سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۶
۵۳
واکنش تُند جمهوریخواهان به سیاست خارجی باراک اوباما

سناتور جمهوری خواه: بمب‌افکن‌ها را می‌بایست بار زد و ایران را بمباران کرد و به قرن هفت بازگرداند

يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 422999
نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ضیافت شام ایالت «آیووا» ضمن انتقاد شدید علیه سیاست خارجی «باراک اوباما»، خواستار اتخاذ یک رویکرد تقابلی‌تر در قبال ایران شدند.
سناتور جمهوری خواه: بمب‌افکن‌ها را می‌بایست بار زد و ایران را بمباران کرد و به قرن هفت بازگرداند
به گزارش جهان، نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا شنبه شب در ضیافت شام «لینکولن» ایالت «آیووا» ضمن انتقاد از سیاست خارجی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار رویکرد تقابلی‌تر مقابل ایران شدند.

در روز نیروهای مسلح، اکثر نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواستار تقابل بیشتر در قبال ایران شدند.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «ریک سنتروم» سناتور سابق جمهوری‌خواه در ضیافت شام نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا درباره شیوه رویارویی با ایران گفت که «بمب‌افکن‌ها را می‌بایست بار زد و آنها (ایران) را بمباران کرد و به قرن هفت بازگرداند.»

«ریک پری» ضمن انتقاد از سیاست خارجی اوباما تصریح کرد: من در طول زندگی خود نفهمیدم که چرا واشنگتن فکر می‌کند که سرچشمه عقل و خرد است. شما شاهد ظهور داعش در گارلند، تگزاس هستید و می‌بینید که با چه جهان پرچالشی روبرو هستیم. می‌دانم که اوضاع می‌تواند بهتر از این باشد. رئیس‌جمهور باید بگوید که اسلام یک معضل است و معضل، اسلام افراطی است.

«رند پائول» دیگر نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نیز ضمن انتقاد از سیاست خارجی اوباما تأکید کرد: باید این سوال را مطرح کنیم که از زمان رفتن صدام حسین، آیا عراق باثبات‌تر شده یا ثبات آن کمتر شده است؟

«لیندسی گراهام» از کارولینای جنوبی نیز تلاش کرد تا «جرج بوش» رئیس‌‌جمهور سابق آمریکا را از اتفاقاتی که در عراق افتاده مبرا بداند و اوباما را مقصر پیدایش تروریسم جهادی در عراق دانست و گفت: من بیش از همه اوباما را مقصر از دست رفتن تمامی دستاوردهایی می‌دانم که به سختی در عراق حاصل شده بود.

«جب بوش» نیز تأکید کرد که صلح باید از طریق قدرت حاصل آید و گفت: دوستان ما باید بار دیگر ما را باور کنند و دشمنان ما باید بار دیگر از ما بترسند.

وی تأکید کرد: روابط ما کشور به کشور در حال بدتر شدن است و کوبا و ایران تنها استثناء این قضیه می‌باشند.

«کارلی فیورینا» تنها نامزد زن جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا ضمن انتقاد از مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) گفت: بیایید خودمان را فریب ندهیم. چین و روسیه در میز مذاکرات با ایران، طرفدار ما نیستند.

وی همچنین از «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انتقاد کرد و گفت که کلینتون نباید رئیس‌جمهور شود زیرا « او قابل اعتماد نیست و فاقد پیشینه رهبری است و سیاست‌های وی موجب شکست پتانسیل‌های این کشور می‌شود».

«اسکات واکر» فرماندار ایالت «ویسکانسین» تأکید کرد که سیاست خارجی اوباما بیشتر مربوط به «ایمنی» می‌شود و کمتر به «امنیت ملی» مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: سلامت و ایمنی چیزی است که شما آن را احساس می‌کنید. من واقعاً از رئیس‌جمهوری که خطوطی را بر روی شن تعیین می‌کند و اجازه می‌دهد مردم از آن عبور کنند، دلزده شده‌ام. تروریسم اسلام افراطی، تهدیدی برای همه ما است ما می‌بایست اقداماتی علیه آن انجام دهیم.

«بن کارسون» یک جراح بازنشسته آمریکایی که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده است، تأکید کرد: در حالیکه دشمنان ما در حال برجسته شدن و بزرگ شدن هستند، ما در حال کوچک شدن هستیم. جهادگرایانی وجود دارند که می‌خواهند ما را و شیوه زندگی ما را تخریب کنند.

«ریک سنتروم» سناتور سابق آمریکایی نیز تصریح کرد که ایران و داعش «دو شیطان» خاورمیانه هستند و تصریح کرد: ما باید آنها را بگیریم و نابودشان کنیم.

در نشست جمهوری‌خواهان در ایالت آیووا، تقریباً یکهزار و ۳۰۰ نفر از جمهوری‌خواهان شرکت کردند و در خصوص مسائل مختلف بحث و گفت‌وگو کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علي.
Iran, Islamic Republic of
ما در هر زمان آماده دفاع از مرزهاي كشورمان و شكستن گردن هر متجاوزي هستيم.
نه برادر داستان یه چیز دیگه ! انرژی هسته ای رفت رو هوا !
حالا دیگه راحت رجز می خوانند !
وزیر جنگ اسرائیل امروز صحبت از استفاده از بمب اتم کرده !
خدا نیاره روزی که شمشیر علی غلاف بشه !
هیچ غلطی نمی تونین بکنین
United States
بله احسنت
بهش بگید برو کنار بزار باد بیاد
چه غلطا.... ما که مرگ و زندگی برام فرقی نداره لحظه شماری می کنیم تا جنگی در بگیره و آمریکایی را ادب کنیم و انتقام همه بلاهایی را که سر کشور مون در آورده ازشون بگیریم...
برو پی یانکی بازیت
حسين
Iran, Islamic Republic of
آخ ترسيدم!
حالا من چی بپوشم؟
United States
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
چه غلطهای اضافی
کتایون
خوب اینها از اول نقشه شون همین بود که اوباما بیا ایران رو
بکشونه پای مذاکره و هسته ایمون رو تا مرز دنابودی ببره هر وقت هم که دلشون خواست بازرسی بکنن بعد ریس جمهور بعدی بگه اینها رو قبول نداره و گزینه نظامی رو بیارن رو کار وگرنه کی باور میکنه که چه جمهوری خواها ن چه دموکر اتها دستشون تو کاسه اسراییل نیست متاسفم برای تیم مذاکره کننده که به نصایح رهبر گوش ندادن حالا هر کی از جاش بلند میشه ما رو تهدید نظامی میکنه
داود
United States
اولا غلط کردید ... دوره بزن در رو دیگه تم.م شد
اینقدر ور نزنید اگر حرات دارید بیایید
راضیه
قل موتوا بغیظکم از غضب وخشم خود بمیرید ای شیطان صفتان پلید -خداوند وعده فرموده است که ونرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه .ونجعلهم الوارثین آینده جهان از آن اسلام واسلام گرایان واقعی است وآمریکا این شیطان بزرگ هیچ غلطی نمی تواند بکند
حسن
Iran, Islamic Republic of
به قول حضرت آقا دیگر زمان بزن و دررو دیگر تمام شده .زهی خیال باطل
دلاوران ما در سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران هم یکساعته کاری می کنند که کل غرب به عصر ماقبل حجر برگردد
سلطان
غلط زیادی میکنند که بمباران کنند اگه جلوی اراذل و اوباش محکم نایستی جرات میکنند این گونه چرند بگویند
قابل توجه مذاکره کنندگان هسته ای
از نسل حسین
تو که کشورت بیش از 300 سال قدمت نداره مال این حرفا نیستی!
اگه مردی پاشو بیا تا خشتکتو کنار پرچمتون نصب کنیم!
یکی به این احمق بگه، ایران در قرن هفتم تمدن و اعتلای والای داشت ولی اثری از امریکا نبوده. نکنه جویای نابودی خودشونند.!!!
محمد
France
اگه جرات و لیاقت داشتید که یک کشور 200 میلیونی توسط 6 میلیون یهودی رهبری نمی شد پس هیچ غلطی نمی توانید بکنید قرن 21 مساوی است با نابودی اسراییل و آمریکا
محسن از جهرم فارس
ای مگس ( آمریکا ) عرصه سیمرغ نه جولانگه توست , ارض خود میبری و زحمت ما میداری !!
درستش عرض نه ارز
United States
احسنت زدی به هدف
m
هی سناتور مثل اینکه ...
قرن هفت؟ یعنی دنیای بدون آمریکا؟!
هموطن
United States
ماآمریکاودست نشانده هایش را زیر پا له می کنیم......
بهتر است مواظب باشند که بمب افکن های .. در فرود گاهها و آسمان شهر های آمریکا منفجر نشوند ..........
اگر چنین اتفاقی بیفتد به شنا چنان درسی خواهیم داد که دنیا متحیر بماند
Iran, Islamic Republic of
اونوقتی که ....
اگه به مغز الکلیت فشار بیاری شاید یادت بیاد که قرن 7 اونجایی که الان بهش میگن آمریکا دست صاحبان واقعیش یعنی سرخ پوستها بوده. قرن 7 یعنی وقتی اجداد شما یک زندگی کثیف را می گذراندند در حالی که ایران و برخی ممالک اسلامی مهد تمدن بود.
اتفاقا همه هم رهبر و ملت مومن ایران هم بازیابی شکوه گذشته است. شکوهی که .دسیسه های شما و شهوت پرستی حکام ما و خواب غفلت مردم آن روز از ما گرفت تا وحشی ها در علم از متمدن ها پیشی بگیرند
برای رأی گرفتن هر غلطی میخواهید بخورید ولی اگر تصمیم گرفتید واقعا به ایران حمله کنید بدانید از زنده بودن پشیمانتان خواهیم کرد
حاج علی
آقای ریگ صحرایی بخدا اون روزاگه بیاد با خاک یکسانتون میکنیم فکر کردین ما هم عراق و ...هستیم برای ما خط و نشون بکشید به فکر خودت نیستی حداقل.....
مصطفی
....خحخخخخخ
م
United Kingdom
جهادگرایانی وجود دارند که می‌خواهند ما را و شیوه زندگی ما را تخریب کنند.
یکی نیست به این مردتیکه سگ باز زنباره مشروب خور ناخلف بگه شما و شیوه زندگیتون برای ما اصلا مهم نیست چون خلایق را هر چه لایق
Spain
برو جوجه @@
United States
خندیدم
Iran, Islamic Republic of
تيم هسته اي نمي شنويد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
روحاني مجكريم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خيلي فيلم ديده!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
سوراخ موش فروشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
واي ننه ترسيدم!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سوراخ موش ناياب شد!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بعد كوفت كردن .... بوده . حاليش نبوده!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شكمش سير بوده يه زري زده
Iran, Islamic Republic of
اين هم سردسته كاسبان تحريم!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اقاي خنده تحويل بگير
Iran, Islamic Republic of
ما مذاكرات را تا .... ادامه ميدهيم!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اقاي خندان بخند تا بخندند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
كميل
ابر مرد تاريخ حضرت امام راحل فرمودند : امريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند .امروز نيز همچون دوران هشت سال دفاع مقدس گوش به فرمان رهبريم . دولتمردان باور كنند .
غلط کردید
بصیر
Estonia
امریکا ی بیچاره فقط به بمب اتمش می نازد اگر وقت کرد برود تاریخ انقلاب اسلامی را بخواند حتما ماجرای طبس ذکر شده است کمک غیبی از طرف خداوند بزرگ را .امریکای کافر اعتقاد ندارد پس کشوری که ارتش وسپاه و بسیج مردمی مخلص دارد قدرت جنگیدن با لشگر شکست خورده امریکا را دارد.
United States
خخخخ داشت واقعا
موسلی
Netherlands
همانطور که برای ژاپن و ویتنام ب...
سردار سرب داغ رو آماده کن، داره وقتش می رسه!