شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

اعتراضات در بالتیمور آمریکا به خشونت کشیده شد

سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب: 419993
اعتراضات به مرگ جوان سیاه‌پوست در شهر بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا به درگیری شدید معترضین با پلیس کشیده شد. شهردار بالتیمور نیز مقررات منع رفت‌وآمد اعلام کرده است.
اعتراضات در بالتیمور آمریکا به خشونت کشیده شد
به گزارش جهان، استفانی راولینگز بلیک، شهردار بالتیمور، از ساعت ۱۰ شب دوشنبه تا ۵ صبح سه‌شنبه مقررات منع تردد اعلام کرد.

وی گفت این مقررات یک هفته ادامه خواهد داشت و اگر لازم باشد تمدید می‌شود.

شهردار بالتمیور افزود برای مقابله با خشونت‌ها، گارد ملی مریلند در شهر مستقر خواهد شد و فرماندار این ایالت، لاری هوگان، هم با استقرار این نیروها موافقت کرده است.

پس از مراسم خاک سپاری فردی گری، جوان ۲۵ ساله سیاه پوست، خشونت بالتیمور را فرا گرفت. وی به دلیل نامعلومی هنگام بازداشت توسط پلیس به شدت از ناحیه نخاع آسیب دیده بود. این جوان ۱۹ آوریل یک هفته پس از دستگیری در بازداشتگاه پلیس جان سپرد.

در تصاویری که یکی از شاهدان با تلفن همراه خود ضبط کرد، دیده می‌شود که ماموران پلیس، گری را پس از جراحت به داخل ون می‌کشند.




اما چند ساعت پس از مراسم خاک سپاری، در شمال بالتیمور اعتراضات به خشونت کشیده شد و چند پلیس مجروح و تعداد زیادی از معترضان بازداشت شدند.

به گفته پلیس، دست‌کم ۲۷ نفر در درگیری‌های روز دوشنبه بازداشت و ۱۵ مامور پلیس زخمی شدند.

مرگ فردی گری در بازداشتگاه پلیس پیش از این هم موجب اعتراضات گسترده در شهر بالتیمور شد که بیشتر ساکنان آن آفریقایی‌تبار هستند. در اعتراضات شنبه هم شماری از معترضان دستگیر و چند افسر پلیس هم مجروح شدند.

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: «زندگی سیاه‌پوست مهم است» و «عدالت برای فردی گری».

بر اساس گزارش‌ها، معترضان یک خودروی پلیس را به آتش کشیدند و یک خودروی دیگر پلیس را هم تخریب کردند. همچنین، معترضان به سوی ماموران پلیس سنگ پرتاب می‌کردند.




بیشتر معترضان شعار «نه عدالت، نه صلح» را علیه تبعیض نژادی خشونت پلیس در آمریکا سر می‌دادند.

در ماه‌های گذشته، اعتراضات گسترده‌ای در پی قتل سیاه‌پوستان به دست ماموران پلیس در سراسر آمریکا برپا شده است. مایکل براون در شهر فرگوسن ایالت میزوری، اریک گارنر در نیویورک و والتر اسکات در شهر چارلزتون شمالی ایالت کارولینای جنوبی از جمله سیاه‌پوستانی بودند که در ماه‌های گذشته به دست ماموران پلیس کشته شدند.

منبع: پرس تی وی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *