جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دلسردی ژاپن از سخنان رییس جمهورچین

جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 442492
ژاپن اعلام کرد سخنرانی رییس جمهور چین در مراسم بزرگداشت جنگ جهانی دوم "مایوس کننده" بود، زیرا هیچ نشانه‌ای مبنی بر آشتی در این اظهارات وجود نداشت.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، یوشیهیده سوگا، سخنگوی دولت ژاپن گفت: توکیو از پکن درخواست کرده بود که این اطمینان را بدهد این مراسم ضد ژاپن نیست و شامل نشانه‌هایی از آشتی میان دو کشور است اما نبود چنین نشانه‌هایی در سخنرانی شی جینپینگ ناامید کننده بود.

سوگا اعلام کرد: دولت ژاپن مدت طولانی است که اصرار دارد پکن شفافیت لازم را درباره نیروی نظامی چین داشته باشد.

وی با اشاره به اظهارات رییس جمهوری چین در این مراسم مبنی بر کاهش نیروی نظامی ارتش خلق چین تا ۳۰۰ هزار نفر گفت: ما امیدواریم که کاهش نیرو با روشنی کامل انجام گیرد.

هم چنین سخنگوی دولت ژاپن با انتقاد از حضور بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، حضور وی در این مراسم را با وجود درخواست ژاپن از سازمان ملل مبنی بر بی طرف بودن در این باره، ناامید کننده دانست.

به گزارش ایسنا، تعداد زیادی تانک‌، موشک‌ و نیرو روز پنجشنبه به منظور بزرگداشت هفتادمین سالروز شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم در میدان تیانانمن پکن رژه بزرگی را برگزار کردند و رییس جمهوری این کشور در این مراسم به سخنرانی پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *