شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۹
۱۵

آیت‌الله علم‌الهدی: نگرانیم؛ فناوری هسته‌ای در معرض سقوط است/ برخورد با منتقدان فقط بردن آنها به زندان نیست

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب: 339479
امام جمعه مشهد گفت: فناوری هسته‌ای ما در معرض سقوط و تعطیلی قرار گرفته و اگر محققان بیکار شوند یا فسیل شده یا در این کشور نمی‌مانند. ما کسی را مسئول نمی‌دانیم، هیچ‌کس منظور بدی نداشته؛ افرادی در نظام اشتباه کرده‌اند.
آیت‌الله علم‌الهدی: نگرانیم؛ فناوری هسته‌ای در معرض سقوط است/ برخورد با منتقدان فقط بردن آنها به زندان نیست
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد با بیان اینکه امروز نظام ما در دنیا چهار امتیاز دارد اظهار داشت: اولین امتیاز در توسعه دانشگاهیان و قدرت فناوری ما است که دشمن با بیان مسئله انرژی هسته‌ای سعی در از بین بردن آن دارد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امتیاز دوم در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی حلقه مقاومتی است که ما در برابر آنها به وجود آورده‌ایم و آنها به بهانه حمایت از تروریست با ما مقابله می‌کنند.
 
علم‌الهدی ادامه داد: ایران محور اقتدار است و غربی‌ها هر کاری در منطقه ما بخواهند انجام دهند، بدون گرفتن نظر ایران موفق نخواهند بود. ویژگی چهارم این است که ما به عنوان جبهه اسلام در برابر کفر ایستاده‌ایم و آنها عده‌ای وهابی مزدور را به جان ما انداخته‌اند تا با شیعه‌کشی و به عنوان مبارزه با کفر، شیعیان را ضعیف کنند.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به امتیاز اول عنوان کرد: این امتیاز بحث فناوری است و ما دغدغه داریم، که استکبار دارد پیروز می‌شود ؛محور توسعه کشور ما فناوری هسته‌ای است و ما تنها کسانی هستیم که فناوری هسته‌ای را خودمان به دست آورده‌ایم و این مسئله قابل توجه است، محور توسعه فناوری ما، فناوری هسته‌ای ما است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما به مذاکره کنندگانمان اعتماد داشته و دولت را هم زیر سوال نمی‌بریم، اما نگران هستیم و این مسئله را باید بگوییم و عزیزان در دولت باید اجازه دهند، کسانی که انتقاد دارند، حرفهایشان را بزنند و برخورد با منتقدان فقط بردن آنها به زندان نیست.
 
امام جمعه مشهد با بیان اینکه مسئله فناوری آب سنگین اراک از غنی‌سازی هم مهمتر است، ادامه داد: رئیس انرژی اتمی که فردی مؤمن است می‌گفت که اینجا یک شهرک عظیم است که پارک و تفریحگاه نیست بلکه یک شهرک فناوری است و محصول این شهرک پلوتونیوم است و این یعنی حرف اول فناوری هسته‌ای در جهان ولی این فناوری امروز تعطیل شده است.از ساخت و ساز راکتور اراک فقط 20 درصد باقی مانده که ادامه ساخت آن تعطیل شده و چندین سانتریفیوژ از کار افتاده است، اما آن چیزی که خیلی برای ما مهم است، محققان ما هستند که در این زمینه کار می‌کنند.
 
امام جمعه مشهد اظهار کرد: محققان ما اگر بیکار شوند، یا در این کشور نمی‌مانند، یا اگر هم بمانند فسیل می‌شوند و این به عنوان یک دغدغه چیزی است که من باید بگوییم و به مردم هم انتقال داده شود.
 
وی اذعان داشت: برای چرخش سانتریفیوژهای ما، نباید در آن طرف دنیا تصمیم بگیرند، بنده متخصص فناوری هسته‌ای و حقوق بین‌الملل نیستم، اما عاقل که هستم و آدم عاقل وقتی این چیزها را می‌بیند نگران می‌شود، البته کسی را مسئول نمی‌دانیم چون کسی منظور بدی نداشته و افرادی در نظام ما اشتباه کرده‌اند، اما ما تا امروز مزدور نداشته‌ایم.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: ما ناامید هم نیستیم چون مملکت ما یک رهبر بیدار دارد ما نگران هستیم چرا‌که در 200 سال گذشته هر وقت مسئولان ما به غرب نزدیک شدند، دین در مخاطره قرار گرفته بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب علم الهدی ...
کمی اهسته تر
...
اقای علم الهدی این سینه پر از حرف است که فعلا مصلحت نیست راجع به دولت راستگویان مطالب مطرح شود
بگو بینیم چی داری تو سینه ات ؟ چرا مصلحت نیست !؟
حاجی
جانا که حرف دل اکثر ایرانیها را زدی ولی ما صاحب داریم بموقع اقدام لازم را بفرمان رهبر انجام میدهیم فعلا مامور به تبعیتیم ولی حواسمان کاملا جمع است خوبی که از حد بگذرد نادان خیال بد میکند
امید بذر هویت ماست
حضرت آیت الله بهتر نبود زمان اون اقایی که رفتن یکم نگران معیشت مردم بشن؟
بهتر نبود به جای پیشنهاد اشکنه به مردم به مسوؤلان پیشنهاد فکر کردن جهت رفع مشکل مردم میدادن
حضرت استاد این حرمت رهبری است که ساکت نشسته ایم و الا دل ها خون است.
ایشان برای هر چیز مثبتی نگران می شوند
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد میکنم توافق نامه را نادیده و با آمریکا و اون 5 تای دیگه با دعا و راهنمائی این آیت الله بزرگوار از راه دور وارد جنگ بشیم و حال آمریکا رو بگیریم که اینقدر گزینه جنگ گزینه جنگ نکند
متأسفم ولی به نظر می رسد برای این دولت دشمن، دوستی محرم است و ملت، دشمنی نامحرم
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای علم الهداکمی به گذشته نه چندان دوربرگردید وببینید که خواسته یاناخواسته چه کردید که باعث فراهم شدن زمینه روی کار آمدن اصلاح طلبان شدید
Iran, Islamic Republic of
مملکت ما یک رهبر بیدار دارد پس نگران نباشید و مردم را هم نگران نکنید.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد کجاست؟جایش خالیه!!
Iran, Islamic Republic of
جرا همه ساکتند !دارم دق میکنم
اسدالله خان
اقای کامنت گذار اولی تودل پر از بادی داری......
صهبا
سلام بچه ها اقاي علم الهدي كه سخنراني مي كرد من مشهد در صحن سقاخونه داشتم گوش مي دادم جاتون خالي