شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

تجلیل از علیزاده در جشنواره موسیقی فجر

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 404197
در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر از حسین علیزاده نوازنده و آهنگساز ایرانی تجلیل به عمل خواهد آمد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دفتر موسیقی وزارت ارشاد در سی‌امین دوره جشنواره موسیقی فجر، از استاد حسین علیزاده نوازنده و موسیقیدان، تجلیل به عمل خواهد آورد.

به گفته حسن مهرجردی دبیر شورای معاونان معاونت هنری وزارت ارشاد، آیین تجلیل از حسین علیزاده در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر در تاریخ یکم اسفندماه برگزار خواهد شد.

حسین علیزاده سال ۱۳۳۰ در منطقه سید نصرالدین بازار تهران از پدری اهل ارومیه و مادری اهل اراک متولد شد. پس از تحصیل در هنرستان موسیقی به دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت و هم‌زمان در مرکز حفظ و اشاعهٔ موسیقی به یادگیری و اجرای کنسرت پرداخت. او نزد هوشنگ ظریف، حبیب‌الله صالحی، محمود کریمی، علی اکبر شهنازی، داریوش صفوت، نورعلی برومند، سعید هرمزی، یوسف فروتن و عبدالله دوامی موسیقی آموخته‌است.

او با عضویت در کانون چاووش همراه با دیگر استادان موسیقی ایران از جمله محمدرضا لطفی و پرویز مشکاتیان آثار جاودانه‌ای در موسیقی ایران به نام مجموعه آلبوم‌های چاووش اجرا کرد و نیز با آموزش به هنرجویان موسیقی تأثیر مهمی در تربیت موسیقی‌دانان و نوازندگان پس از انقلاب گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...قدرزر رازرگر داند نه زغال فروش .