سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

تولید نرم‌افزار خطر جریان‌های تکفیری

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 392894
نرم‌افزار ویژه کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی در قم تولید شد.
به گزارش جهان به نقل از ستاد خبری کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، مدیر بخش تولید مرکز نور اظهار داشت: این نرم‌افزار چهار زبانه (انگلیسی، عربی، اردو و فارسی) همزمان با آغاز کنگره خطرهای تکفیری در قم رونمایی و عرضه خواهد شد.

سیدمهدی هاشمی افزود: این نرم‌افزار متن کامل مجموعه مقالات کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی به زبان فارسی و عربی در موضوع عقاید و معارف اسلامی است.

وی با اشاره به آثار ارائه شده در این نرم‌افزار گفت: «تخریب زیارتگاه‌های اسلامی در کشورهای عربی»، «فتاوی التیارات التکفیریة فی جواز قتل المسلمین»، «کتاب‌شناسی تکفیر»، «ایمان و کفر»، «تکفیر از دیدگاه علمای اسلام»، «فتنة التکفیر وجذور‌ها و آثار‌ها فی المجتمع»، «الوهابیة المتطرفة: موسوعة نقدیة» از جمله عناوین موجود در این نرم‌افزار است.

هاشمی به قابلیت‌های این نرم‌افزار اشاره کرد و افزود: جستجو به روش‌های گوناگون در الفاظ و عباراتِ متن و فهرست متون برنامه، جستجو در ابواب و سرفصل‌های متون از طریق فهرست گزینشی، متن قرآن کریم به همراه ترجمه و امکان جستجو در آیات، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه، با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات از جمله این امکانات هستند.

وی با بیان اینکه عنوان لاتین این نرم افزار Extremist and Takfiri Movements in the Islamic Scholars View است، به معرفی قابلیت‌های این نرم افزار پرداخت و اظهار کرد: یادداشت‌برداری، ذخیره‌سازی، ویرایش و چاپ متن از جمله این امکانات است.

مدیر بخش تولید مرکز نور بیان کرد: موضوع این اثر عقاید و معارف اسلامی و مخاطب آن عموم اشخاص به ویژه پژوهشگران عقاید و معارف اسلامی هستند.

لازم به ذکر است این مجموعه ارزشمند ویژه کنگره جهانی خطرهای تکفیری تولید شده و در‌‌ همان کنگره عرضه خواهد شد.همچنین، ناشر، تولیدکننده و صاحب اثر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و دبیرخانه کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *