سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۸

بازتاب وقایع دیروز آزادی در رسانه‌های جهان

چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 165274
وقایع روز گذشته استادیوم آزادی تهران که طی آن بین جوانان حامی ملت بحرین و نیروی انتظامی درگیری‌هایی ایجاد شد، در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.
به گزارش جهان، وقایع روز گذشته استادیوم آزادی تهران که طی آن بین جوانان حامی ملت بحرین و نیروی انتظامی درگیری‌هایی ایجاد شد، در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.

خبرگزاری اسوشیتدپرس نوشت: پلیس ایران روز سه‌شنبه با افرادی که در جریان مسابقه دو تیم پیروزی ایران و الاتحاد عربستان به عربستان سعودی اعتراض کردند، درگیر شد.

اسوشیتدپرس تعداد شعاردهندگان را ۲۰۰ نفر ذکر کرده و نوشته است: این افراد در اعتراض به نقش عربستان سعودی در سرکوب ملت بحرین شعار "مرگ بر سعودی" سر دادند. برخی منابع داخلی تعداد معترضین را تا ۱۰۰۰ نفر ذکر کرده‌اند.

اسوشیتدپرس به نقل از یک شاهد عینی نوشت که ۲ نفر از معترضین به رژیم آل‌سعود در استادیوم آزادی به‌سختی مجروح شدند و پلیس ایران در میانه نیمه دوم معترضیت را از استادیوم اخراج کرد.

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا نیز تقریبا همان گزارش اسوشیتدپرس از مسابقه دیروز را ارائه کرده و به برخورد نیروی انتظامی با برخی معترضین به رژیم آل‌سعود پرداخته است.

علاوه بر این شبکه تلویزونی، شبکه خبری ای‌بی‌سی‌نیوز، روزنامه سیاتل‌تایمز، دیزرت‌نیوز، دیلی‌بولتن، آیلندپکت، هرالد آنلاین، ایونینگ‌سان، سی‌بی‌اس‌نیوز، تایمز آنلاین و بسیاری از رسانه‌های دیگر نیز بازتابی گسترده داشته و تمامی این رسانه‌ها به درگیری بین تماشاگران فوتبال ایران و نیروی انتظامی پرداخته‌اند.

با جستجوی عبارت "Iranian police clash with anti-Saudi fans at game"، بیش از۷۰۰ هزار صفحه در گوگل معرفی می‌شوند که این آمار نشانگر بازتاب گسترده اقدام گذشته نیروی انتظامی در برخورد با دانشجویان و جوانان معترض به رژیم آل‌سعود در استادیوم آزادی است.

گفتنی است، روز گذشته در جریان دیدار تیم‌های فوتبال پیروزی تهران و الاتحاد سعودی که با برتری تیم پیروزی به پایان رسید، تعدادی از تماشاگران که غالبا از جوانان و دانشجویان معترض به اشغال بحرین به دست رژیم آل‌سعود بودند، علیه این رژیم شعارهایی را سر دادند که با دخالت نیروی انتظامی عده‌ای از آنان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و حتی بعضا بازداشت شدند. برخی منابع خبری از جمله سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، این اقدام نیروی انتظامی را ناشی از بی‌تدبیری دانسته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگه مسؤولين باشگاه پيروزي و نيروي انتظامي شيعه و پيرو علي(ع) بودن غير از اين رفتار ميكردن ....
Iran, Islamic Republic of
برخورد نیروی انتظامی بجا و بموقع بوده

متاسفانه بعضی جریانات افراطی و انحرافی شکل گرفته اند که باعث نگرانی مردم شده اند و این در حالی است که فکر می کنند بر طبق موازین اسلام عمل می کنند اما عملا اشتباه می کنند.
در کجای دنیا از یک تیم ورزشی ( نه سیاسی و .. ) اینگونه پذیرایی می کنند که ....
Iran, Islamic Republic of
به همه برادرانی که در این اقدام شرکت کردند عرض می کنم که همین 700 هزار صفحه یعنی اینکه اقدام شما مؤثر بوده و به آن عده که مورد عنایت نیروی انتظامی قرار گرفته اند نیز عرض می کنم که این مسأله به اقدام شما ارزش ویژه می دهد. اگر کسی مورد مخالفت قرار گرفت و حرف حقش را زد و بر آن عقیده باقی ماند ارزش دارد، نسبت به آن که همه چیز مهیا باشد تا ما بیاییم شعار بدهیم.
Iran, Islamic Republic of
موضوع برخورد با یک تیم ورزشی نبوده بلکه انتقال پیام به مردم عربستان و سایر کشور ها بوده که بدانند و یا حداقل پیگیر شوند چرا یکسری مردم مظلوم با جمعیت حداکثری و موقعیت حداقلی باظلم این کشور به ظاهر اسلامی در بدترین وضعیت قرارگرفته اند

لذا از گرفتن این تیپ ژست ها پرهیز نمائید چراکه جان انسانها بویژه شیعیان برای ماها باید بیشتر از یک فوتبال ارزش داشته باشه و لااقل کمی هم مانند غربی ها از این طریق پیام خود را برسانیم
Iran, Islamic Republic of
من دلیل برخورد نیروی انتظامی با معترضان را نفهمیدم؟
ما واقعا از سعودی ها می ترسیم؟ چرا؟ چرا؟
Iran, Islamic Republic of
واقعاً متأسفم . برادران مظلوم ما بدست رژيم آل سعود قرباني ميشن، اونوقت ....
Iran, Islamic Republic of
اقای کاشانی حزب الهی اصولگرای متدین خیلی از شما ممنونیم که در قبال جنایات ال سعود و همجنین برخورد زننده انان با ورزشکاران ما مقابل به مثل کرده و عزت ما را به جا اوردید!فقط باید بگویم برایتان متاسفم