پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

بورس در مدار رشد قرار گرفت

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 337192
بورس تهران که روز گذشته بیش‌ترین افت تاریخی را تجربه کرد و روز تلخی را برای سرمایه‌گذاران خود رقم زد؛ از دقایق ابتدایی معاملات امروز به مدار رشد، بازگشته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بورس تهران در حالی طی یک هفته گذشته بیش از ۳۵۰۰ واحد سقوط کرد که از شب گذشته با آمدن اخباری امیدوارکننده از توافقات حاصل شده از نشست ایران با ۵+۱ در ژنو به مدار رشد بازگشته است.

افت تاریخی بورس در جریان معاملات روز گذشته در حالی به وقوع پیوست که بسیاری از مدیران با سابقه از عدم تجربه آن به این شکل در سایر روزهای بازار خبر دادند؛ به طوریکه حتی در مناقشات سوریه و اخبار منفی جنگ، بازار تا این حد ریزش را تجربه نکرده بود.

توافق حاصل شده مبنی بر اجرای توافق ژنو، بسیاری از نمادهای بانکی، خودرویی، پتروشیمی و پالایشی را پر تقاضا کرده و با افزایش حداکثری قیمت نیز معامله می شوند.

در جریان معاملات امروز، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی، مخابرات، بانک پارسیان، بانک ملت، بانک تجارت، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و ایران خودرو و سایپا بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشته اند.

در فرابورس نیز شاخص کل با افزایش ۲۱ واحدی به ۸۴۳ واحد رسیده که بیش‌ترین تأثیر را نمادهای پتروشیمی، پالایشی و بانکی دارند.
https://jahannews.com/vdccomq1i2bq1s8.ala2.html
jahannews.com/vdccomq1i2bq1s8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *