پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

افزایش رضایت بیماران علیرغم رکود پزشکی

سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 377099
رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران با اشاره به اینکه در یک‌سال گذشته پزشکی کشور از نظر مقالات علمی رشد فوق العاده ای نداشت، گفت: ولی خوشبختانه شاهد رضایت بیماران از خدمات سلامت محور جامعه پزشکی بودیم.
به گزارش جهان؛ ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با تسنیم، در ارزیابی یکساله عملکرد جامعه پزشکی کشور اظهار داشت: در یک سال گذشته کار فوق العاده‌ای در جامعه پزشکی صورت نپذیرفت، زیرا از نظر تولید مقالات پزشکی شاهد آمار بالایی نسبت به سال‌های گذشته نبودیم.

رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران ادامه داد: ولی خوشبختانه مردم بیشترین بهره را از خدمات جامعه پزشکی بردند، و راضی تر بودند زیرا طلب‌های بیمارستان‌های دولتی کمتر شد و آنها توانستند خدمات بیشتری به مردم عرضه کنند.

خسرونیا درباره دو مشکل مهم جامعه پزشکی که همانا ناعادلانه بودن تعرفه‌ها و مالیات است، اشاره کرد و گفت: در زمینه مالیات پزشکان، شرایطی حاکم شده است که یک پزشک ۷۵ ساله که دیگر توان کار کردن ندارد باید همانند یک پزشک جوان ۳۵ ساله مالیات دهد.

رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران خاطرنشان کرد: تعرفه‌ها نیز ناعادلانه است و این مسئله دو مشکل دیگر را به همراه دارد، اول اینکه برخی از متخصصان به دلیل همین عدم اصلاح تعرفه‌ها به سمت زیرمیزی گرفتن روی می‌آورند، و از آن طرف نیز برخی پزشکان که بیمار کمتری دارند، با تعرفه کمتر از مصوب قانونی کار می‌کنند که هر دو برای جامعه پزشکی آسیب زا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *