پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

نشست لاریجانی با کارکنان زن مجلس

يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۱۷
کد مطلب: 355877
رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن با کارکنان زن قوه مقننه دیدار کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز شنبه در نشستی صمیمی با کارکنان زن خانه ملت که در محل کمیسیون تلفیق پارلمان برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و دخت نبی مکرم اسلام افتخاری برای مسلمانان به خصوص بانوان هستند.

وی حضرت زهرا را بهترین الگو برای مسلمانان به خصوص بانوان دانست و تصریح کرد: نقش ایشان در هدایت جامعه اسلامی بی‌بدیل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ستایش انتخاب روز میلاد حضرت زهرا به عنوان روز زن خاطر نشان کرد: خانواده برای جامعه مسئله جدی محسوب می‌شود زیرا بار اصلی شکل‌گیری جامعه اسلامی بر دوش خانواده‌هاست و در خانواده نیز خانم‌ها رکن محسوب می‌شوند.

لاریجانی در ادامه اظهارات خود در جمع کارکنان زن مجلس، به گزارشی اشاره کرد که پیرامون وضعیت بانوان شاغل در دست دارد و در همین زمینه اظهار داشت: خانم‌های مجلس ۱۱۲ نفر هستند که ۹۷ نفر آنها رسمی و تنها ۵ نفر قراردادی و ۱۰ نفر نیز نیروی ساعتی می‌باشند.

نماینده مردم قم در خانه ملت اضافه کرد: ما در این مدت فقط یک پرونده از خانم‌ها داشتیم که به هیأت تخلفات اداری رفت که آن پرونده نیز حکم برائت گرفت.

لاریجانی همچنین در تشریح وضعیت تحصیلی کارکنان زن مجلس گفت که در خانه ملت ۴ نفر دارای مدرک پزشکی، یک نفر مدرک دکتری تخصصی، ۳۹ نفر مدرک فوق لیسانس، ۴۶ نفر مدرک لیسانس، ۱۶ نفر فوق دیپلم و ۶ نفر نیز دارای مدرک دیپلم هستند.

وی همچنین به وضعیت شغلی کارکنان زن مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: از خانم‌های شاغل در مجلس ۷۴ نفر کارشناس، یک نفر رئیس اداره، ۴ نفر مسئول دایره، ۳ نفر کارشناس ارشد هستند.

وی همچنین در پاسخ به اظهارات یکی از بانوان حاضر در جلسه که تأکید کرده بود بهتر است از خانم‌ها در مشاغل دیگر نیز استفاده شود، اظهار داشت: توصیه استفاده از بانوان در مشاغل دیگر، توصیه خوبی است.

وی همچنین در پاسخ به اظهارات چند نفر از کارکنان زن خانه ملت پیرامون مشخص شد وضعیت مرخصی زایمان کارکنان زن خانه ملت تأکید کرد که آنچه قانون است باید در این زمینه اجرا شود تا شاهد آرامش باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به برخی از دغدغه‌های زن مجلس پیرامون مباحث صنفی پاسخ داد.

بر اساس این گزارش قبل از سخنرانی علی لاریجانی چند نفر از کارکنان زن مجلس به بیان مشکلات و مباحث خود پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *