سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

داعش، سعدالحریری را تهدید کرد

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 397097
رسانه های لبنانی با انتشار جدیدترین اعترافات « سجی الدلیمی» زن سابق « ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش، اعلام کردند که الدلیمی در کانون حمایت از تکفیری های تروریست در لبنان و حتی مناطقی از سوریه بوده و کمک های مالی را با تشکیل یک باند به عناصر تروریستی تکفیری می رسانده است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا رسانه های لبنانی با انتشار جدیدترین اعترافات « سجی الدلیمی» زن سابق « ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش، اعلام کردند که الدلیمی در کانون حمایت از تکفیری های تروریست در لبنان و حتی مناطقی از سوریه بوده و کمک های مالی را با تشکیل یک باند به عناصر تروریستی تکفیری می رسانده است.

تلویزیون لبنانی الجدید فیلمی کوتاه را پخش کرد که یک تروریست تکفیری با زبان فرانسه ،« سعدالحریری» رییس حزب جریان المستقبل ، « سمیر جعجع» رییس حزب دروزی سوسیالیت ترقیخواه و « سمیر جعجع » رییس حزب نیروهای لبنانی را تهدید می کند.

دراین فیلم تصاویر سه تروریست تکفیری که چاقوهای خود را زیر گلوی سه نظامی ربوده شده لبنانی در بلندی های شهرک عرسال در شمال شرق لبنان قرار داده اند، نمایش داده می شود.

روزنامه لبنانی السفیر هم در شماره روز جمعه خود نوشت که داعش این فیلم را برای شیخ « وسام المصری» عضو گروه سلفی لبنانی « اللقاء السلفی» که دیروز برای میانجیگیری به بلندی های شهرک عرسال رفته بود، فرستاده است.

این تروریست تکفیری فرانسه زبان از الحریری، جنبلاط و جعجع به عنوان همپیمانان فرانسه یاد کرده و به آنها می گوید: خوب گوش کنید، داعش در حالت جنگ با حزب الله است که وارد سوریه شده است و شما هم مجرم هستید و امروز هم یک جرم دیگر به جرم های شما اضافه شده وآن همکاری با حزب الله است، چرا اجازه می دهید ارتش و حزب الله علیه ما همکاری کنند.

این تروریست تکفیری خطاب به الحریری ، جنبلاط وجعجع می گوید: شما تنها مسئولان آینده شهروندان خود، سرنوشت آنها ، زندگی و مرگشان هستید و همه چیز به تصمیم شما بستگی دارد.

السفیر همچنین خاطرنشان کرد که شیخ المصری دیروز برای میانجیگری با تروریست های تکفیری که از ۱۰ مرداد گذشته تاکنون تعدادی از نظامیان لبنانی را ربوده و در بلندی های شهرک عرسال برای باجگیری از لبنانی ها و بزعم خود اعمال فشار بر حزب الله برای خروج از سوریه آنها را به اسارت گرفته است، رفت اما نشانه های مثبتی از مذاکراتش دیده نشده است.

این روزنامه لبنانی تصریح کرد که « شیخ المصری در حالیکه ماموریت رسمی از طرف دولت لبنان هم ندارد ، گفته است که تلاش می کند تا داعش و جبهه النصره متعهد شوند دیگر نظامیان ربوده شده لبنانی را سرنمی برند و یا اعدام نمی کنند و به همین دلیل به بلندی های شهرک عرسال رفت در حالی که اوضاع امنیتی در این منطقه با تشدید درگیری های داخلی میان گروه های تروریستی تکفیری داعش ، جبهه النصره و ارتش آزاد بحرانی شده است.

داعش برای نخستین بار به شیخ المصری اجازه داده است تا با نظامیان ربوده شده لبنانی توسط این گروه تروریستی تکفیری ملاقات کند.

داعش و جبهه النصره به شیخ المصری تاکید کرده بودند که باید نزد خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی در میدان ریاض الصلح بیروت برود و به آنها فشار وارد کند تا از حمایت گروه های سیاسی لبنانی از ادامه حضور حزب الله در سوریه جلوگیری کنند.

این شیخ سلفی گفته است که در کسب موافقت داعش برای نبریدن سر نظامیان ربوده شده لبنانی ، موفق نبوده و آنها تنها مهلت بیشتری داده اند.

السفیر خاطرنشان کرد که اوضاع امنیتی در بلندی های عرسال لبنان و القلمون سوریه با توجه به ادامه درگیری های شدید میان گروه های تروریستی تکفیری با یکدیگر و حملات مستمر هوایی ارتش سوریه به مواضع آنها بشدت بحرانی است و در نتیجه نمی توان نسبت به حل سریع پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی خوشبین بود.

داعش درصدد است تا دیگر گروه های تروریستی تکفیری مانند جبهه النصره و ارتش آزاد با ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه بیعت کنند و آنها زیر بار نمی روند.

براساس این گزارش ، شیخ وسام المصری نیز دیروز در میدان ریاض الصلح بیروت و در کنار خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی همانطوری که داعش و جبهه النصره خواسته بودند، کنفرانس خبری برگزار کرد.

** زن البغدادی در کانون حمایت ها از تروریست های تکفیری در لبنان

روزنامه لبنانی الاخبار هم نوشت که « سجی الدلیمی» زن سابق « ابوبکر البغدادی» در کانون حمایت های مالی از تروریست های تکفیری در لبنان بوده و هر ماه برای شیخ تکفیری فراری« سراج الدین زریقات» ۱۰ هزار دلار می فرستاده است.

الاخبار افزود: « محمود ا» ملقب به « محمود العطار»(۲۵ ساله) تروریست تکفیری که اخیرا توسط نیروهای امنیتی ارتش لبنان بازداشت شده و عامل انتقال انتحاری ها در لبنان بوده ، اعتراف کرده است که حلقه وصل بین زن البغدادی و شیخ زریقات بوده و پول ها را او به سخنگوی گروه تروریستی تکفیری « گردان های عبدالله عزام» در بلندی های شهرک عرسال می رسانده است.

این گروه تروریستی تکفیری مسئولیت حملات تروریستی به سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت پایتخت لبنان را برعهده گرفته است.

محمود العطار اعتراف کرده است که « وائل البوشی» تروریست تکفیری سوری الاصل که از چند ماه قبل در لبنان در بازداشت بسر می برد و ازمنزلش اوراق شناسایی زن سابق البغدادی کشف شده است، از او می خواسته تا سجی الدلیمی را در مناطق مختلف لبنان جابجا کند.

وی گفته است که البوشی از زندان رومیه هم با او تماس می گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *