پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تصويب پرداخت نقدي يارانه ها به دو دهك اول

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 56507
با توجه به مصوبه اين كميسيون مقرر شد تا دو دهك به صورت نقدي و غيرنقدي و بقيه دهكها (سه، چهار و پنج) به شكل ساير پوششها مانند بيمه تامين اجتماعي و بيمه هاي درماني تحت حمايت دولت در بحث بهره مندي از يارانه ها قرار گيرند.
عضو كميسيون وي‍ژه طرح تحول اقتصادي گفت:با توجه به مصوبه اين كميسيون مقرر شد تا دو دهك به صورت نقدي و غيرنقدي و بقيه دهكها (سه، چهار و پنج) به شكل ساير پوششها مانند بيمه تامين اجتماعي و بيمه هاي درماني تحت حمايت دولت در بحث بهره مندي از يارانه ها قرار گيرند.

محمدحسين فرهنگي در گفت وگو با فارس اظهارداشت: از بحثهايي كه كميسيون وي‍ژه در جلسه اخير خود مورد بحث و بررسي قرار داد، موضوع حمايت از توليد بود. همچنين ماده 6 لايحه دولت با اصلاحاتي به تصويب رسيد. 

عضو كميسيون ويژه تحول اقتصادي گفت: بحث حمايت از توسعه خدمات الكترونيكي به منظور كاهش رفت و آمدهاي شهري و بين شهري در ماده 6 دولت ديده نشده بود كه سعي شد با اعمال تغييراتي اين مساله نيز در آن گنجانده شود. 

وي افزود: بنابر تصميمات اتخاذ شده در اين كميسيون مقرر شد 50 درصد منابع حاصل از حذف يارانه‌ها، صرف جبران كاهش قدرت خريد 5 دهك اول جامعه شود. 

فرهنگي اضافه كرد: بنابر مصوبه كميسيون، 50 درصد منابع حاصله صرف جبران كاهش قدرت خريد افراد، 30 درصد صرف كمك به بخش توليد از مسير بهبود بهره‌وري انرژي و 20 درصد بقيه نيز صرف جبران فشار به بودجه عمومي دولت خواهد شد. 

وي گفت: احتمالا اين كميسيون روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه اين هفته نيز جلسه خواهد داشت و سعي خواهد كرد تا نظر به برخي سياستگذاريهاي صورت گرفته، نسبت به قيمت حاملهاي انرژي تجديد نظر كند. 

فرهنگي افزود: ما بنا داريم تا قبل از جلسه علني مجلس بحثهاي خود را در اين خصوص نهايي كنيم. 

وي با اشاره به يك فوريتي بودن لايحه گفت: اين لايحه خارج از نوبت و بعد از بررسي ساير لوايح و طرحهاي يك فورتي ، مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *