آستانه انتخابات با توجه به رفت و آمدهایی که صورت می گیرید بیشتر هم می شود اما خوشحالم که در این شرایط، شما وزنه بردارها بی توجه به اتفاقات پیرامون فدراسیون، در فضایی آرام مشغول تمرین هستید. یقین داریم این یکرنگی و انسجام باعث خواهد شد که نتیجه نهایی زحمات شما هم نتیجه بهتری باشد.

وی با اشاره به دشواری های تمرین در رشته های وزنه برداری ادامه داد: من وزنه بردار نیستم اما در آن زمان که ورزش می کردم گاهی اوقات دستی هم بر میله وزنه برداری می بردم و می دانم که این رشته چقدر سنگین و طاقت فرساست. با اطمینان می گویم اگر انگیزه اصلی شماها افتخارآفرینی برای کشور و بالابردن پرچم ایران اسلامی در میادین بین المللی نبود، نمی توانستید این سختی ها را تاب بیاورید. در این میان رقیبان شما هم سخت در حال تمرین کردند که این موضوع هم می تواند انگیزه های شما را دوچندان کند.

گودرزی با هشدار نسبت به کارشکنی های احتمالی بیگانگان در عرصه ورزش خاطرنشان کرد: باید مراقب بود. در دنیای وزنه برداری شاید برخی ها اعمال نظرهایی روی تک تک شما ها و کل تیم وزنه برداری ایران داشته باشند. پس باید هرگونه دستاویز و بهانه ای را از آنها گفت. این میسر نخواهد شد مگر با تلاش و پشتکار شما در تمرینات. به همین خاطر من از تک تک شما می خواهم با جدیت و انگیزه بالا اردوهای تیم ملی را پیگیری کنید. انشالله خداوند هم جواب این زحمت بی دریغ شما را بدهد.

گودرزی با بیان اینکه شما وزنه برداران الگوی بسیاری از جوانان ها هستید افزود: در همین اردوی وزنه برداری شما به عنوان معلم می توانید مسیر پیشرفت و ترقی را به جوانان های وزنه برداری که در سالن مجاور مشغول تمرین کردند هستند یاد بدهید تا آنها هم با پرهیز از مسائل حاشیه ای در مسیر پیشرفت حرکت کنند.

گودرزی در بخش دیگری از صحبتهایش در پاسخ به درخواست سعید محمدپور، یکی از اعضای تیم ملی وزنه برداری مبنی براینکه وزنه برداران از اقشار کم درآمد جامعه هستند و نیاز هست که بیشتر مورد توجه قرار بگیرند گفت: من معتقدم اکثر ورزشکاران از اقشار کم درآمد جامعه هستند. در مورد حمایت های مالی هم فکر می کنم بهتر است در چارچوب آئین نامه های وجود حرکت کنیم. اینکه هر ورزشکاری انتظار داشته باشد بلافاصله پس از قدمی که برمی دارد پاداش آن را بگیرد نه در شان ورزشکار است و نه در شان وزارت ورزش. ما طبق همین آئین نامه ها تا به امروز به تعهداتمان در قبال مدال آوران بازیهای آسیایی، رقابتهای جهانی و المپیک عمل کرده ایم و سعی داریم در آینده هم این تعهد را داشته باشیم. البته من از همه شما که برای خوشحالی دل مردم اینچنین زحمت می کشیدید و عرق می ریزید کمال تشکر را دارم. وزنه بردارها به نسبت ورزشکاران برخی دیگر از رشته ها کم ادعا تر، خوش خلق تر و پرتلاش تر هستند و مردم هم این مسائل را درک می کنند. ما هم حواسمان به شماها هست و در جریان همه کاستی ها و نیازهای شما هستیم. در حال حاضر دولت به لحاظ اقتصادی در شرایط خاصی قرار دارد اما انشالله با لغو تحریم ها علیه ایران، همه این نیازها هم مرتفع خواهد شد.

در ادامه بهداد سلیمی، قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن با تشکر از وزیر ورزش به خاطر حضور در محل اردوی تیم ملی و حمایت هایی که از ورزشکاران دارند گفت: همه انتظار ما تامین نیازهای مالی نیست. ما انتظار داریم که فدراسیون وزنه برداری از سوی وزارت ورزش بیشتر مورد حمایت قرار بگیرد تا با توجه به اهمیت مسابقات جهانی آمریکا و همینطور رقابتهای المپیک ۲۰۱۶ ریو، ملی پوشان با کمترین دغدغه فکری به تمرینات خود مشغول باشند. البته در همین مدت کوتاهی که آقای طباطبایی به عنوان سرپرست فدراسیون حضور داشتند کارهای ارزشمندی صورت گرفته که جای تقدیر دارد و ما امیدواریم که این حمایت ها در آینده نیز به شکل مطلوب تری ادامه داشته باشد.

به دنبال این صحبت ها وزیر ورزش هم قول مساعد داد که در راستای بهبود وضعیت اردوها، خوابگاه های تیم ملی و تغذیه مناسب ورزشکاران پیگیری های لازم صورت پذیرد. گودرزی در پایان گفت: خوشبختانه در حال حاضر هماهنگی خوبی میان وزنه برداران و کادر فنی وجود دارد و این مجموعه با انسجام خوبی در حال تمرین کردن است. ما هم تلاش می کنیم که شرایط روز به روز بهتر شود تا انشالله کیفیت اردوها هم مطابق به انتظار کارد فنی و شما قهرمانان بهبود پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *