شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ائتلاق‌اطلاعاتی ایران‌،سوریه،روس و عراق

سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 449891
رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق اعلام کرد که مرکز اطلاعاتی مشترک ایران، روسیه، عراق و سوریه کار خود را از هفته گذشته در بغداد شروع و ارتش عراق بر اساس داده‌های این مرکز مواضع داعش را هدف قرار می‌دهد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل پایگاه خبری المسله خبرداد: «حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق اعلام کرد که ارتش این کشور عملیات خود بر اساس داده های مرکز اطلاعاتی جدید که نمایندگانی از روسیه، ایران و سوریه در آن حضور دارند، را شروع کرده است.
 
الزاملی با اشاره به حملات دقیق علیه گروه تروریستی داعش، گفت: مرکز اطلاعات مشترک چهارجانبه ایران، روسیه، عراق و سوریه کار خود را از هفته قبل در بغداد آغاز کرده است.
 
پیش از این یک منبع نظامی روس اعلام کرده بود که مرکز تبادل اطلاعات بغداد بین ایران، روسیه،‌ عراق و سوریه کار خود را از اکتبر یا نوامبر (مهر و آبان) آغاز خواهد کرد.
 
این منبع روس تصریح کرد که تبادل اطلاعات به معنی تبادل داده‌های نظامی است که این چهار کشور از منابع خود دریافت می‌کنند و این مسئله یک عامل اعتماد و مسئولیتی مهم در برابر مبارزه با نفوذ گروه تروریستی داعش در منطقه است.
 
این مرکز را افسرانی از ایران، روسیه، سوریه و عراق هر 3 ماه یک بار به‌صورت دوره‌ای اداره خواهند کرد.
 
پیشتر منابع روسی از توافق ایران، روسیه، سوریه و عراق برای تشکیل یک مرکز اطلاعاتی برای هماهنگی عملیات مبارزه با داعش خبر داده بودند که اعضای آن را افرادی از ستاد مشترکی نیروهای مسلح این چهار کشور تشکیل می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *