سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۷
آلمان پس از ۲۴ سال قهرمان شد؛

ژرمن‌ها فاتح جام بیستم/ بر باد رفته؛ آرزوی مسی و یارانش +فیلم

دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۱۴
کد مطلب: 370177
تیم ملی فوتبال آلمان با کسب پیروزی مقابل آرژانتین به عنوان قهرمانی جام جهانی 2014 برزیل دست یافت. این چهارمین قهرمانی آلمان در این رقابتها بود که باعث شد این تیم اروپایی، دومین تیم برتر ادوار جام جهانی لقب بگیرد. آلمانی‌ها با این قهرمانی تنها تیم اروپایی نام گرفتند که در قاره آمریکای جنوبی، جام قهرمانی را بالای سر بردند.
ژرمن‌ها فاتح جام بیستم/ بر باد رفته؛ آرزوی مسی و یارانش +فیلم
به گزارش جهان، آلمان و آرژانتین از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه یک‌شنبه در ورزشگاه ماراکانا در چارچوب فینال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به مصاف یکدیگر رفتند.

نیمه اول این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه اول آرژانتین تیم برتر بود اما نتوانست از موقعیت‌های خود استفاده کند.

در نیمه دوم دو تیم بازی را با احتیاط دنبال کردند. ۴۵ دقیقه دوم متعلق به آلمان بود و این تیم با عملکرد بهتر هافبک‌های خود موقعیت‌های بیشتری را روی دروازه حریف خود ایجاد کرد.

در شروع وقت‌های اضافه آلمان همانند نیمه دوم تیم برتر زمین بود و آرژانتین تلاش می‌کرد روی ضد حملات روی دروازه حریف خود خطرساز شود.

شوت شورله از پشت محوطه هجده قدم را رومرو در اختیار گرفت.

در دقیقه ۹۶ پالاسیو در موقعیتی تک به تک صاحب توپ شد که این بازیکن توپ را به راحتی هرچه تمام از دست داد.

در نیمه دوم وقت‌های اضافه آلمان بازهم بهتر از حریف خود بازی کرد در دقیقه ۱۱۳ ارسال شورله با استپ سینه گوتزه و شوت سرضرب این بازیکن همراه شد تا آلمان یک بر صفر به پیروزی برسد.

در نهایت با همین گل آلمان یک بر صفر پیروز شد تا به عنوان قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برسد.آلمان پیش از این در جام‌های جهانی ۱۹۵۴، ۱۹۷۴ و ۱۹۹۰ عنوان قهرمانی را بدست آورده بود و در جام‌های ۱۹۶۶، ۱۹۸۲، ۱۹۸۶ و ۲۰۰۲ به عنوان نایب قهرمانی و در جام‌های ۱۹۳۴، ۱۹۷۰، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ به عنوان سومی دست یافته بود. این تیم اروپایی با کسب چهارمین عنوان قهرمانی خود، به رده دوم برترین تیم‌های ادوار جام جهانی رسید.


آلمان با ترکیب نویر، لام، بواتنگ، هوملس، هوودس، شواین‌اشتایگر، کرامر (۳۱ شورله)، تونی کروس، توماس مولر، اوزیل و کلوزه(۸۸ گوتزه) در زمین حاضر شد.

در تیم ملی آرژانتین هم رومرو، گارای، زابالتا، بیگلیا، پرز(۸۶ گاگو)، هیگواین(۷۷ پالاسیو) ، مسی، ماسکرانو، دمکلیس، روخو و لاوتزی (۴۶ آگوئرو) به میدان رفتند.

در دیدار نیمه نهایی هلند با پیروزی ۳ بر صفر مقابل برزیل به مقام سوم رسید.

گوتسه بهترین بازیکن فینال جام جهانی شد

در پایان این دیدار گوتسه تک گل بازی را به ثمر رساند و به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

گوتزه: بعد از گل نفهمیدم چه شد

مهاجم تیم ملی فوتبال آلمان بعد از به ثمر رساندن تک گل فینال در جام جهانی ۲۰۱۴ و انتخابش به عنوان بازیکن برتر میدان گفت: احساس عجیبی دارم، هنوز نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. در لحظه گلزنی‌ام ابتدا به توپ نگاه کردم، تلاش کردم ان را با سینه کنترل کنم و به سمت دروازه شوت بزنم بعد از آن دیگر نفهمیدم چه شد خوشحالم رویای ما به حقیقت پیوست و قهرمان جهان شدیم.

وی افزود: بسیار خوشحالم و به حضور در تیم ملی افتخار می‌کنم در کنار دیگر اعضای تیم ملی بابت آنچه در پایان مسابقات برزیل کسب کردیم، خوشحالم. تک تک اعضای تیم ملی آلمان تلاش کردند و به جرات می‌‌توان گفت که سزاوار کسب این مقام بودند خوشحالیم که با جام قهرمانی به کشورمان باز می‌گردیم.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حق آلمان بود. من از بازی های گروهی این پیش ینی رو کرده بودم
مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
حق آلمان قهرمانی بود
باز هم تیمی که مربی یهودی داشت( یواخیم لوو) و کشوری که بیشترین خوش خدمتی را به صهیونیستها کرد ، قهرمان جام جهانی شد.....بهتره اسم این جام را بذارن جام خوش رقصی برای اسرائیل....!
چه ربطی داره.
تیمی که یه سر و گردن از بقیه بهتره باید قهرمان بشه. ضمناً یواخیم لو کاتولیکه. در ضمن آرژانتین در خوش خدمتی به یهودی ها و اسرائیل دست همه رو از پشت بسته.
دقیقا چه خوش خدمتی؟؟آرژانتینی ها که خودشون تو جزایرشون زخم خورده اسرائیلن و تو شروع جام جهانی هم سر همین نزیک بود جریمه بشن!!!یواخیم لو هم یهودی حالا کاری به ربطش با قهرمانی ندارم حق آلمان نبود چون:
آلمان:3 موقعیت آفساید 1 موقعیت غیرآفساید یه شوت یه گل
آرژانتین 1 موقعیت آفساید 4 موقعیت غیر آفساید(از مسی)4 شوت 0 گل!!
حق؟؟؟
تا چهار سال دیگه...
محمد
مسی با پاس گل ها و گل ها ی خودش تیمش رو بالا آورد تیم بدون ستاره تیمی که تو فینال دیدین ه استپ بلد نبودن!!! کفش طلا با توپ طلا فرق داره رودریگز و مولر فقط گل زدن تاثیر گذاریشون روی تیم 0!!!مسی با همون 4 گل و 2 پاس گلش آرژانتین رو تا فینال آورد حقش بود به اون جام دست بزنه!!!ولی همیشه حق به حق دار نمیرسه!!!مسی تنها بود!!!100 تا پاس رو دروازه داد!!!ولی گیرنده هاش کیا بودن؟؟؟هیگوایین!!!پالاسیو!!!!آگورئو!!!حداقل اگر دی ماریا مصدوم نبود مسی یکم از تنهایی در میومد!!!تو تمام بازی های جام اگه بازیکنای درست حسابی کنارش بودن اختلافات بیشتر از یک گل میشد!!!با این اعداد(نه نتیجه گرایی)عدالت رو تعیین کنید:
آلمان:3 موقعیت آفساید 1 موقعیت غیر آفسید یه شوت یه گل
آرژانتنی 1 موقعیت آفساید 4 موقعیت غیر آفساید 4 شوت 0 گل
مطمئنم 4 سال دیگه جام مال مسیه ولی اگه امسال می گرفت که به نظر من و تمام فوتبال دوستای عاقل گرفته می شد یه بازیکن 26 ساله که تنهایی تیم رو قهرمان کرد!!همین الان هم این کار رو کرده ولی جام رو شانس شایدم...رو هرچیز دیگه جز فوتبال و تلاش الان تو آلمان!!!وقتی آدیداس قبل بازی فینال پرهن 4 ستاره رو میده بیرون یعنی چی؟؟؟
کسی مسی رو سرزنش نمیکنه همه غصه داره حقشن ک ازش گرفته شد چون سابیا اشتباه نکرد نکرد اد تو فینال اشتباه کرد دیماریا مصدوم نشد نشد اد تو 1/2 شد!!!یعنی جاودانی بغض مسی رو نقهمید؟؟؟؟این مسی از اون مارادنا خیلی بهتر بود به دو دلیل یک فوتبال اونموقع کجا الان کجا؟؟؟دوما اونجا حداقل دیماریاشون مصدوم نبود!!!