پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

مذاکره هیأت قطری با داعش در لبنان

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 383290
یک هیأت قطری برای مذاکره با افراد مسلح فعال در منطقه مرزی «عرسال» به منظور آزادی نظامیان ربوده شده، وارد لبنان شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وبگاه تلویزیون «ال‌بی‌سی‌» لبنان با اعلام این خبر افزود: یک هیأت قطری وارد شهرک مرزی عرسال شده و به همراه شماری از منابع لبنانی به منظور مذاکره با ربایندگان عناصر نظامی، راهی ارتفاعات این منطقه مرزی شد.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح از دو روز گذشته با طرف‌های لبنانی وارد مذاکره شده بودند ولی پس از کسب اطلاعاتی مبنی بر اعزام هیأتی از قطر به لبنان،‌ مذاکرات مذکور را متوقف کردند.

این گزارش حاکی است که مذاکرات طرف لبنانی با افراد مسلح بر موضوع آزادی نظامیان ربوده شده در تعطیلات عید قربان متمرکز شده بود.

از طرفی تلویزیون الجدید نیز از احتمال آزادی دو تن از اسرای ارتش لبنان از چنگ افراد مسلح خبر داد و تاکید کرد که احتمالا تا چند ساعت آینده افراد مسلح به عنوان حسن نیت دو نظامی ربوده شده را آزاد کنند.

افراد مسلح وابسته به داعش و جبهه النصره دو ماه گذشته از خاک سوریه وارد لبنان شده و پس از حمله به مراکز نظامی ارتش و نیروهای امنیتی، ده‌ها تن از سربازان ارتش و نیروهای ژاندارمری را به اسارت گرفتند. افراد مسلح خواسته‌هایی از جمله آزادی تروریست‌های وابسته به خود از زندان‌های لبنان، دریافت اموال از دولت لبنان و خروج حزب الله از سوریه را شرط آزادی اسرای لبنان اعلام کرده‌اند.

درگیری‌ها در عرسال زمانی آغاز شد که ارتش لبنان یکی از تروریست‌های جبهه النصره_شاخه القاعده در سوریه_ را دستگیر کرد و تروریست‌های القاعده‌ای نیز اقدام به حمله یک مرکز امنیتی در شهر عرسال در نزدیک مرز سوریه با لبنان کردند که در این حمله ۴ نفر از جمله دو غیر نظامی کشته شدند و تروریست‌ها ۲۰ نفر از نیروهای امنیتی را ربودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *