سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

پیشگیری‌استعداد وقوع‌جرم را کاهش می‌دهد

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب: 387395
عضو هیئت امنای دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران گفت: پیشگیری در ساحت اجتماعی برنامه ای متفاوت است که استعداد وقوع جرم را کاهش می دهد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدرضا باقرزاده عصر چهارشنبه در نشست تخصصی نقش رسانه در پیشگیری از وقوع جرم، جنس نظارت را به دو گروه سخت که مربوط به قوه قضائیه و نرم که مربوط به دستگاههای مدنی است تقسیم کرد و گفت: پیشگیری در ساحت اجتماعی برنامه ای متفاوت است که استعداد وقوع جرم را کاهش می دهد.

باقرزاده اظهار داشت: رسانه ها یکی از اصلی ترین ابزارهای توسعه بشمار می روند که با وجود همه گیر و موثر بودن در فضای عمومی کشور اولویت های اندیشه ای و عملیاتی ما را مشخص می کنند لذا قوه قضائیه با هوشمندی یک معاونت تحت این عنوان تعریف کرد تا از این ابزار توانمند در حوزه توسعه استفاده نماید.

وی همچنین تصریح کرد امروز رسانه ها با منبع قدرت خود قدرت توانائی اراده بر رفتار را به مردم و افکار عموم تحمیل می کنند و مرزبانی و صیانت از ارزش های اجتماعی را یکی از وظایف جدی رسانه ها برشمرد و گفت: در تبیین این حوزه بخشی از وظایف رسانه سلبی و بخشی دیگر آن ایجابی است.

باقرزاده با اشاره به این نکته که رسانه ها فکر عمومی می سازند یا تابع فکر عمومی هستند گفت: امروزه رسانه ها نقش نظارتی ، اطلاع رسانی و آموزشی، هدایت کنندگی، تفریح و سرگرمی ،انتقال فرهنگ را برعهده دارند که البته در واقعیت صحنه عمل با آن چیزی که در نظریه ها مطرح می شود تفاوتهایی وجود دارد.

باقرزاده در ادامه گفت: رسانه ها در ایران در حوزه آگاه سازی و حساس سازی می توانند قدرتمند عمل کنند و اذعان داشت اگر اراده رسانه ای وجود داشته باشد شاهد پیشگیری از وقوع جرم با مفهوم برنامه ای و نظارت نرم آن هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدقائم شهر درخاتمه گفت: دانشگاهها به عنوان یکی از عناصر مدنی می توانند پشتیبان رسانه ها باشند و واحد قائم شهر به عنوان مجموعه ای که به حد کافی به توسعه یافتگی رسیده در ارتباط بین رسانه و قوه قضائیه در خصوص تشکیل کارگاه ها و توانمندسازی آموزشی اعلام آمادگی می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *