جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

پایان دومین روز رایزنی های هسته ای

جمعه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۵
کد مطلب: 419092
دومین روز رایزنی های هسته ای در وین بین هیأت های ایران و آمریکا با حضور معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایان یافت و ادامه جلسات در سطوح مختلف به روز جمعه موکول شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، با پایان رایزنی های کارشناسان ایران، آمریکا و با حضور نماینده اتحادیه اروپا، دومین روز رایزنی های هسته ای در وین بین هیأت های ایران و آمریکا با حضور معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایان یافت و ادامه جلسات در سطوح مختلف به روز جمعه موکول شد.

البته رایزنی های داخلی بین هیأت های حاضر در وین در جریان است.

تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به ریاست سید عباس عراقچی که بامداد چهارشنبه به منظور شرکت در این دور از گفت وگوها و در راستای نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) راهی وین شد، دیروز به مدت ۴ ساعت با هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین در سطح کارشناسان دو طرف گفت وگو کردند.

این رایزنی ها امروز نیز با حضور هیأت آمریکایی به ریاست وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا ادامه یافت که به مدت یک ساعت و نیم به گفت وگو پرداختند و نشست سه جانبه ای با حضور معاونان ظریف و کری و هلگا اشمیت برگزار شد و پس از آن نشستی با حضور معاونان و کارشناسان با محوریت تحریم ها برگزار شد.

پس از آن نیز نشست سه جانبه ای بین کارشناسان برگزار شد.

قرار است رایزنی های هسته ای در وین فردا با حضور سایر هیأت های مذاکره کننده و در سطح معاونان نیز برگزار شود.

این رایزنی ها قرار است هفته آینده در نیویورک و در حاشیه اجلاس بازنگری معاهده ان پی تی از سر گرفته شود. محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران بدین منظور بامداد یکشنبه راهی نیویورک می شود و تیم مذاکره کننده ایرانی نیز وی را همراهی می کنند.

احتمال دارد که با توجه به حضور وزرای خارجه ۶ کشور، مذاکراتی در سطح وزرای خارجه ایران و ۱+۵ نیز برگزار شود.

عراقچی معاون وزیر خارجه ایران در بدو ورود به وین عنوان کرد: از امروز کار نگارش این راه حل‌ها با همه جزئیاتش شروع خواهد شد که البته کار سختی است.
وی افزود: به مدت ۳ روز در وین خواهیم بود و بعد درباره ادامه جلسات تصمیم گیری خواهد شد.
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای تاکید کرد: از نظر ما اولویت در جلسات فعلی بحث تحریم‌هاست و باید در این خصوص بتوانیم راه‌حل‌هایی را که به دست آمده، دقیق‌تر و ابهامات و پرسش‌ها را کمتر کنیم.
عراقچی با بیان اینکه امیدوار هستیم در فاصله‌ای که در اختیار داریم و حتی زودتر بتوانیم جمع بندی‌ها را انجام دهیم، در پاسخ به این سوال که آیا از امروز نگارش متن آغاز خواهد شد، گفت: این نحوه کار ما روی سند نهایی است و ممکن است از امروز شروع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *