پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

حکم جهاد علمای شهر حلب علیه تکفیری ها

پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 424898
علمای شهر حلب در فراخوانی از جوانان این شهر خواستند، با حمل سلاح به مبارزه با گروه‌های تروریستی مسلح و اندیشه‌های تکفیری آنها بروند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علمای شهر حلب، جوانان این شهر را به مقابله با گروه‌های مسلح تروریستی در کنار ارتش سوریه فرا خواندند.

این فراخوان علمای شهر حلب اگرچه بمنزله صدور فتوای جهاد نیست، اما به نوعی دعوت از جوانان این شهر برای مقابله با عناصر مسلح تروریستی از جمله تکفیری است.

این شخصیت‌های دینی و مذهبی حلب این فراخوان و دعوت را تنها مبارزه مسلحانه و نظامی با گروه‌های مسلح و عناصر تروریستی ندانستند، بلکه مهمترین هدف از دعوت خویش را مقابله با افکار و اندیشه‌های تفکیری عنوان کردند که جامعه سوریه بطور عام و شهر حلب و آینده آن را بطور خاص به خطر انداخته و تهدید می‌کند.

اهمیت فراخوان علمای شهر حلب در این امر نهفته است که این فراخوان نقش واقعی علما و شخصیت‌های دینی و منابر مذهبی را در شهری آشکار می‌سازد که ساکنانش از تمام انواع وسایل ارتباط جمعی محروم هستند و در معرض شدیدترین و سخت‌‌ترین جنگ‌های روانی قرار دارند.

در چنین شرایطی است که علما و خطبای مساجد حلب مسئولیت بیدارسازی و روشنگری را بین مردم برعهده می‌گیرند تا واقعیت‌های جاری در این شهر را نمایان کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *